این موتور شورولت LS3 V8 به صورت سه بعدی پرینت شده و واقعا کار می‌کند

این موتور شورولت LS3 V8 به صورت سه بعدی پرینت شده و واقعا کار می‌کند

ما در گذشته دیده بودیم که بدنه‌ و شاسی خودروهای مختلف را از طریق فناوری پرینت سه بعدی تولید می‌کنند و حتی یک موتور سیکلت عملیاتی را نیز در این زمینه مشاهده کرده‌ایم. اما سازندگان معمولا کمتر به سراغ قطعات اصلی داخلی خودرو می‌رفتند که حالا به لطف موتور شورولت LS3 V8 که به صورت سه بعدی پرینت شده، این موضوع نیز تجربه خواهد شد.

اریک هارل (Eric Harrell) مدعی شده است که برای ساخت این موتور، بیش از ۲۰۰ ساعت زمان صرف کرده است و ۲ کیلوگرم تارهای مخصوصی که در پرینترهای سه بعدی مصرف می‌شوند، برای این منظور به کار رفته است. طبق اعلام سازنده، تمام قطعات به غیر از یاطاقان‌ها و بست‌های محکم‌کننده‌ی موتور شورولت LS3 V8 کاملا با پرینتر سه بعدی تولید شده‌اند و همه چیز را او خودش از ابتدا طراحی کرده است.

اریک تعدادی از قطعات داخلی این موتور را بر مبنای فایل‌های CAD طراحی‌های آنها که در اینترنت موجود بوده، ساخته است و بقیه‌شان نیز از طریق راهنماهای تعمیرات، تصاویر و دستورالعمل‌های فنی موجود بر روی منابع اطلاعاتی مختلف طراحی شده‌اند؛ بنابراین می‌توانیم این ماجراجویی را به عنوان یکی از پیچیده‌ترین تلاش‌های کاربران برای ساخت یک وسیله‌ی مکانیکی به پیچیدگی موتور شورولت LS3 V8 بدانیم که از طریق پرینتر سه بعدی به انجام رسیده است.

این موتور شورولت LS3 V8 به صورت سه بعدی پرینت شده و واقعا کار می‌کند

البته به سبب جنس مواد به کار رفته در ساخت این موتور، ممکن است که اگر آن را داخل یک خودرو به کار ببریم، بر اثر دما و بعد از گذشت زمان، تعدادی از قطعات آب شوند و یا عملکرد قسمت‌های متحرک به مشکل بخورد. بنابراین تا زمانی که جنس مواد خام به کار رفته در چاپگر سه بعدی مورد استفاده برای ساخت این موتور تغییری نداشته باشد، بعید است که آن را بر روی یک خودروی سواری واقعی مشاهده کنیم.

فروشگاه اینترنتی جانبی کاملترین مجموعه عرضه باتری موبایل و  شارژر موبایل ، حامی گجت نیوز در پوشش خبری نمایشگاه سی ای اس 2017 (CES 2017)

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*