دوربین های حرارتی Flir

مروری بر دوربین های حرارتی Flir در نمایشگاه CES 2017

Flir به عنوان یک کمپانی فعال در زمینه تصویربرداری حرارتی شناخته شده و با در دست داشتن چند ابزار مفید در این حوزه، در نمایشگاه CES 2017 حاضر شده است. دوربین های حرارتی Flir به کاربر اجازه می‌دهند تا در تاریکی به تماشای اجسام پرداخته و با اندازه‌گیری حرارت در مکان‌ها و زمان‌های مختلف، به کیفیت زندگی روزمره خود بیفزاید.

در بین دوربین های حرارتی Flir ، نسخه ارتقا یافته و جدید Flir One به چشم می‌خورد، افزونه‌ای که به گوشی‌های اندرویدی و همچنین آیفون به کمک یو اس بی نسخه سی (USB Type-C) متصل شده و کارایی دوربین آن‌ها را متحول می‌کند. Flir One از یک پردازنده تصویر جدید و دوربین بصری با وضوح بالاتر بهره برده و با این وجود از نسخه سال 2015 قیمتی ارزانتر دارد، به این ترتیب کاربران به جای پرداخت 250 دلار برای خرید نسخه قدیمی، نسخه جدید را تنها با قیمت 199 دلار خریداری می‌کنند. به همراه این مدل از دوربین های حرارتی Flir یک دانگل با قابلیت تنظیم ارتفاع ارائه شده و به این وسیله کاربر می‌تواند حتی حین استفاده از یک قاب گوشی ضخیم، این افزونه را به دوربین دستگاه متصل کند. این کار تا پیش از این به وسیله آداپتورهایی نه چندان محکم ممکن شده و کاربر در نهایت به خارج کردن قاب مجبور می‌شد.

دوربین های حرارتی Flir

FLIR One Pro 2

سازنده مدعی است بعد از عرضه Flir One به بازار، عده کثیری از کاربران از این دستگاه در زمینه‌های حرفه‌ای همچون لوله‌کشی، پیمانکاری، زیربنا و از این دسته موارد استفاده کرده و آن را در جای جای منزل خود برای مقاصد مختلف به کار می‌بردند. با در نظر گرفتن این میزان از استقبال کاربران از دوربین های حرارتی Flir ، سازنده تصمیم گرفت تا مدل Flir Pro را نیز طراحی و عرضه کند. این مدل مقاومت بیشتری در شرایط سخت از خود نشان داده و سنسور حرارتی آن رزولوشن بالاتری را ارائه می‌کند. قیمت Flir Pro برابر 399 دلار در نظر گرفته شده است.

امسال دوربین های حرارتی Flir در انواع مختلفی ارائه شده‌اند

البته افرادی که می‌دانند در شغل کنونی خود شدیدا به تصویربرداری حرارتی نیاز پیدا خواهند کرد، امسال گزینه‌های بیشتری را پیش رو دارند. در جریان نمایشگاه سی ای اس 2017 این سازنده از دو مدل Flir Duo و Flir Duo R رونمایی کرد که قادرند تا تصویربرداری حرارتی را با کیفیت بیشتری ارائه کرده و عمق بیشتری را مشاهده کنند. تفاوت اصلی مدل Duo R در اندازه‌گیری حرارتی آزمایشگاه کالیبراسیون است. این دسته از دوربین های حرارتی Flir را می‌توان در مکان‌های تنگ و کم جا به کار برد و یا اینکه برای مشاهده وضعیت شرایط اضطراری مناطق دور دست، به پهپادها متصل کرد. اندازه‌گیری دقیق دمای اشیا مختلف همچون سیستم‌های تهویه مطبوع پشت بام را باید از امکانات قابل توجه این محصولات دانست. مدل Duo برابر 999 و مدل Duo R برابر 1299 دلار قیمت‌گذاری شده‌اند.

آخرین مدل از دوربین های حرارتی Flir معرفی شده در جریان نمایشگاه به مدل C3 با قیمت 699 دلار اختصاص دارد که اندازه‌ای حدود کف دست انسان داشته و با بهره‌بردن از یک صفحه نمایش 3 اینچی ال سی دی و لمسی، قادر است تا همانند مدل Duo R به میزان بسیار دقیقی به اندازه‌گیری گرما بپردازد. شاید هر کاربری به دوربین های حرارتی Flir احتیاج نداشته باشد، اما استفاده از آن‌ها حداقل در حد سرگرمی بسیار بسیار جالب خواهد بود.

فروشگاه اینترنتی جانبی عرضه کننده مستقیم پاور بانک و شارژر فندکی ،حامی گجت نیوز در پوشش خبری نمایشگاه سی ای اس 2017 (CES 2017)

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*