مانیتور Dell Canvas

مانیتور Dell Canvas ، یک صفحه بزرگ لمسی برای تراوش خلاقیت

یکی از جذاب‌ترین بخش های مایکروسافت سرفیس استودیو (کامپیوتر همه کاره‌ای که اکتبر گذشته رونمایی شد) قابلیت استفاده از نمایشگر آن در حالت خوابیده بود تا آن را به یک محیط عالی برای طراحان و نقاشان جهت خلق هنرشان تبدیل کند. حال کمپانی دل نیز همین ایده را در پیش گرفته و چنین قابلیتی را با نمایشگر جدید به کاربران ارائه می‌کند. این شرکت امروز از محصولی مشابه با سرفیس استودیو، با این تفاوت که این محصول یک کامپیوتر نیست رونمایی کرد. مانیتور Dell Canvas در اصل یک نمایشگر تخت است که می‌توانید آن را بر روی میز کارتان قرار داده و با اتصال آن به یک کامپیوتر از آن برای نقاشی، انیمیشن و یا هر کاری که می‌توان با یک قلم استایلوس انجام داد، استفاده کنید.

Totem، ابزاری شبیه به Dial مایکروسافت

مانیتور کانواس درست همانند سرفیس استودیو از یک کنترلر برخوردار است که به صورت مستقیم بر روی نمایشگر قرار داده می‌شود و می‌تواند در اپلیکیشن ها و بخش های مختلف ویندوز منوی دایره‌ای شکل را همراه با گزینه‌های کاربردی ارائه دهد. هرچند دل نام این کنترلر را “Totem” قرار داده و مایکروسافت کنترلر سرفیس های خود را Dial نامیده است، اما عملا هر دو از ظاهر و عملکردی یکسان برخوردارند و دقیقا هر اپلیکیشنی که دایال قادر به ارائه امکانات در آن است، Totem نیز به ارائه خدمت می‌پردازد. البته تنها نقطه تاریک کنترلر دل، عدم پشتیبانی از بسیاری اپلیکیشن نامی و کاربردی به همانند مجموعه اپلیکیشن های Adobe Creative Suite است. هرچند که بعید به نظر می‌رسد در آینده شاهد اضافه شدن این قابلیت به برنامه های بیشتری نباشیم و دل به همین بسنده کند.

مانیتور Dell Canvas

مانیتور Dell Canvas از اندازه 27 اینچ برخوردار است اما به خاطر ناهنجاری هایی که در اطراف خود دارد بسیار بسیار بزرگ‌تر از آن چه که باید باشد به نظر می‌رسد. این اندازه بزرگ ممکن است در دست گیری این نمایشگر را تقریبا غیرممکن کند؛هرچند یک نوار معناطیسی برای تکیه داده شدن در زیر آن وجود دارد و نیازی ندارید آن را در دست بگیرید. ظاهر این نمایشگر نیز به هیچ عنوان از نظر شفافیت و مینیمال بودن شبیه به سرفیس نیست.

وضوح کمتر در برابر سرفیس استودیو

علاوه بر این رزولوشن این نمایشگر نیز نسبت به سرفیس پایین‌تر است. هرچند رزولوشن 2560×1440 پیکسل چندان هم برای مانیتور Dell Canvas بد نیست، اما نمی‌توان انتظار شفافیت و روشنایی سرفیس استودیو همراه با رزولوشن 4500×3000  پیکسلی را داشت. به ادعای دل این وضوح کمتر برای این انتخاب شده است تا کامپیوترهای بیشتری بتوانند از کانواس پشتیبانی کنند. به گفته دل تا زمانی که چیپ های گرافیکی قدرت پشتیبانی از مانیتور را نداشته باشند، نمی‌توان تلاش بیشتری برای ساخت محصولی قدرتمندتر برای استفاده عموم مردم کرد.

زمان عرضه مانیتور Dell Canvas

شرکت دل همچنین نرم افزارهای اختصاصی را برای استفاده در کانواس طراحی کرده است که می‌توان آن‌ها را در لبه های این نمایشگر جهت دسترسی آسان‌تر پین کرد. هرچند این یک قابلیت بزرگی نیست، اما برای کسانی که عادت به استفاده از نمایشگرهای بزرگ ندارند می‌تواند گزینه جذابی باشد.

هرچند قیمت این نمایشگر هنوز اعلام نشده است، اما می‌توانیم در ماه آوریل شاهد موج نخست فروش جهانی مانیتور کانواس شرکت دل باشیم.

فروشگاه اینترنتی جانبی عرضه کننده مستقیم پاور بانک و شارژر فندکی ،حامی گجت نیوز در پوشش خبری نمایشگاه سی ای اس 2017 (CES 2017)

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*