جالب ترین فناوری های خودرو در سال 2016

با جالب ترین فناوری های خودرو در سال 2016 آشنا شوید

7. تحویل محموله‌های پستی با ون و پهپاد مرسدس

طرح اولیه‌ی خودروی Vision Van مرسدس یکی دیگر از جالب ترین فناوری های خودرو در سال 2016 و بخشی از یک سرمایه‌گذاری 562 میلیون دلاری برای تحویل محموله‌های پستی به وسیله‌ی ون‌های تمام الکتریکی و پهپادهاست. بخش بار این ون به صورت تمام خودکار و با همکاری پهپادها عمل می‌کند و بارها را به مقصد می‌رساند. زمان ساخت این ون‌ها هنوز مشخص نیست اما شرکت خودروسازی مرسدس تصمیم دارد تا با این فناوری، انقلابی را در صنعت حمل و نقل بار ایجاد کند.

جالب ترین فناوری های خودرو در سال 2016

8. صفحات نمایش اطلاعات و سرگرمی مرسدس میباخ

امروزه تمامی خودروسازان مطرح جهان مشغول آزمایش صفحات نمایش اطلاعات و سرگرمی در خودروها هستند که می‌تواند کابین خودرو را به یک فضای آینده‌نگر تبدیل کند. مرسدس میباخ در این زمینه فوق‌العاده کار کرده و صفحات دیجیتال را در بخش‌های مختلف کابین خودرو از جمله شیشه‌های پنجره قرار داده است.

جالب ترین فناوری های خودرو در سال 2016

9. اتومبیل خودران رولزرویس مجهز به تلویزیون OLED

فضای داخلی کانسپت رولزرویس Vision 100 مانند نمایشگاهی از فناوری‌های مختلف برای اتومبیل‌های خودران در آینده است. در این طرح اولیه نیازی به راننده نیست و کل فضای کابین خودرو به دو صندلی اختصاص یافته که مانند کاناپه ساخته شده‌اند و روبروی این کاناپه‌ها نیز یک تلویزیون OLED قرار گرفته است. این طرح یکی از جالب ترین فناوری های خودرو در سال 2016 در زمینه‌ی اتومبیل‌های خودران بوده است.

جالب ترین فناوری های خودرو در سال 2016

10. خودروی بدون در United Nude

یک تولیدی کفش به نام United Nude پس از 5 سال تلاش موفق شد تا طرح اولیه‌ی یک خودروی الکتریکی را ارائه دهد. این خودروی خارق‌العاده هیچ دری ندارد و کل بدنه به طور خودکار بالا می‌رود و راننده وارد اتومبیل می‌شود. حداکثر سرعت این خودروی الکتریکی تنها 50 کیلومتر بر ساعت است.

جالب ترین فناوری های خودرو در سال 2016

11. لکسوس UX با صندلی‌های جالب و بدون آینه بغل

کانسپت خودروی لکسوس UX در سال 2016 معرفی شد و نگاه‌ها را به خود خیره کرد. صندلی‌های این طرح اولیه از شبکه باندهایی تشکیل شده که راننده پس از نشستن به مدت طولانی بر روی آن می‌تواند به راحتی وزن بدن خود را تثبیت کند . شرکت خودروسازی لکسوس تصمیم دارد تا با این ویژگی، با صندلی‌های سنتی خودروها خداحافظی کند و فضای داخلی راحت‌تری را در اختیار رانندگان قرار بدهد. این کانسپت در نمایشگاه خودروی پاریس معرفی شد و از دیگر ویژگی‌های آن می‌توان به قرار گیری دوربین به جای آینه‌های بغل اشاره کرد.

جالب ترین فناوری های خودرو در سال 2016 جالب ترین فناوری های خودرو در سال 2016

12. طرح بی‌ام‌و برای چرخ‌های نامرئی

شرکت BMW از طرح اولیه‌ای رونمایی کرد که دارای ویژگی‌های جالب و منحصربه‌فردی است. عجیب‌ترین ویژگی Vision Next 100 و یکی از جالب ترین ویژگی های خودرو در سال 2016 متعلق به چرخ‌های این خودرو است که به جزئی از بدنه‌ی اتومبیل تبدیل شده‌اند. چرخ‌های این خودرو هنگام گردش و عوض کردن دنده، بسیار زیبا حرکت می‌کنند.

جالب ترین فناوری های خودرو در سال 2016

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*