گوشی آنر 6 ایکس در CES 2017

رونمایی از گوشی آنر 6 ایکس در CES 2017؛ دوربین دوگانه با توانایی تولید افکت بوکه

گوشی آنر 6 ایکس (Honor 6X) برای نخستین بار در ماه اکتبر سال 2016 بود که در کشور چین رونمایی شد و در حالی که این محصول تا به امروز تنها در خاک این کشور به فروش می‌رسید، عملا خبری از آن در خرده فروشی های سراسر جهان نبود. اما حالا دیگر همه چیز تغییر کرده است و حالا دیگر این گوشی وارد خاک ایالات متحده شده است.

شما باید حتما این محصول شرکت آنر را به در دست بگیرید. با وجود پذیرش متوسط دو دستگاه پیشین برند زیرمجموعه شرکت هواوی در آمریکا، به نظر می‌رسد که آن‌ها همچنان به دنبال تقویت قدرت در یکی از کشورهای صاحب بزرگ‌ترین بازار موبایل جهان هستند. اینک نماینده جدید کمپانی هواوی، گوشی آنر 6 ایکس خواهد بود که می‌تواند گام های بزرگی را به لطف نمایشگاه CES 2017 برای جهانی شدن بردارد.

این بررسی را بدون درنظر گرفتن یک نکته‌ای خواهیم نوشت. گوشی آنر 6 ایکس یک دستگاه متقاهد کننده است؛ حتی اگر به اندازه‌ی پرچمدار این شرکت گوشی آنر 8 (Honor 8) درخشان و جذاب نباشد. هرچند قیمت در وهله آخر قرار می‌گیرد، اما وقتی هواوی چنین قابلیت های جذابی را همراه با قیمت بسیار متعارف برای خریداران در نظر می‌گیرد، نمی‌توانیم به سادگی از آن عبور کنیم. شاید این گوش میان رده از نظر سخت افزاری نیز در میانه‌ی یک جاده‌ی بسیار بزرگ قرار داشته باشد، اما از نظر سخت افزاری محصول جدید آنر نسبت به اکثر گوشی های هم قیمت خود (زیر 250 دلار)، کاملا برتر بوده و امکانات بهتری را ارائه می‌کند.

مشخصات فنی گوشی آنر 6 ایکس

سیستم عاملاندروید 6.0 مارشمالو – رابط کاربری EMUI 4.1
نمایشگر5.5 اینچی فول اچ دی (تراکم پیکسلی 403ppi)
پردازندههواوی کایرین 655 – 8 هسته‌ای = 4 هسته 2.1 گیگاهرتزی + 4 هسته 1.7 گیگاهرتزی
حافظه داخلیآمریکا: 32 گیگابایت
جهانی 32/64 گیگابایت
افزایش حافظهکارت میکرو اس دی
رمآمریکا: 3 گیگابایت
جهانی: 3/4 گیگابایت
دوربین اصلی12 مگاپیکسل + 2 مگاپیکسل
اپرچر گسترده با رنج f/0.95 الی f/16
فیلمبرداری Full HD
دوربین سلفی8 مگاپیکسل
ارتباطیوای فای، بلوتوث، جی پی اس
شارژ از طریقمیکرو USB
باتری3340 میلی‌آمپر
ضد آبخیر
اسکنر اثر انگشتبله
وزن162 گرم
ابعاد150.99 در 76.2 در 8.2 میلی‌متر
رنگبندیخاکستری، طلایی، نقره ای

این گوشی درست همانند نسل گذشته خود آنر 5 ایکس (Honor 5X) که در نمایشگاه CES رونمایی شده بود، امسال نیز قدرتمندانه حاضر شده است. آمریکایی‌ها از نظر سخت افزاری تفاوت چندانی با نسخه بین المللی این گوشی نخواهند دید و تنها این تفاوت در باندهای ارتباطی و همچنین حافظه آن‌هاست.

گوشی آنر 6 ایکس در CES 2017

از نظر طراحی گوشی آنر 6 ایکس تفاوت چندانی با نسل گذشته خود نکرده است. این گوشی موبایل اندرویدی از همان آلومینیوم سفت و سخت نسل گذشته، لبه های منحنی شکل، دوربین دوگانه بر روی قسمت پشتی و همچنین یک اسکنر اثر انگشت در این دو دوربین بهره می‌برد تا جایگاه همه چیز بر روی قاب پشتی همانند نسل گذشته باقی بماند. اسکنر اثر انگشت موجود بر روی این گوشی می‌تواند قابلیت های جذاب و کاربردی را ارائه کند: شما می‌توانید از ژستورهای نرم افزاری استفاده کنید تا به طور مثال از طریق آن یک عکس بگیرید، به یک تماس پاسخ دهید و یا پنل نوتیفیکیشن‌ها را به سمت پایین هدایت کنید. اگر چه این اسکنر همانند اسکنر گوشی آنر 8 حاوی دکمه فشاری نخواهد بود.

از نظر درگاه‌های ارتباطی آنر دست به ریسک نزده است و آن را همراه با یک جک هدفون 3.5 میلی‌متری و همچنین پورت قدیمی میکرو USB برای شارژ روانه بازار ایالات متحده کرده است. هرچند در حال حاضر شارژرهای قدیمی و همچنین هدفون های سیمی حاوی جک 3.5 میلی‌متری راحت‌تر از محصولات مدرن در بازار پیدا می‌شوند. جدا از این، شما یک باتری با ظرفیت 3340 میلی‌آمپر ساعت را نیز خواهید داشت که می‌تواند برای یک گوشی میان رده حجم ایده آلی به حساب آید.

گوشی آنر 6 ایکس در CES 2017

در بخش داخلی، گوشی آنر 6 ایکس (Honor 6X) از پردازنده میان رده 8 هسته‌ای های سیلیکون کایرین 655 فرمان می‌گیرد. این دقیقا همان مسئله‌ای است که باعث شده تا گوشی میان رده شرکت آنر با قیمت بسیار مناسب 150 دلار در کشور چین به فروش برسد؛ هرچند انتظار افزایش نسبی قیمت را نیز در خاک ایالات متحده باید داشته باشیم. علاوه بر این یک رم با ظرفیت 3 گیگابایت نیز مشغول به فعالیت است تا شما بتوانید اپلیکیشن های مختلف را با سرعت مناسبی اجرا کنید. به طور کلی این گوشی از سخت افزار مدرنی بهره نمی‌برد و اگر شما قصد پا گذاشتن در دنیای واقعیت مجازی را دارید، به هیچ عنوان سمت این گوشی نیایید، اما اگر می‌خواهید سیستم عامل اندروید را همراه با یک گوشی میان رده، دوربین عالی و همچنین قیمت مناسب تجربه کنید گوشی آنر 6 ایکس می‌تواند یکی از گزینه های قابل قبول جلوی روی شما باشد.

صحبت از اندروید شد باید بگوییم هرچند این گوشی از رابط کاربری EMUI 4.1 مبتنی بر سیستم عامل اندروید 6 مارشمالو بهره می‌برد، اما از یک ماه دیگر شرکت آنر، رابط کاربری مبتنی بر اندروید نوقا EMUI 5.0 را در دسترس کاربران این هندست قرار خواهد داد.

گوشی آنر 6 ایکس در CES 2017

اما از این بحث که بگذریم، نکته تاریکی در خصوص نمایشگر این گوشی مشاهده کردیم که واجب می‌دانم با شما در میان بگذاریم. متاسفانه زمانی که من در حال ناوبری داخل این گوشی و تایپ متن بودم، به کرات با تاخیر در عملکرد مواجه می‌شدم. به همین خاطر از مسئولین شرکت آنر در این مورد سوالاتی پرسیدم. وی در پاسخ به من گفت که پس از آپدیت نرم افزاری به اندروید 7 نوقا و رابط کاربری EMUI 5.0 این مشکلات برطرف خواهد شد. اما چرا باید یک گوشی که عرضه می‌شود به طور پیشفرض حاوی این ایرادات باشد و کارخانه نیز هیچ کاری برای آن انجام ندهد؟!

دوربین آنر 6 ایکس

گوشی آنر 6 ایکس در CES 2017

من نمی‌توانم به طور جدی در ارتباط با دوربین این گوشی نکته‌ای را متذکر شوم، زیرا همانطور که گفته شد در حال حاضر این مدل های آزمایشی از نرم افزار استواری بهره نمی‌برند. با این حال وقتی صحبت از دوربین دوگانه می‌شود ناخودآگاه به یاد محصولات قدرتمندی نظیر ال جی جی 5 (LG G5)، آیفون 7 پلاس (Apple iPhone 7 Plus) و یا حتی گوشی چینی هواوی پی 9 (Huawei P9) می‌افتیم. من ترکیب استفاده از دو لنز 12 و 2 مگاپیکسلی این دوربین را برای گرفتن عکسی تست کردم. با توجه به این که آنر 6 ایکس اساسا یک گوشی ارزان قیمت است، شما نباید انتظار دوربین هایی قدرتمند و کاملا کالیبره شده را داشته باشید، اما افکت اپرچر وسیع آن می‌تواند در یک گوشی ارزان قیمت کاملا جذاب به نظر برسد.

شما همچنین می‌توانید فوکوس بر روی تصاویر و تم رنگی آن‌ها را نیز پس از تهیه عکس از قسمت است اپلیکیشن گالری ویرایش کنید. تصاویر گرفته شده توسط دوربین این گوشی به پای دوربین گوشی های پرچمدار و یا حتی پرچمدار خود هواوی، آنر 8 نمی‌رسد اما اگر بخواهیم آن را با محصولات هم رده خود مقایسه کنیم، شما بهترین دوربین را بر روی Honor 6X خواهید یافت.

دوربین 8 مگاپیکسلی جلوی این گوشی نیز برای تهیه تصاویر سلفی مناسب است. شما می‌توانید به یک حالت زیبا کننده تصاویر سلفی نیز دسترسی داشته باشید که با اعمال فیلترهای بر روی چهره، سن شما را با کاهش چین و چروک‌ها پایین میاورد. یک حالت آرایشی نیز مخصوص بانوان وجود دارد که به هیچ عنوان قانع کننده نیست و نباید به آن امیدوار باشید.

من از وسعت گزینه های ارائه شده توسط دوربین این موبایل چینی تشکر می‌کند. حتی اگر شما از هیچ یک از حالت های آن استفاده نکنید، نکته مثبت قضیه وجود داشتن آن‌ها در داخل خود اپلیکیشن دوربین است. رابط کاربری اپلیکیشن دوربین فوق‌العاده بصری است. با یک حرکت به سمت چپ شما می‌توانید حالت دوربین را تغییر دهید . این درحالیست که با سوایپ به سمت راست نیز می‌توانید مستقیما وارد بخش ضبط ویدیو شده و ویدیوهایی با کیفیت Full HD تهیه کنید.

گوشی آنر 6 ایکس در CES 2017

من کاملا توسط آنر 8 مسحو شده‌ام و شاید به همین دلیل است که انتظار داشتم گوشی آنر 6 ایکس نیز همانند پرچمدار گوشی های این برند چینی از ارزش بسیار بالایی برخوردار باشد. اما باید این را هم در نظر گرفت که آنر 8 یک گوشی پرچمدار است و این محصول را باید در رده گوشی های میان رده قرار دهیم و نه بیشتر!

من ترجیه می‌دهم تا همچنان منتظر انتظار نسخه نهایی نوقا برای این گوشی باشم تا بتوانم بدون هرگونه ایراد با آن کار کنم و سپس برای شما گزارشی مفصل از تجربه کارم با آن را منتشر کنم. با تمام این تفاسیر، گوشی آنر 6 ایکس (Honor 6X) همراه با این پکیج سخت افزاری می‌تواند گزینه خوبی برای خرید یک گوشی کمتر از 250 دلار باشد.

فروشگاه اینترنتی جانبی پخش مستقیم انواع هدایای تبلیغاتی و لوازم جانبی تبلت ،حامی گجت نیوز در پوشش خبری نمایشگاه سی ای اس 2017 (CES 2017)

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. الان قیمتش چنده؟

  2. عالیه نسبت به قیمتش.
    بد نیست مدیران عزیز سامسونگی نحوه منصفانه قیمت گذاری رو یاد بگیرن