ثبت پتنت گوشی تاشوی سامسونگ مجهز به سیستم تشخیص هویت چندگانه

ثبت پتنت گوشی تاشوی سامسونگ مجهز به سیستم تشخیص هویت چندگانه

در حالی که در آخرین روزهای سال ۲۰۱۶ اکثر کاربران جهان در حال گذراندن وقت خود در میان خانواده و آرزو کردن برای سال آینده بودند، مسئولان غول تکنولوژی کره‌ای به فکر ثبت یک پتنت دیگر افتاده و این بار از گوشی تاشوی سامسونگ با قابلیت‌های بیومتریک جذاب پرده برداشته‌اند تا اینگونه سال پرنوسان ۲۰۱۶ برای آنها به پایان برسد!

گوشی تاشوی سامسونگ همان دیوایسی است که از آن به عنوان «محصول بزرگ بعدی» یاد می‌کنند و ممکن است که آینده‌ی دنیای تلفن‌های همراه هوشمند را برای همیشه تغییر دهد. در حالی که کمپانی‌هایی مانند لنوو توانسته‌اند نمونه‌ی عملیاتی از گوشی قابل انعطاف خود را بسازند و آن را به جهانیان نشان دهند، اما سامسونگ هنوز موفق به انجام این موضوع نشده است و گوشی مرموز این کمپانی که دارای نمایشگر قابل انعطاف است و تحت عنوان رمزی Project Valley دنبال میشود، همچنان در حد یک پروتوتایپ باقی مانده است.

در پتنت‌های جدیدی که برای گوشی تاشوی سامسونگ به ثبت رسیده است، به نظر می‌رسد که کمپانی کره‌ای توجه ویژه‌ای بر روی سنسورهای بیومتریک در این اسمارت فون خواهد داشت و قرار است این دیوایس علاوه بر سنسور تشخیص اثر انگشت، به سنسورهای دیگری نظیر اسکنر خطوط کف دست، اسکنر صورت، سنسور صدا، اسکنر عنبیه‌ی چشم و دیگر روش‌های تایید هویت نیز مجهز خواهد شد.

گوشی تاشوی سامسونگ آینده‌ی مدیوم اسمارت فون ها را تغییر خواهد داد؟

ثبت پتنت گوشی تاشوی سامسونگ مجهز به سیستم تشخیص هویت چندگانه

با اینکه شاید قرار داشتن چنین امکاناتی بر روی یک اسمارت فون جذاب باشد، اما به نظر نمی‌رسد که سامسونگ قصد داشته باشد تمام آنها را بر روی یک محصول واحد قرار دهد. در حال حاضر نیز سنسورهایی نظیر اسکنر عنبیه‌ی چشم بر روی گجت‌های هوشمند قرار گرفته و هنوز نتوانسته‌اند جایگاه سنسورهایی نظیر اسکنر اثر انگشت را بگیرند؛ بنابراین منطقی به نظر نمی‌رسد که گوشی تاشوی سامسونگ به یک بیمارستان سیار تبدیل شود و تمام آثار زیستی کاربران را اسکن کند!

یکی دیگر از پتنت‌های ثبت شده توسط سازنده‌ی کره‌ای نشان می‌دهد که سامسونگ به دنبال ایجاد ساختاری مشابه رول کردن یک طومار در این گوشی تاشو است تا کاربران برای تماشای اطلاعاتی نظیر آب و هوا، تاریخ و ساعت بتوانند طومار را باز کرده و آنها را مشاهده کنند. مطمئنا چنین نمایشگری می‌تواند بسیار کاربردی‌تر از یک اسمارت فون تاشو عمل کند و امکان حمل و جابه‌جایی آن نیز بسیار آسان‌تر خواهد شد.

گفته می‌شود که برای سال جاری، عرضه‌ی دو گوشی تاشوی سامسونگ در برنامه‌های این کمپانی قرار دارد که یکی از آنها دارای دو نمایشگر به هم چسبیده و دیگری دارای یک نمایشگر قابل انعطاف خواهد بود. البته موضوع بازار و تمایل کاربران به چنین محصولاتی هم باید تحت نظر قرار بگیرد و مشخص نیست که آیا کاربران برای خریداری چنین گوشی‌هایی در حال حاضر آمادگی لازم دارند یا باید کمپانی‌های سازنده برنامه‌هایشان را تا یکی دو سال دیگر به تعویق بیاندازند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*