کلاه ایمنی لینکس

کلاه ایمنی لینکس با فناوری القای استخوانی کار می‌کند

کلاه ایمنی لینکس از جمله محصولاتی است که در نمایشگاه CES 2017 معرفی شده و با فناوری القای استخوانی (Bone Conduction) کار می‌کند.

فناوری القای استخوانی در ترکیب با کلاههای ایمنی می تواند برای دوچرخه سوارانی که کلاه ایمنی لینکس را مورد استفاده قرار می‌دهند دو مزیت به همراه داشته باشد؛ از یک سو دوچرخه سواران می توانند در زمان دو چرخه سواری به موسیقی مورد علاقه خود گوش دهند و از سوی دیگر کانال گوش بیرونی آنها آزاد بوده و قادر هستند صداهای محیطی را بشنوند.

استفاده از هدفون ایرباد به منظور گوش دادن به موسیقی و یا هر چیز دیگری در زمان رانندگی در بسیاری از نقاط دنیا غیرقانونی است که البته امری منطقیست، زیرا استفاده از ایرباد مانع از شنیدن صداهای دیگر می‌شود که این امر در زمان رانندگی بسیار خطرناک است.

کلاه ایمنی لینکس

کلاه ایمنی لینکس ، محصول جدید شرکت Coros است

شرکت Coros اخیرا با ساخت یک کلاه ایمنی دوچرخه سواری هوشمند با نام لینکس(Linx) که 199 دلار قیمت دارد بر این مشکل غلبه کرده است. این شرکت با استفاده از فناوری القای استخوانی قصد دارد صداها را از طریق ارتعاشات استخوان جمجمه به گوش داخلی برساند. در این صورت می‌توان در زمان دو چرخه سواری هم به موسیقی گوش داد و هم گوش بیرونی را برای شنیدن صداهای محیطی آزاد گذاشت، زیرا کانال گوش بیرونی آزاد است.

لینکس از سه بخش تشکیل شده است؛ یک ریموت که به دسته دوچرخه وصل است، برنامه موبایلی همراه و خود کلاه ایمنی. این کلاه دارای دو اسپیکر القای استخوانی است، همچنین یک میکروفون در بالا و بلوتوث و باتری در پشت قرار دارند. با استفاده از ریموت می‌توانید صدای لینکس را تغییر داده و یا اینکه با گوشی خود تماس برقرار کنید. همچنین باتری این کلاه می‌تواند تا 12 ساعت دوام بیاورد. برنامه همراه نیز در بسیاری از زمینه های ورزشی به دوچرخه سوار کمک می کند و در صورتی که تشخیص دهد دوچرخه شما سقوط کرده است، خود مبادرت به برقراری تماس اضطراری می‌کند. صدای پخش شده از این کلاه ایمنی شفاف بوده و باید اعتراف کرد که در قیاس با هدفون بسیار ایمن‌تر است. شرکت یاد شده از جمله کمپانی هایی است که توسط کیک استارتر سرمایه گزاری شده و نتیجه آن معرفی این محصول مفید است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*