چگونه بوی بد دهان را از بین ببریم؟

تماشا کنید: چگونه بوی بد دهان را از بین ببریم؟ (دوبله فارسی گجت نیوز)

اگر شما هم از بوی بد دهان رنج می‌برید، اصلی‌ترین دلیل آن عدم اطلاع کافی شما از موارد بسیار ساده‌ای است که می‌تواند به این قضیه منجر شود.

این فکر اشتباهیست که 4 بار شستن دهان در روز می‌تواند شما را همیشه از بوی بد دهان خلاص کند. بی‌تردید زمانی که دهان شما ساطع کننده بوی نامطبوعی باشد، نمی‌توانید به شکل مناسبی با مردم تعامل برقرار کنید و اگر کسی هم بتواند در جوار شما بودن را تحمل کند، خود شما از این وضعیت خجالت زده خواهید شد و از آن فرد فاصله می‌گیرید. یک دندان پزشک آمریکایی، راه حل این مشکل را  برای شما توصیف خواهد کرد که در ویدیو زیر می‌توانید آن را ببینید.

اگر غذا بر روی دهان شما باقی بماند و با مسواک نکشیدن از آن‌ها غافل شوید، دهانتان مملو از باکتری می‌شود که همین قضیه می‌تواند عامل اصلی و بسیار مهم برای بوی بد دهان شما باشد. اولین گام برای مقابله با این موضوع، مسواک کشیدن دندان‌ها پیش از خواب است؛ البته نباید فراموش کنید که مسواک کشیدن به آرامی بر روی زبانتان نیز امری بسیار  مهم است. با این کار، تمامی باکتری های حاصله از ته مانده مواد غذایی از دهانتان خارج می‌شود.

خشکی، عاملی مهم در ایجاد بوی بد دهان

از دیگر مواردی که باید به آن توجه کنید، میل کردن مقدار زیادی آب در طول شبانه روز است. آب باعث جلوگیری از خشکی دهانتان می‌شود و در نتیجه باکتری‌ها نیز تمایل کمتری به ماندگاری در دهانتان پیدا کنند. اما چیزهای هستند که باعث خشک شدن دهان شما و بدین ترتیب، بیشتر باقی ماندن باکتری‌ها درون آن می‌شوند. چیزهایی مثل قهوه، الکل و سیگار که جدا از این، کاملا برای بدن شما مضر هستند. جالب است بدانید که در این بین حتی برخی از داروها نیز موجب خشکی بیش از حد دهان شما می‌شوند.

در مجموع اگر می‌بینید که حتی با رعایت نکات بالا نیز همچنان بوی بد دهان شما ماندگار است، به هیچ عنوان بیش از اندازه از مواد دهان شویه و خوش بو کننده‌های دهان استفاده نکنید؛ چرا که استفاده بیش از حد این موارد می‌تواند به طور مستقیم سلامت شما را تحت تاثیر بگذارد. در این مورد بهترین راه مراجعه به دندان پزشک و مطرح کردن موضوع با وی است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. عالی بود تو کار تون موفق باشید