معرفی کابل HDMI 2.1 با پشتیبانی از رزولوشن 8K و HDR داینامیک

معرفی کابل HDMI 2.1 با پشتیبانی از رزولوشن 8K و HDR داینامیک

کابل های اچ دی ام آی این روزها علاوه بر استفاده‌ی فراوانی که تقریبا در تمام لوازم الکترونیکی ما دارند، به عنوان یک استاندارد برای تعیین نوع سیگنال قابل ارسال از یک دیوایس به دیوایس دیگر نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. حالا با معرفی کابل HDMI 2.1 در سی ای اس ۲۰۱۷، قرار است سطح این استانداردها فراتر رفته و وارد دنیای نوین شود.

روز گذشته انجمن رسمی اچ دی ام آی به طور کامل از کابل HDMI 2.1 پرده‌برداری کرده و مشخصات فنی آن را اعلام نمود. یکی از بزرگترین تغییرات این نسخه، پشتیبانی از رزولوشن 8K و نرخ فریم ۶۰ فریم بر هر ثانیه بوده است. البته آنها رزولوشن 4K را هم فراموش نکرده‌اند و اگر محتواهای خود را تحت این رزولوشن مشاهده می‌کنید، حالا با این ورژن از اچ دی ام آی قادر خواهید بود که آنها را با نرخ ۱۲۰ فریم بر هر ثانیه تماشا کنید.

کابل HDMI 2.1 پشتیبانی کامل‌تری نیز از قابلیت HDR خواهد داشت و با پوشش HDR داینامیک، حالا تمام تصاویر در هر صحنه و در هر فریم، با بهبود چشمگیر در رنگ ها، روشنایی و کنتراست همراه خواهند بود. در این نسخه‌ بهبودهایی نیز برای دریافت صدا حاصل شده و با قابلیت ARC شما می‌توانید راحت‌تر تلویزیون‌های خود را به ساندبارها و دیگر سیستم‌های صوتی متصل کنید.

حالتی تحت عنوان Game Mode VRR نیز در تکنولوژی ساخت این ورژن از کابل های اچ دی ام آی تعبیه شده است که به گیمرها اجازه می‌دهد تصاویر بازی و گیم پلی خود را با لگ کمتر، نرخ فریم ثابت‌تر، صحنه‌های با ثبات بیشتر و پایدارتر مشاهده کنند.

گفتنی است که عرضه‌ی این کابل برای چند ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۷ برنامه‌ریزی شده است، اما با گسترش نفوذ آن در میان لوازم الکترونیکی مختلف توسط سازندگان آنها، احتمالا روند تولید و فروش آن شتاب بیشتری به خود خواهد گرفت.

فروشگاه اینترنتی جانبی عرضه کننده مستقیم پاور بانک و شارژر فندکی ،حامی گجت نیوز در پوشش خبری نمایشگاه سی ای اس 2017 (CES 2017)

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*