بیل و ملیندا گیتس

بیل و ملیندا گیتس از تولید ایمپلنت پیشگیری کننده از HIV حمایت می‌کنند

بیل و ملیندا گیتس از ایمپلنتی که در پیشگیری از ابتلا به HIV نقش مهمی را ایفا می‌کند، حمایت می‌نمایند. بیل گیتس و همسرش معتقدند که انسان‌ها باید قبل از ابتلا به HIV به جنگ با این بیماری بروند.

به همین منظور این دو در‌صدد بوده‌اند تا از طرح‌هایی که به انسان برای مصرف داروهای پیشگیری‌کننده این بیماری کمک می‌کنند، حمایت جدی به عمل آورند. بیل و ملیندا گیتس با سرمایه گزاری 140 میلیون دلاری خود در برنامه Intarcia Therapeutics program در‌صدد مبارزه و پیشگیری از ابتلا به HIV هستند.

بیل و ملیندا گیتس به دنبال حمایت از ایمپلنت زیر پوستی

هدف این پروژه استفاده از یک ایمپلنت در زیر پوست فرد است. با استفاده از این ایمپلنت داروی پیشگیری کننده از ابتلا به HIV به صورت مداوم و به مدت 6 تا 12 ماه در بدن رها می‌شود.

ایمپلنت کاشته شده در زیر پوست، فرایند استفاده از دارو را بشدت تسهیل کرده و فرد را از دغدغه دردسر‌آفرین مصرف روزانه دارو خلاص می‌کند. در واقع کاشتن سالانه یک یا دو بار ایمپلنت در زیر پوست برای مقابله با این بیماری کفایت می‌کند. این ایمپلنت دارای فناوری خاصی است که می‌واند دارو را به آرامی در داخل پوست پمپ کند.

همچنین یک گونه دیگر از ایمپلنت پمپاژکننده برای دیابت نوع 2 مورد نظر این برنامه است. البته باید توجه داشت که نمی‌توان از برنامه فوق انتظار داشت تا به سرعت اجرایی شود. استفاده از آن با موانع مختلف همراه خواهد بود که برطرف کردن آنها زمان طولانی را صرف خود خواهد کرد.

اگر استفاده از این ایمپلنت متداول شود، آینده بسیاری امید‌بخشی را می‌توان برای مبارزه با HIV متصور بود. در واقع با این تکنیک می‌توان به کمک انسان‌های بسیاری در مناطقی مانند آفریقا رفت. در این محدوده جغرافیایی، ابتلا به HIV و ایدز همچنان جز چالش‌های جدی مردم است.

هزینه استفاده از این فناوری پیشگیرانه و نیز ترغیب مردم به استفاده از آن، از جمله مشکلات سر راه فراگیر شدنش است. اما به هر حال این فناوری و نسخه‌های پیشرفته‌تر آن می‌توانند در پیشگیری از ابتلا انسان به ایدز در مناطق محروم و کشورهای در حال توسعه نقش مهمی را ایفا کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*