جک S3

جک S3 توسط کرمان موتور به ایران می‌آید؛ قیمت و مشخصات فنی دومین شاسی‌بلند Jac در ایران

پس از موفقیت شاسی‌بلند چینی جک S5، شرکت کرمان موتور قصد دارد دومین شاسی‌بلند این برند یعنی جک اس 3 (Jac S3) را نیز وارد ایران کند. جک S3 مدل 2014 خودرویی است که به زودی وارد بازار شاسی‌بلندهای ایران می‌شود و به همین دلیل در این مطلب به بررسی مشخصات فنی و قیمت آن می‌پردازیم.

پس از عرضه‌ی جک S5 در ایران، حال نوبت به برادر کوچک‌تر آن یعنی جک S3 رسیده است. جک اس 3 در سال 2016 فیس‌لیفت شد اما قرار است مدل قبل از فیس‌لیفت یا همان مدل 2014 این خودرو توسط کرمان موتور وارد ایران شود. S3 بر روی پلتفرم JAC A30 ساخته شد؛ A30 سدان ارزان‌قیمتی است که در سال 2013 معرفی شد و در سال 2014 نیز نسخه‌ی فیس‌لیفتش با نام Jac J4 در چین به فروش رسید. پیش‌بینی می‌شود که جک J4 نیز با توجه به ظاهر جذاب و یکسان بودن پیشرانه‌ی آن با S3 در آینده وارد ایران شود.

جک S3

نمایش خودروی جک S3 توسط کرمان موتور

شاسی‌بلندهای برند چینی Jac

در حال حاضر 5 عضو از خانواده‌ی شاسی‌بلندهای جک معرفی شده که به ترتیب زمان عرضه عبارتند از:

1. S5: قدیمی‌ترین عضو خانواده‌ی شاسی‌بلندهای جک و محصول سال 2013 این برند چینی به ایران هم آمد. این خودرو در سال 2016 فیس‌لیفت شد و هم‌اکنون در چین به فروش می‌رسد.

2. S3: دومین شاسی‌بلند جک در نیمه‌ی دوم 2014 متولد شد و نسخه‌های فیس‌لیفت آن نیز در سال‌های 2015 و 2016 عرضه شدند. دومین فیس‌لیفت این خودرو در نمایشگاه چنگدو 2016 به نمایش درآمد.

3. S2: جک S2 در اواخر سال 2015 معرفی شد و از ابتدای سال 2016 با قیمت حدودی 35 تا 45 میلیون تومان به بازار چین آمد. این خودرو به عنوان رقیب لیفان X50 شناخته می‌شود.

4. S1: کوچک‌ترین و جدیدترین عضو خانواده‌ی شاسی‌بلندهای جک، S1 نام دارد که در کلاس ساندرو استپ‌وی ساخته شده و قرار بود در نیمه‌ی دوم 2016 وارد بازار شود اما عرضه‌ی آن به ابتدای سال 2017 موکول شد. قیمت این خودرو در بازار چین تقریبا 30 تا 40 میلیون تومان خواهد بود.

5. S7: اس 7 بزرگترین عضو خانواده و تنها خودروی 7 نفره‌ی Jac است. جک S7 در نیمه‌ی دوم 2016 معرفی شد و قرار است در سه ماهه‌ی اول 2017 وارد بازار چین شود. این خودرو از نسخه‌ی ارتقا یافته‌ی پیشرانه‌ی 2 لیتری توربوشارژ S5 استفاده می‌کند که قدرت آن به 190 اسب بخار رسیده است.

جک S3

Jac یک خودروسازی کوچک با تولید نیم میلیون دستگاه در سال در کشور چین است؛ اما همین شرکت کوچک، رویاهای بزرگی را در سر دارد و محصولات باکیفیتش در بازار ایران با استقبال خوبی مواجه شده است. جک اس 5 اولین شاسی‌بلند این برند چینی بود که وارد ایران شد و مورد توجه قرار گرفت و اکنون شنیده می‌شود که به زودی برادر کوچکتر آن یعنی جک S3 توسط کرمان موتور وارد ایران خواهد شد. نام کامل Jac S3 در چین، Jac Refine S3 است و در آگوست سال 2014 روانه‌ی بازار چین شد. جک اس 3 نیز مانند برادر بزرگترش، از محصولات روز هیوندای الهام گرفته و نشانه‌هایی از خودروی هیوندای IX25 در آن دیده می‌شود.

طراحی داخلی و بیرونی جک اس 3

نکته‌ی قابل توجهی که در طراحی این خودرو به چشم می‌آید، نمای جلوپنجره‌ی آن است که از سبکی جالب و پویا بهره برده و نوارهای کرومی نیز روی آن را پوشانده است. چینی‌ها بخش عقب S3 را محافظه‌کارانه‌تر طراحی کرده‌اند. ستون C به کار رفته در بدنه‌ی این خودرو کمی پهن بوده و شیشه عقب کوچکی نیز در آن استفاده شده است. همچنین به مانند بیشتر خودروهای چینی، سایز چرخ‌های خودرو نسبت به ابعاد بدنه کوچک به نظر می‌رسد.

جک S3

طراحی داخلی جک S3 به اندازه‌ی ظاهر بیرونی آن هیجان‌انگیز نیست؛ اما با این حال از ظاهر مدرن و به‌روزی برخوردار است. مواد به کار رفته در کابین خودرو از کیفیت مناسبی بهره می‌برند اما ترکیب رنگ‌ها کمی آشفته و شلوغ به نظر می‌رسد. یک صفحه نمایش بزرگ نیز در کنسول میانی کابین قرار دارد و امکانات رفاهی مناسبی در داخل خودرو به چشم می‌خورد. در مجموع می‌توان گفت که طراحی داخلی جک اس 3 نیز توانسته نمره‌ی قبولی را دریافت کند.

پیشرانه‌ی ضعیف برای جک اس 3

جک S3 از پیشرانه‌ی 1.5 لیتری با قدرت 111 اسب بخار و گشتاور 146 نیوتن متر برخوردار است که در مقایسه با پیشرانه‌ی 2 لیتری S5 خیلی ضعیف‌تر خواهد بود. پیشرانه‌ی جک اس 5 توانایی ارائه‌ی قدرت 174 اسب بخار و گشتاور 235 نیوتن متر را دارد. همین‌طور اگر نسبت وزن خودرو به اسب بخار را در نظر بگیریم متوجه می‌شویم که این پیشرانه برای S3 چندان مناسب نیست. در بخش سیستم انتقال قدرت نیز این خودرو از یک جعبه‌ دنده‌ی 6 سرعته‌ی دستی و یا گیربکس خودکار CVT بهره می‌برد.

جک S3

جک اس 3 از لحاظ ایمنی در شرایط نسبتا خوبی قرار دارد. طبق ادعای سازندگان این خودرو، 46 درصد از بدنه‌ی آن از ورق‌های فولادی مستحکم و 33 درصد آن نیز از فولاد گالوانیزه تشکیل شده است. در تمامی مدل‌های S3 به طور استاندارد 2 کیسه هوا تعبیه شده که این تعداد در مدل‌های فول و سفارشی به 6 عدد نیز افزایش می‌یابد. سامانه‌های ایمنی ABS، EBD، ESP و TCS از دیگر امکانات ایمنی هستند که بر روی این خودرو نصب شده‌اند.

جک S3 در نیمه‌ی اول سال 1396 توسط کرمان موتور وارد بازار کشورمان می‌شود. هنوز قیمت قطعی این شاسی‌بلند چینی در ایران مشخص نیست اما با توجه به قیمت 70 تا 100 هزار یوآنی این خودرو در بازار چین، پیش‌بینی می‌شود که شاهد عرضه‌ی جک اس 3 با قیمت 55 تا 70 میلیون تومان در بازار کشورمان باشیم. در این صورت، جک اس 3 با خودروهایی مانند چانگان CS35 سایپا و هایما S5 ایران خودرو رقابت خواهد کرد. گفتنیست که هایما S5 هنوز وارد بازار نشده و به احتمال زیاد از سال آینده توسط ایران خودرو مونتاژ می‌شود. در ادامه، جدول مشخصات فنی و امکانات این شاسی‌بلند چینی را مشاهده می‌کنید.

جک S3

جدول مشخصات فنی و امکانات جک S3

حجم موتور1499 سی‌سی
قدرت موتور111 اسب بخار در 6 هزار دور در دقیقه
گشتاور146 نیوتن متر
حداکثر سرعت180 کیلومتر در ساعت
سیستم تعلیق جلومستقل، مک فرسون استرات
سیستم تعلیق عقبنیمه‌مستقل، بازوهای نیمه‌دنباله‌ای
ترمزهای جلو و عقبدیسکی خنک‌شونده
ابعاد (طول/ عرض/ ارتفاع)4.32 متر/ 1.76 متر/ 1.66 متر
فاصله‌ی بین دو محور2.56 متر
وزن خودرو1.2 تن
حجم باک45 لیتر
رینگ15 اینچی در مدل معمولی و 16 اینچی در مدل فول
ظرفیت محل بار600 لیتر
کیسه هوا2 عدد استاندارد- 6 عدد برای نسخه‌های فول و سفارشی
امکانات ایمنیترمز ضد قفل ABS

سیستم توزیع الکترونیکی EBD

سیستم کمکی ترمز BA

سیستم کنترل پایداری ESP

سیستم کنترل کشش TCS

سیستم کمکی شروع حرکت از روی تپه HAS

سیستم‌های کمکی ترمز BOS

تجهیزات رفاهیآینه‌های برقی به همراه راهنمای LED

فرمان برقی

چراغ‌های جلوی LED

سیستم روشنایی در روز

کامپیوتر سفری

قابلیت مات شدن آینه عقب خودرو به صورت دستی

یخ‌زدای شیشه عقب

سیستم صوتی به همراه 4 عدد بلندگو در مدل معمولی و 6 بلندگو در مدل فول

قفل ایمنی کودک

سیستم ضد سرقت الکتریکی

کروز کنترل (در مدل فول)

گرم‌کن آینه (در مدل فول)

سنسور دنده عقب

باربند سقفی (در مدل فول)

نمایشگر 7 اینچی

GPS

بلوتوث

تهویه مطبوع اتوماتیک (در مدل فول)

پوشش چرمی فرمان (در مدل فول)

سیستم کنترل فشار باد تایرها TPMS (در مدل فول)

صندلی‌های چرمی

سانروف برقی

گالری عکس خودروی جک S3

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

24 دیدگاه

  1. جک s3 ماشین خیلی خوب و فوق العاده با کیفیتی است و تمام توضیحات راجع بهش در سایت گفته شده فقط من دارم لذت میبرم و اگر به کامنت های کسانی که s3 داند نگاه کنید این ماشین نمره 19 از 20 در رنج قیمتیش میگیره

  2. عجب ماشینیه خدایی

  3. عجب ماشینیه خدایی کیف کردم s3 واقعا میتونه موفقیتی برای جک در ایران باشه و مطمعنن پرفروش خواهد شد پس بدون اینکه پشت ماشین بشینید حرف نزنید و از روی اعداد قضاوت نکنید خواهشا

  4. S3از چانگان خیلی با کیفیت تره من ندارم ولی میخوام ثبت نام کنم مخصوصا بخاطر فنی این ماشین که استهلاک نداره و واقعا نرمه مثل کره ای هاحتی . من واقعا اینو پسندیدم و میخوام ثبت نام کنم تازه زنجیر تایم داره و دیگه ترسی از پاره شدنش نیست و اگر رو حالت اسپرت بگذاری خیلی خوب میشه میگن و بنظر من تمام حرف هایی که میگن سربالایی نمیره شایعه است که یا نمیدونن ماشین modاسپرت چیه یا نمیدونن درست کار کنن تازه این ماشین وزن کمی داره بخاطر فیبر کربن بکار رفته در اون است پس مشکلی بنظر من نداره از لحاظ قدرت موتور به حرف این سایت ها گوش ندین چون فقط از روی اعداد قضاوت میکنن باید حتما سوار شید تا بفهمید نه اینکه به حرف اینو اون گوش بدین

  5. S3 این ماشین عالیه زنجیر تایم داره کنترل پایداری داره عملکرد موتور گیربکس واقعا خوب ومتعادله و ماشین واقعا برای مصارف شهری عالیه استهلاک وخرابی نداره فرمان برقیه سیستم برقی Delphi است که یک برند آمریکایه رو مرسدس بنز هم تعبیه شده (نمونه)کسانی که میگن بده من قول میدم از نزدیک ندیدن و همون اشغالای داخلیو هنوز سوار میشن من دوستم اسپورتج داره ولی به من گفت تو این رنج قیمت این عالیه تازه نسبت به ماشین های داخلی حساب کنیم قیمتش باید بالای 130 میلیون باشه واین ماشینه که اصلا ضرر نمیکنی تازه سود هم میکنی من قبلش ساندرو داشتم ونمیدونم چرا ساندرویی که با فرمان هیدرولیک که بازم خیلی سفته انگار پیکانه مال بقیه رو نمیدونم ولی مال من اینجوری بود واز همون اول با گیربکس ساندرو مشکل داشتم دنده عقب خوب جا نمیرفت دنده 3 به2 وقتی معکوس میکشید تقه میزد روز به روز هم بدتر میشد و از سال 2005 تولیدش شروع شده و امکانات وسیستم هایش مال بیست سال پیشه به مردم هم قیمت s3 میدن واقعا راجع به خودشون چی فکر کردن؟؟؟؟؟خوشحال که از دست ساندرو خلاص شدم و اینو خریدن خدایا شکرت

  6. این ماشین بهترینه من هز وقتی که سورنمو فروختم و s3 خریدم فکر میکنم سوار فرتری شدم و تاسف میخورم چرا نسبت به چینی فکر بدی داشتم واقعا برای خودم متاسفم

  7. از نظر من این ماشین عالیه من 3 روزه که گرفتم به ضرس قاطع متوانم بگویم عملکرد موتور گیربکس این ماشین خارق العادس و نباید با ماشین های مثل چانگان که گیربکی معمولی داره مقایسه کرد از طرفی چانگان ماشین نا امنیه چون بیش فرمانی داره و الان قیمت چانگان ثابت مونده ولی s3 همین اول کاری 20 میلیون رفته رو قیمتش بیخود مردم میخرن که چه s5 چه s3 تازه نقص فنی های s5 در s3 برطرف شده ظاهرشم سلیقه ایه و تو این رنج قیمت کنترل پایداری داره که در ماشین های کره ای به بالا پیدا میکنین دیگه چی میخواین ازماشین جالبه اونایی که همه اشغالهای ایرانی سوار میشن میگن بده عزیزم شما برو اشغالتو سوار شو هر چیزی لیاقت میخواد حالا بحث موتور که برای مسافرت وشهر طراحی شده و نمیان تو ایران موتور فورد رو ماشین بذارن بعد بدن 100 میلیون اگه فورد میخوای برو 1 میلیارد پول بده فورد بگیر و ما ایرانی ها نمیدونیم ماشینو برای چی میخوایم تو همون اروپا مردم دنبال مصرف سوخت وایمنی هستن برای شهر و این کسانی که میگن چینی اشغاله باید بگم واقعا مغز پوسیده و بدون ثبات شخصیتی اند وهر کی هر چی بگه قبول میکنن ماشین چینی داره خودشو میرسونه به ماشین های کره ای و ما هنوز ….. جک ها یک دلیل پرفروششون در ایران بخاطر استهلاک کمشون است که سازمان Betger در کانادا عمر ماشین s3 رو طبق معیار جهانی 8 سال گرفته از نظر کم بودن استهلاک نمره 7 از 10 گرفته که نمره قبولی داره وهر کس میگه بده اول سوار شه بعد بیا رو در رو بگه نه الکی بگه فلانو بهمان…….

  8. بعضی از شما که هیچی از ماشین نمیدونین بیخود حرف میزنین میگین بدرد نمیخوره این ماشین یکی از بهترین ترمز های ماشین هارو داره که هم عقب هم جلو دیسکی خنک شونده است و از نظر فنی گیربکسش cvt که یک مارک بلژیکی از نوع بروزش در این ماشین تعبیه شده در مورد قدرت موتور باید اشاره کنم اگه شتاب خوب میخواین باید ببرینش روی حالت اسپرت در کل ماشین فوق العاده کم مصرف من خودم دارم و دیروز 10 نفر از همکارانم هم صبت نام کردن و همین اول کاری که اومده کلی سروصدا به راه انداخته و حتی نسبت به اوایل s5 بیشتر طرفدار پیدا کرده وانواع سیستم های پایدااری با بهترین عملکرد مانند ماشین های کره ای داره والان قیمتش در نمایندگی رسیده به 115 میلیون همین اول کاری که اومده ولی ماشین های چینی دیگر با وجود چندسال که به ایران امده اند تا این حد افزایش قیمت نداشته اند وان هم بخاطر طرفداران زیاد این ماشین است من خودم تمام دیدگاه های غلط را نسبت به این ماشین تکذیب میکنم در ضمن این ماشین گیربکس فوق العاده هماهنگ ونرمی داره یا حق

  9. این ماشین از نظر کیفیت از چانگان خیلی بیکیفیت تره زیر ۶۰ میلیون ارزش داره
    الان قیمت بازار ازادش شده ۸۷ میلیون هرچی فکر میکنم به نتیجه نمیرسم که چی داره ۸۷ میلیون ارزش داره
    نه خدمات پس از فروش گسترده داره نه کشور معتبری تولیدش کرده از نظر قدرت موتور هم با ماشینای کلاس ۳ سایپا هم ترازه.

  10. من تازه تحویل گرفتم مصرفش خیلی زیاده میگن باید بنزین یورو ۵ بزنی ایران که یورو ۵ نداره بالای صدی ۱۲ میسوزونه صدای موتور هم خیلی داخل اتاق میاد شتاب اولیش هم خیلی کمه بنظرم ترمزش زیاد جالب نیست هوا بارونی بود ترمز زدم با ۹۰ تا سرعت نزدیک بود بزنم به عابر
    کلا راضی کننده نیست

  11. من دارم تو ماشین چینیا جک حرفه اول و میزنه و تو این رنج قیمت حرف نداره

  12. سلام
    من میخوام ٨٠تومن هزینه کنم براى ماشین میخوام شاسى بلند باشه به نظرتون جک S3 خوبه یا پیشنهاد بهترى دارین؟
    یه سوال دیگه اینکه جک S3 نیمه شاسى هست!؟

  13. cs35 از نزدیک من دیدم و سوار شدم عقبش زیاد جادار نیست و داشبوردش فوق العاده بی کیفیت, ولی سواری نرم و موتور کم مصرف کمی پرقدرتر از هم کلاس های چینیش داره کیفیت مونتاژش هم از s5 بالاتره, s3 از نظر داشبورد و جاداری برتر از cs35 ولی در نهایت کیفیت مونتاژ مشخص می کنه آیا بهای پر اخت بیشتر نسبت به cs35 داره یا نه.

  14. جک چینی که اشغاله به چه دردی میخوره ماشین چینی اشغاله هیچکس تو دنیا چینی نمیخره

    • با کلاس شما چی سواری که همه رو آشغال میدونی فکر کردی ماشین زپرتی های ایران خودرو سایپا اصل اورجینالن اونا که صد برابر آشغال ترن اگه از لحاظ آشغال بودن بخوای حساب کنی چینی از ایرانی با کیفیت تره اینو همه میدونن

  15. چانگان cs35 بهتره

    • چانگان و جیلی بین خودروسازهای چین بیشتریت تعداد فروش رو دارند و کیفیت خوبی دارند و بزودی وارد بازار آمریکا خواهند شد ولی نمونه مونتاژی CS35 سایپا سیستم پایداری الکترونیکی که الان تو برخی کشورها اجباریه رو نداره و اینکه تعداد ستاره ایمنی CS35 تو آزمون C-NCAP چهار و S3 پنج هست و ظرفیت صندوق بارشون هم حدود 150 لیتر مال S3 بیشتره و البته S3 یورو پنج هست.

  16. خودرو زیبایی هست و حتما طرفداران زیادی خواهد داشت اما به نظر من این قیمت برای یک موتور 1600 سی سی یه مقدار غیر رقابتی هست من خودم جی 5 دنده ای دارم نمیگم موتور ضعیفی هست اما برای یک ماشین اتومات نیمه شاسی اونم با این وزن یه مقدار ضعیف به نظر میاد روی کاغذ باید منتظر بمونیم و ببینیم که بازار خودش رو مثل سایر هم خانواده های خودش باز خواهد کرد یا نه

    • در مورد ضعف موتور فکر می کنم برای یک کراس اور شهری 1250 کیلویی بد نیست با توجه به نسبت وزن به قدرت موتور. اگر میتسوبیشی لنسر 1600 یا نیسان جوک مدلهای غیرتوربو (اسکای پک) رو هم ببینید حدود همین قدرت موتور با این وزن یابیشتر رو دارند.

  17. شصت تومنی میارزه.بیشتر نه.

  18. چرا اینقدر موتور ضعیف

    • در مورد ضعف موتور فکر می کنم برای یک کراس اور شهری 1250 کیلویی بد نیست با توجه به نسبت وزن به قدرت موتور. اگر میتسوبیشی لنسر 1600 یا نیسان جوک مدلهای غیرتوربو (اسکای پک) یا ساندرو استپ وی رو هم ببینید حدود همین قدرت موتور با این وزن یابیشتر رو دارند.

    • البته گشتاور موتور هم 155 نیوتون متر هست که به نظر برای ماشینی در این کلاس بد نیست