گوشی موبایل بلک بری مرکوری

نگاهی نزدیک به گوشی موبایل بلک بری مرکوری + ویدیو

در کنار گجت های متنوع و بسیار خوبی که در نمایشگاه CES 2017 پیش روی علاقه‌مندان قرار گرفت، گوشی موبایل بلک بری مرکوری (BlackBerry Mercury) نیز در اقدامی غیر منتظره در لاس وگاس به نمایش درآمد تا محصول مشترک تی سی ال (TCL) و بلک بری، زنگ خطر را برای دیگر تولیدکننده‌های تلفن همراه به صدا درآورد. هرچند، مشخصات فنی این گوشی به صورت رسمی اعلام نشده و سازندگان تنها به نمایش آن در نمایشگاه امسال بسنده کرده‌اند. در ادامه می‌خواهیم نگاهی نزدیک به گوشی داشته باشیم.

همانطور که در جریان هستید، چند سالی‌ست که با ظهور سیستم عامل های اندروید و آی او اس، کمپانی بلک بری و محصولاتی که این شرکت تولید می‌کند دیگر شکوه قبل را ندارند. پس از آن، محصولاتی مختلف توسط بلک بری عرضه شد که از جمله آنها می‌توانیم به گوشی های هوشمند DTEK50 و DTEK60 اشاره کنیم. طراحی متفاوت این گوشی ها با آنچه که پیشتر از بلک بری دیده بودیم، باعث تعجب بسیاری از کاربران شد. اما با انتشار اخبار متعدد، در نهایت مشخص شد که این گوشی های هوشمند توسط کمپانی چینی TCL طراحی و تولید شده بودند.

گوشی موبایل بلک بری مرکوری

اما با برگزاری نمایشگاه CES 2017، گوشی موبایل بلک بری مرکوری به صورت زنده پیش روی کاربران قرار گرفت تا حداقل به شایعات پیرامون این اسمارت فون پایان داده شود. همچنین حالا که باز هم شاهد طراحی همیشگی و زیبای گوشی جدید بلک بری هستیم، می‌توان به‌خاطر همکاری آن با شرکت چینی TCL خوشحال بود.

گوشی موبایل بلک بری مرکوری زیر ذره‌بین

پیش از نگاه نزدیک به این تلفن هوشمند، باید به دو مورد اشاره کنیم. اول اینکه هنوز طراحی این گوشی هوشمند در مرحله آزمایشی آلفا به سر می‌برد و امکان تغییر آن در آینده وجود دارد. دوم، «مرکوری» نام رسمی این دستگاه نبوده و چیزی‌ست که اهالی اینترنت آن را ابداع کرده‌اند. درنتیجه، با معرفی رسمی این محصول در آینده نزدیک، حتی تغییر نام آن نیز امکان‌پذیر است. به هر صورت ما بررسی خود را با نام «مرکوری» ادامه می‌دهیم.

گوشی موبایل بلک بری مرکوری ظاهر شکیل و بسیار زیبایی دارد و طبق ادعای سازندگان، در کنگره جهانی موبایل 2017 (که کمتر از دو ماه به شروع آن زمان باقی مانده)، شاهد معرفی رسمی آن خواهیم بود. شاید بتوان مهمترین ویژگی این اسمارت فون را ترکیب صفحه نمایش لمسی با یک کیبورد فیزیکی دانست. صفحه نمایش این گوشی نیز به‌نظر 4.5 تا 4.7 اینچ اندازه دارد، موضوعی که حتی سازندگان نسبت به تایید آن بی‌میل بودند. به‌علاوه نزدیک بخش‌های کناری گوشی هم از شیشه‌های 2.5D استفاده شده تا زیبایی دستگاه دوچندان شود.

همانطور که انتظار داشتیم، در صفحه نمایش دستگاه شاهد استفاده از کلیدهای ناوبری خازنی هستیم که شاید در نگاه اول اضافی به نظر برسند. اما با کمی استفاده از این گوشی می‌توان انجام چنین کاری را هوشمندانه خواند. بهتر است بدانید سیستم‌های کنترلی به کلیدهای خازنی محدود نمی‌شوند و فرمان‌های حرکتی مرکوری نیز فوق‌العاده هستند. کافی‌ست انگشت خود را روی کیبورد فیزیکی پریو (Priv) این گوشی به صورت افقی یا عمودی حرکت دهید تا نظاره‌گر واکنش بسیار خوب دستگاه باشید. علاوه بر این، یک سنسور اسکنر اثر انگشت نیز در فضای خالی میان کلیدها تعبیه شده که می‌تواند امنیت بالای گوشی بلک بری را تضمین کند.

از آنجایی که هنوز گوشی موبایل بلک بری مرکوری در مراحل آزمایشی ساخت به سر می‌برد، نمی‌توان در رابطه با سیستم عامل آن اظهار نظر کرد. ولی برای نمایشگاه CES 2017، احتمالا نسخه‌ای بر پایه اندروید 7.0 نوقا پیش روی ما قرار داشت. وجود اپلیکیشن های اختصاصی و امنیتی بلک بری نیز برای ما بسیار جالب بود.

گوشی موبایل بلک بری مرکوری

اما چیزی که احتمالا شما نیز متوجه آن شده باشید، طراحی بخش بالایی دستگاه است. سازندگان به جای اینکه برای این بخش از پلاستیک یا شیشه استفاده کنند، از موادی با جنس آلومینیوم بهره گرفته‌اند تا با بخش پشتی دستگاه یکسان باشد. به کارگیری آلومینیوم برای بخش پشتی نیز می‌تواند مقاومت دستگاه را تا حد قابل توجهی افزایش دهد.

یکی دیگر از موارد کاملا مشهود در رابطه با گوشی موبایل بلک بری مرکوری ، ضخامت نسبتا بالای آن نسبت به دیگر تلفن های هوشمند بازار است که به‌نظر دلیل آن استفاده از یک باتری با ظرفیت بالا باشد.

گوشی موبایل بلک بری مرکوری

همان‌طور که پیشتر نیز اشاره کردیم، هیچ اطلاعاتی از مشخصات فنی این گوشی و سخت افزار آن در دست نیست. با این‌حال شایعات از احتمال تجهیز «مرکوری» به تراشه اسنپدراگون 821 در کنار 4 گیگابایت حافظه رم، 64 گیگابایت حافظه داخلی، دوربین پشتی 13 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی با صفحه نمایش فول اچ دی خبر دارند. بنابر شایعات دیگر، امکان بهره‌گیری از تراشه اسنپدراگون 652 در کنار صفحه نمایشی با رزولوشن 1620×1080 نیز وجود دارد.

به هر صورت، بهتر است تا برگزاری کنگره جهانی موبایل 2017، این اطلاعات را تنها یک شایعه در نظر بگیریم. درنهایت، می‌توانید محصول جدید بلک بری را در قالب این ویدیو نیز تماشا کنید:

فروشگاه اینترنتی جانبی عرضه کننده مستقیم پاور بانک و شارژر فندکی ،حامی گجت نیوز در پوشش خبری نمایشگاه سی ای اس 2017 (CES 2017)

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*