فروش سرفیس استودیو دو برابر بیشتر از انتظار مایکروسافت بوده است

فروش سرفیس استودیو دو برابر بیشتر از انتظار مایکروسافت بوده است

شرکت مایکروسافت طی کنفرانس ویندوز 10 در اوایل آبان‌ماه امسال، کامپیوتر بدون کیس سرفیس استودیو (Surface Studio) را معرفی و در اواخر ماه گذشته راهی بازار کرد. مایکروسافت با تولید و عرضه سرفیس استودیو در واقع قصد رقابت با آی مک اپل (Apple iMac) را دارد. به تازگی آماری از فروش سرفیس استودیو از سوی مایکروسافت منتشر شده که بیشتر از حد انتظار این کمپانی آمریکایی بود.

کامپیوتر بدون کیس سرفیس استودیو صفحه نمایش لمسی 28 اینچی با رزولوشن 4500 در 3000 پیکسل، پردازنده مرکزی 4 ‌هسته‌ای اسکایلیک (Skylake)، کارت گرافیک انویدیا جی فورس 980 ام (Nvidia GeForce 980M)، رم 32 گیگابایتی، 2 ترابایت حافظه هیبریدی و سیستم صوتی یکپارچه 2.1 دارد.

این مشخصات و امکانات، خبر از یک کامپیوتر گران‌قیمت می‌دهد و در واقع نیز همین‌گونه است. قیمت پایه کامپیوتر آل این وان مایکروسافت سرفیس استودیو 2999 دلار بوده و با توجه به امکانات اضافی مورد نظر کاربر، تا سقف 4199 دلار به فروش خواهد رسید. به همین دلیل، به نظر نمی‌رسید میزان فروش سرفیس استودیو رقم بالایی باشد.

فروش سرفیس استودیو دو برابر بیشتر از انتظار مایکروسافت بوده است

افزایش فروش سرفیس استودیو در سال 2017 نیز ادامه خواهد داشت 

با این حال، بر اساس گزارش رسیده از یکی از تامین‌کنندگان قطعات این کامپیوتر بدون کیس، مایکروسافت موفق شده میزان فروش سرفیس استودیو را به دو برابر بیشتر از حد انتظار خود برساند. در حالی که پیش‌بینی فروش اولیه این کامپیوتر در سه‌ماهه چهارم سال 2016 به 15 هزار واحد می‌رسید، اما آمار از تقاضایی در حدود 30 هزار دستگاه خبر می‌دهد. با این حساب، مایکروسافت از تامین‌کنندگان قطعاتش خواسته تا مواد اولیه لازم برای تولید 30 هزار دستگاه کامپیوتر سرفیس استودیو برای سه ماهه نخست سال 2017 تامین کنند.

از سوی دیگر، آمار فروش کامپیوترهای بدون کیس اپل سالانه بین 3.5 تا 4 میلیون دستگاه است. بنابراین، مایکروسافت برای ماندن در بازار رقابت باید بیشتر از پیش تلاش کند. البته به نظر نمی‌رسد این آمار بالای فروش سرفیس استودیو در سال 2016 به کاهش تقاضای 3 تا 5 درصدی کامپیوترهای بدون کیس (all-in-one) کمک زیادی کند و انتظار می‌رود این روند در سال 2017 نیز ادامه داشته باشد. با این حال، با توجه به عدم تازه‌سازی و تغییر امکانات ظاهری آی مک اپل، مایکروسافت این شانس را دارد تا برخی مشتریان بازار را به سوی خود بکشاند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*