لپ تاپ گیمینگ Odyssey سامسونگ

لپ تاپ گیمینگ Odyssey توسط سامسونگ معرفی شد

لپ تاپ های گیمینگ، یکی از مهم‌ترین مسائل نمایشگاه CES امسال برای تولیدکنندگان بزرگ کامپیوتر نظیر لنوو بوده است و حالا سامسونگ نیز با رونمایی از یک برند جدید از لپ تاپ های خود برای نخستین بار وارد این حوزه جذاب شده است. غول کره‌ای دنیای فناوری در جواب لپ تاپ های سری Legion شرکت لنوو چه روز گذشته معرفی شدند، از لپ تاپ گیمینگ Odyssey سامسونگ (Samsung Notebook Odyssey) رونمایی کرد.

گفته می‌شود مدل 15 اینچی اودیسه شرکت سامسونگ از ماه فوریه و مدل 17 اینچی آن نیز از آوریل روانه بازار خواهند شد و در هر دو آن‌ها می‌توانید رگه‌هایی از طراحی لپ تاپ های گیمینگ الین ور را بیابید. هرچند این لپ تاپ را نمی‌توان رقیبی برای Predator ایسر و یا ایسوس که در این زمینه قدرتمندانه فعالیت می‌کنند بدانیم. مدل 15 اینچی این لپ تاپ قادر به پشتیبانی از یک رم تا سقف 32 گیگابایت است و این درحالیست که مدل 17 اینچی می‌تواند تا 64 گیگابایت رم را در خود جای دهد. از نظر حافظه هر دو مدل حاوی هارد دیسک 1 ترابایتی هستند، اما از نظر حافظه SSD مدل بزرگ‌تر تا 512 گیگابایت و مدل کوچکتر تا 256 گیگابایت را پشتیبانی می‌کند.

لپ تاپ گیمینگ Odyssey سامسونگ

هدف گذاری سامسونگ برای جذب گیمرهای نیمه حرفه‌ای با لپ تاپ اودیسه

سامسونگ، درست همانند لنو از یک کیبورد با بک لیت قرمز بر روی مدل ارزان قیمت این کامپیوتر استفاده کرده است و در مدل بالارده آن نیز می‌توانید یک کیبورد با بک لیت چند رنگی مشاهده کنید. این شرکت متاسفانه همانند یک کارآموز سازنده کامپیوتر از یک متریال خوب در ساخت لپ تاپ گیمینگ Odyssey اجتناب کرده و پلاستیک براق همراه با نوار ال ای دی زننده‌ی تعبیه شده در اطراف تاچ پد نیز جلوه‌ی بدی را به نمای ظاهری آن داده‌ است. لولاهای دو طرف آن نیز کاملا نازک و بی‌کیفیت به نظر می‌رسند تا آن‌ها را به هیچ عنوان شبیه به تکنولوژی هیدرولیکی لپ تاپ های تینک پد لنوو ندانیم. شاید تصور کنید که این قضیه می‌تواند موجب شود تا ناخودآگاه شما جای ترک پد را بدون نیاز به نگاه کردن به آن شناسایی کنید، اما در واقع بعید به نظر می‌رسد هیچ کاربری با این طراحی کنار بیاید.

لپ تاپ گیمینگ Odyssey سامسونگ

مدل 17 اینچی لپ تاپ گیمینگ Odyssey همچنین حاوی یک دکمه “Beast Mode” یا حالت وحشی است که همراه با مجموعه نرم افزاری به نام اودیسه کنترل (Odyssey Control) همه چیز را ارتقا می‌بخشد و در بالاترین حد ممکن قرار می‌دهد.

شاید اگر سامسونگ کمی قدرتمندتر در این حوزه ورود پیدا می‌کرد و با طراحی بهتر، استفاده از نمایشگر با کیفیت‌تر و همچنین متریال با کیفیت‌تر این لپ تاپ را طراحی می‌کرد می‌توانست موفق‌تر ظاهر شود. اما سامسونگ به نظر می‌رسد هدفی فراتر از گیمرهای خاص را در نظر گرفته است، چرا که در حال حاضر الین ور و ایسوس قدرتمندترین لپ تاپ های ممکن را روانه بازار کرده‌اند و نمایشگرها و کیبوردهای آنها نیز کاملا بهتر از لپ تاپ سامسونگ است، بنابراین نیازی به تکرار و دنباله روی از کار آن‌ها نبوده است.

لپ تاپ گیمینگ Odyssey سامسونگ

نمایشگر لپ تاپ گیمینگ سامسونگ مات است اما زاویه دید نه چندان مناسب و پالت های رنگ غیرزنده آن را زیر سوال برده‌اند. گفته می‌شود که میزان روشانی صفحه در نسخه 17 اینچی حدود 300 نیت بوده و در نسخه 15.6 اینچی لپ تاپ گیمینگ Oddysey نیز 200 نیت خواهد بود. از نظر رزولوشن نیز هر دو ارائه کننده وضوح Full HD هستند. گفتنیست که سامسونگ قیمت مدل کوچکتر این لپ تاپ مجهز به یک کارت گرافیک Nnvidia GeForce GTX 1050 را با شروع قیمت 1.199 دلار به فروش می‌رساند. این در حالیست که یک لپ تاپ سری Inspiron دل با کارت گرافیکی مشابه، با قیمت 799 دلار به فروش می‌رسد.

مزایای لپ تاپ گیمینگ Odyssey سامسونگ

بی انصافی است اگر نخواهیم مزایای این لپ تاپ تازه وارد را بازگو نکنیم. شرکت سامسونگ در زیر کامپیوتر مخصوص بازی خود از یک صفحه با مجموعه‌ای از شیارهای بزرگ به نام “HexaFlow Vent” استفاده کرده است که به عبور جریان هوا برای خنک نگه داشتن دستگاه کمک می‌کنند. هرچند بازکردن آن هم با وجود تنها 3 پیچ، کار سختی نیست. همچنین شما می‌توانید رم این دستگاه را آپگرید کرده و یا از یک حافظه SSD بزرگ‌تر و بهتر برای عملکرد قدرتمندتر اودیسه استفاده کنید.

لپ تاپ گیمینگ Odyssey سامسونگ

جنس پلاستیکی این لپ تاپ باعث شده تا وزن آن تا حد زیادی کاسته شود. مدل 17 اینچی سامسونگ اودیسه دارای وزن 3 کیلو و 800 کیلوگرم بوده و مدل 15 اینچی آ ن نیز 2 کیلو و 530 گرم است. به طور کلی باید گفت این لپ تاپ با توجه به دارا بودن رم قدرتمند، حافظه SSD و پردازنده 4 هسته‌ای کبی لیک شرکت اینتل، از قیمت مناسبی برخوردار است. البته در مدل 17 اینچی لپ تاپ گیمینگ Odyssey یک پورت USB نوع C (تاندربولت 3) نیز یافت می‌شود.

بدون شک ورود  سامسونگ به دنیای گیمینگ و ارائه محصولاتی نه چندان پر زرق و برق، می‌تواند دسته بندی جدیدی را در بین این محصولات به وجود آورد. چرا که نزد برخی از خریداران ظاهر محصول نیز از اهمیت خاصی برخوردار است، اما در این بین افرادی هم وجود دارند که تنها مشخصات سخت افزاری قدرتمند را ملاک خرید یک کامپیوتر گیمینگ قرار می‌دهند و اینجاست که اودیسه سامسونگ می‌تواند به خوبی خودش را نشان دهد.

فروشگاه اینترنتی جانبی کاملترین مجموعه لوازم جانبی موبایل در ایران ، حامی گجت نیوز در پوشش خبری نمایشگاه سی ای اس 2017 (CES 2017)

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*