انتخاب فیسبوک به عنوان محبوبترین نرم افزار موبایل در سال 2016

انتخاب فیسبوک به عنوان محبوبترین نرم افزار موبایل در سال 2016

دانش‌آموزان، کارمندان ادارات، ورزشکاران، تجار، مادران خانه‌دار و حتی کودکان خردسال، تفاوتی ندارد که شما به کدام یک از این دسته‌ها تعلق داشته باشید، در هر صورت نرم افزارهای متنوعی بر روی تلفن همراه و تبلت شما وجود دارد که روزانه و حتی هر چند دقیقه یک بار، به طور مرتب از آنها استفاده می‌کنید. به تازگی گزارشی منتشر شده که محبوبترین نرم افزار موبایل در سال 2016 را مشخص کرده است.

مطمئنا نرم افزارهایی مانند ماشین حساب، اپ های تایمر و اپلیکیشن‌های سرگرم‌کننده نظیر اپ‌های نقاشی و ساخت موسیقی نمی‌توانند در برابر شبکه‌های اجتماعی حرفی برای گفتن داشته باشند و در لیست محبوبترین نرم افزار موبایل در سال 2016 قرار بگیرند. نتایج نیز دقیقا همین را نشان می‌دهند و طبق آماری که به تازگی از سوی موسسه‌ی تحقیقاتی نیلسن (Nielsen) منتشر شده، فیسبوک بیشترین تعداد کاربر در سراسر جهان را به نام خود ثبت کرده است.

در کشور ما شبکه‌ی اجتماعی فیسبوک و اپلیکیشن مربوط به آن تقریبا محبوبیت خود را از دست داده و جایگاهشان را به اپ‌هایی همچون تلگرام و اینستاگرام واگذار کرده‌اند. اما اوضاع در جهان این‌طور نیست و این اپلیکیشن با قدرت تمام بر دنیای نرم افزارها حکومت می‌کند. طبق نتایج گزارش نیلسن، فیسبوک دارای ۱۴۶ میلیون کاربر فعال و منحصر به فرد به صورت ماهانه است و این آمار عجیب که ۱۴ درصد رشد نسبت به سال گذشته را هم نشان می‌دهد، فیسبوک را به جایگاه محبوبترین نرم افزار موبایل در سال 2016 رسانده است.

لیست ۱۰ تایی محبوبترین نرم افزار موبایل در سال 2016

انتخاب فیسبوک به عنوان محبوبترین نرم افزار موبایل در سال 2016

نکته‌ی جالب‌تر این است که بعد از فیسبوک، این اپلیکیشن مسنجر این شبکه‌ی اجتماعی است که با برخورداری ۱۲۹ میلیون کاربر منحصر‌به‌فرد ماهانه، در جایگاه دوم قرار گرفته و ۲۸ درصد رشد نسبت به سال گذشته را از خود بر جای گذاشته است. نرم افزار محبوب‌ترین پلتفرم به‌اشتراک‌گذاری ویدیو در سراسر جهان یعنی اپ یوتیوب، در جایگاه سوم قرار گرفته است و بعد از آن نوبت به سرویس‌های نقشه‌یابی و جستجوی گوگل می‌رسد که جایگاه‌های چهارم و پنجم را از آن خود کنند.

فروشگاه گوگل پلی، سرویس جیمیل، نرم افزار اینستاگرام که آن هم تحت مالکیت کمپانی فیسبوک قرار دارد، سرویس اپل موزیک و اپلیکیشن فروشگاه آمازون نیز به ترتیب در رتبه‌های ششم تا دهم این جدول قرار گرفته‌اند. در حالی فیسبوک و اپ‌های وابسته به آن، سه جایگاه در میان ده رتبه‌ی اول را به خود اختصاص داده‌اند که نرم افزار توییتر نتوانسته است جایی در لیست محبوبترین نرم افزار موبایل در سال 2016 داشته باشد.

مدیران توییتر در اوایل سال جاری میلادی به دنبال این بودند که وب‌سایت خود را به کمپانی دیزنی بفروشند و حالا با در نظر گرفتن این نتایج می‌توان گفت که توییتر دیگر جایی در میان غول‌های اجتماعی جهان ندارد و حداقل کاربران موبایل، دیگر آن استقبال گذشته از این شبکه‌ی مجازی را ندارند.

قرارگیری اپلیکیشن فروشگاه اینترنتی آمازون و اپلیکیشن اپل موزیک که دارای ۶۸ میلیون کاربر منحصر‌به‌فرد ماهانه بوده و نسبت به اسپاتیفای از جامعه‌ی کاربری محدودتری برخوردار است نیز در این لیست جالب توجه است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*