بلندترین پل جهان

بلندترین پل جهان در چین با ارتفاع 565 متر افتتاح شد + عکس و ویدیو

پل رودخانه سیدو (Sidu River Bridge) یکی از مرتفع‌ترین پل های جهان با ارتفاع 496 متر است که از سال 2009 به‌عنوان بلندترین پل جهان شناخته می‌شد. اما حالا پل دیوج بیپانجیانگ (Duge Beipanjiang Bridge) با 565 متر (هزار و 854 فوت) ارتفاع، در این جایگاه قرار گرفته است. اگر به یاد داشته باشید، اواخر تابستان بود که مسئولان کشور چین از اتمام ساخت این برج خبر داده و زمان افتتاح آن را پیش از شروع سال نو میلادی اعلام کردند. حال این وعده عملی شده و دو روز از فعالیت دیوج بیپانجیانگ می‌گذرد.

ساخت این پل هزار و 341 متری (4 هزار و 400 فوتی)، 3 سال طول کشیده و دولت چین نیز چیزی در حدود 144 میلیون دلار (1 میلیارد یوان) را برای توسعه آن هزینه کرده است. با توجه به اطلاعات منتشر شده توسط چاینا سنترال تلویژن (China Central Television)، این پل با هدف صرفه‌جویی در وقت مسافران و کاهش زمان سفر از شهر لیوپانشای (Liupanshui) در استان گیژو (Guizhu) به شهر شوانوی (Xuanwei) واقع در استان یون‌نان (Yunnan)، از 5 ساعت به 2 ساعت ساخته شده است.

بلندترین پل جهان

اما پل 565 متری پل دیوج بیپانجیانگ که از روی رودخانه نیژو (Nizhu) واقع در جنوب غربی چین می‌گذرد، به‌قدری ترسناک هست که شاید بهتر باشد کسی برای پریدن به آب، آن را انتخاب نکند. درواقع بلندترین پل جهان چیزی در حدود 2 برابر برج ایفل و 1.5 برابر ساختمان امپایر استیت (The Empire State Building) ارتفاع دارد و می‌تواند چشم‌اندازی فوق‌العاده از این رودخانه را نیز پیش روی رانندگان قرار دهد.

اگرچه بلندترین پل جهان 565 متر ارتفاع دارد، اما نمی‌توان آن را هزینه‌برترین پل جاده‌ای دانست. چراکه پیشتر پل میلو (Millau Viaduct) واقع در کشور فرانسه با هزینه 415 میلیون دلار (394 میلیون یورو) و طی سه سال ساخته شد. علاوه بر آن، این پل 2 هزار و 460 متر (8 هزار و 70 فوت) طول دارد.

بلندترین پل جهان

پیشتر نیز شاهد افتتاح بلندترین و طولانی‌ترین پل معلق شیشه‌ای جهان یعنی ژانگجیاجی (Zhangjiajie) در کشور چین بوده‌ایم. این پل عابر پیاده با 300 متر (984 فوت) ارتفاع، محلی برای بانجی جامپینگ نیز دارد که علاقه‌مندان می‌توانند از ارتفاع 265 متری (870 فوت) سطح زمین، پرشی بی‌نظیر را تجربه کنند. هرچند این پل تنها 2 هفته بعد از افتتاح، به علت انجام تعمیرات در ماه آگوست تعطیل شد و هنوز تاریخ بازگشایی آن اعلام نشده است. با این‌حال تقاضای بسیار زیاد مردم برای بازدید از این پل، می‌تواند در بازگشایی هر چه سریع‌تر آن تاثیرگذار باشد.

ویدیویی دیدنی از بلندترین پل جهان

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*