تلویزیون‌ های QLED سامسونگ

آغاز عصر جدید دنیای تصویر با تلویزیون‌ های QLED سامسونگ

نسل جدید تلویزیون‌ های QLED سامسونگ در نمایشگاه CES 2017 معرفی شد. خانواده‌ی تلویزیون های جدید Sasmung امسال در سه سری Q7، Q8 و Q9 به بازار عرضه می‌شوند و عصر جدیدی را در صنعت نمایشگرهای تصویری آغاز خواهند کرد. در ادامه، متن بیانیه‌ی مطبوعاتی شرکت سامسونگ الکترونیکس را برای معرفی این محصولات مطالعه خواهید کرد.

هیون‌ سوک کیم، رئیس بخش تجارت نمایشگرهای تصویری سامسونگ الکترونیکس در مورد تلویزیون‌های جدید این شرکت می‌گوید:

سال ۲۰۱۷ سالی مهم در صنعت نمایشگرهای تصویری خواهد بود و عصر QLED با پیشروی سامسونگ آغاز شده است. با ظهور تلویزیون‌های QLED، ما واقعی‌ترین تصاویر را روی نمایشگر نشان خواهیم داد. ما موفق شدیم مشکلات موجود در تجربه بصری و نیازهای کاربران را تشخیص دهیم و در چند سال گذشته آن‌ها را حل کنیم. این موضوع سبب شده تا امروز بتوانیم ارزش‌های بنیادی تلویزیون‌ها را باز تعریف کنیم.

بهترین کیفیت تصویر با تلویزیون‌ های QLED سامسونگ

کیفیت تصویر مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که مصرف‌کنندگان هنگام خرید تلویزیون به آن توجه می‌کنند. تلویزیون‌ های QLED سامسونگ علاوه بر تمرکز بر روی بازار که صرفا به افزایش سایز توجه می‌کنند، یک قدم جلوتر بوده و کیفیت متفاوتی را ارائه می‌کند. تلویزیون‌ های جدید سامسونگ به طور چشم‌گیری از لحاظ به نمایش گذاشتن رنگ‌ها بهبود یافته‌اند و به طور دقیقی رنگ‌های DCI-P3 را نمایش می‌دهند. به عبارت دیگر تلویزیون‌ های QLED‌ سامسونگ می‌توانند صد در صد رنگ‌ها را باز تولید کنند. این بدان معنی است که این تلویزیون‌ها قادر هستند تا تمام رنگ‌ها را در هر سطحی از روشنایی به نمایش بگذارند؛ حتی وقتی که روشنایی QLED در بالاترین حد خود که بین هزار و پانصد تا ۲ هزار نیت است.

تلویزیون‌ های QLED سامسونگ

حجم رنگ می‌تواند رنگ‌ها را در سطوح مختلف روشنایی به شکل‌ها و رنگ‌های متفاوت به نمایش بگذارند. به عنوان مثال یک برگ می‌تواند به رنگ‌های مختلف از زرد مایل به سبز تا فیروزه‌ای به تصویر کشیده شود که این تغییر رنگ بسته به روشنایی صفحه و تصویر دارد. همچنین تلویزیون‌ های QLED سامسونگ می‌توانند تفاوت‌های ظریف در طیف‌های رنگی یکسان را نیز نمایش دهند. این ظرافت‌ها و جزئیات رنگ‌ها در طیف‌های رنگی دو بعدی به راحتی قابل نمایش نیست و نمی‌توان به راحتی آن‌ها را از هم تشخیص داد.

این امر به لطف اضافه شدن ماده فلزی در فناوری کوانتوم دات میسر شده است. به این ترتیب با اضافه شدن این ماده جدید، نمایشگر قادر خواهد بود به طور مشخصی طیف رنگی بسیار گسترده‌تری به نسبت تلویزیون‌های معمولی نمایش دهد.

فناوری جدید کوانتوم دات به تلویزیون‌های QLED اجازه می‌دهد بدون توجه به میزان روشنایی، تاریکی صحنه و یا میزان نور محیط، رنگ‌های مشکی را به بهترین شکل ممکن نمایش دهد. همچنین این تلویزیون‌ها می‌توانند به میزان روشنایی هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار برسند بدون اینکه این روشنایی حداکثری تاثیری در نمایش دقیق رنگ‌ها بگذارد.

تعهد به حل مشکل و نیازهای کاربران

تلویزیون QLED‌ سامسونگ در سال ۲۰۱۷ و ویژگی‌های طراحی منحصربه‌فردش سبب شده تا برخی مشکلات اساسی کاربران تلویزیون‌ها برای همیشه برطرف شود. دیو داس، قائم مقام ارشد بخش بازاریابی لوازم الکترونیکی سامسونگ الکترونیکس آمریکا در مورد مشکلات کاربران و روش حل آن با کمک QLED چنین می‌گوید:

با معرفی تلویزیون‌های QLED سعی می‌کنیم مشکل همه افراد و خانه‌ها را حل کنیم. کابل‌های درهم تنیده، دیوارهای نازک و حجم زیادی از دستگاه‌هایی که در اطراف و پایین تلویزیون قرار می‌گیرند، از جمله مشکلاتی است که با  QLED‌، سعی در حل آن‌ها داشتیم. مانند هرسال به این موضوع توجه کرده‌ایم که در تلویزیون‌های QLED 2017، کاربر باید بتواند روی نمایشگر تمرکز کند و حواسش به خاطر کابل‌های بیرون آمده یا دستگاه‌های دور آن پرت نشود.

تلویزیون‌ های QLED سامسونگ

برای بهبود طراحی و قابلیت استفاده راحت‌تر از تلویزیون‌ های QLED سامسونگ ، این دستگاه‌ها به کابلی شفاف با عنوان «اتصال نامرئی» مجهز شده‌اند که همه دستگاه‌ها از طریق این قطعه به تلویزیون متصل می‌شوند. این موضوع در کنار اتصال راحت به دیوار ارائه شده‌اند تا مشکلات کاربر حل شود و تمرکز بیشتری روی محتوای در حال نمایش داشته باشد.

البته برای کسانی که تلویزیون را روی میز قرار می‌دهند نیز تدابیری اندیشیده شده است. دو پایه متفاوت برای سبک‌ها و سلایق مختلف طراحی شده است تا کاربران بسته به علایق خود و نوع دکوراسیون منزلشان یکی از دو پایه را برای تلویزیون QLED خود انتخاب کنند.

هوشمند‌ترین تلویزیون

سامسونگ در سال ۲۰۱۷ همچنان روی تلویزیون هوشمند خود تمرکز می‌کند. تلویزیون هوشمند، محتوای سرگرم‌کننده دلخواه کاربران را به ساده‌ترین و راحت‌ترین شیوه عرضه می‌کند و آن‌ها می‌توانند همه چیز را از هرکجا و هر زمان که بخواهند کنترل کنند. به عنوان مثال کنترل هوشمند (Smart Remote) به کاربر این امکان را می‌دهد تا دستگاه‌های متصل به تلویزیون را بدون نیاز به ریموت خودشان از راه دور و از طریق اسمارت ریموت، کنترل کند.

امسال ظاهر اسمارت‌هاب پا به گوشی‌های هوشمند گذاشته است و از طریق اپلیکیشن جدید و بهبود یافته سامسونگ که «اسمارت‌ویوو» (Smart View) نام دارد، با تلویزیون خود ارتباط برقرار کرده و به آن متصل می‌شود. این اپلیکیشن در حال حاضر نمایی کلی از محتواهای موجود را روی صفحه اصلی اپلیکیشن به نمایش می‌گذارد. علاوه بر این، کاربران می‌توانند از طریق اپلیکیشن و از روی گوشی هوشمند خود برنامه‌های زنده یا ویدیوهای درخواستی (VOD) را روی تلویزیون اجرا کنند. همچنین کاربران می‌توانند برنامه‌های مورد علاقه خود را انتخاب کنند تا در زمان مقرر پخش برنامه، اعلان (Notification) شروع شدن برنامه را از طریق گوشی دریافت کنند تا هیچ‌کدام از محتواهای سرگرم‌کننده مورد علاقه خود را از دست ندهند.

تلویزیون‌ های QLED سامسونگ

سامسونگ در کنار این ویژگی‌ها سرویس دیگری روی تلویزیون هوشمند خود ارائه می‌دهد که «سرویس ورزشی» نام دارد. این سرویس خلاصه‌ اخبار تیم‌های موردعلاقه کاربر را به او نمایش می‌دهد و هم‌چنین می‌تواند در جریان نتایج اخیر و بازی‌های آینده تیم‌های محبوبش قرار بگیرد. علاوه بر سرویس ورزشی، «سرویس موسیقی» نیز حضور دارد که می‌تواند موزیک‌هایی که به صورت زنده از تلویزیون‌ در حال پخش هستند را شناسایی کند و در اختیار کاربر قرار دهد تا در آینده به آن گوش دهد. البته این‌ها تنها بخشی از سرویس‌های ویژه‌ی تلویزیون‌ های QLED سامسونگ است که قدمی در جهت بهتر شدن زندگی کاربر و لذت بردن هرچه بیشتر او هنگام تماشای برنامه‌های دلخواهش برداشته است.

فروشگاه اینترنتی جانبی کاملترین مجموعه لوازم جانبی موبایل در ایران ، حامی گجت نیوز در پوشش خبری نمایشگاه سی ای اس 2017 (CES 2017)

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*