طبیعت آمریکای شمالی

تصاویری بی‌نظیر از طبیعت آمریکای شمالی

گوییدو دایانا (Guido Diana)، یکی از عکاسان توانمند هلندی است که در سفر اخیر خود به آمریکای شمالی، تصاویر بسیار زیبایی را ثبت کرده که شاید تاکنون نمونه آنها را ندیده باشید. 24 هزار کیلومتر گشت و گذار طی سه ماه، زمان کمی نیست و همین موضوع امکان تهیه عکس‌ هایی بی‌نظیر از طبیعت آمریکای شمالی را فراهم کرده است.

احتمالا پیش از این هم در رابطه با زیبایی‌های آمریکای شمالی شنیده باشید. اما وصف برگ‌های زرد پاییزی در کلرادو (Colorado)، دریاچه‌های دیدنی رشته‌کوه‌های راکی ​​کانادا (Canadian Rockies)، راندن روی پل گلدن گیت (Golden Gate Bridge) و ایستادن بر روی دره گرند کنیون (Grand Canyon) در قالب سخن نتیجه‌ای ندارد و تا زمانی‌که با پای خود به این قاره سفر نکنید، نمی‌توانید به حقیقت آن پی ببرید.

به هر صورت دایانا تلاش کرده تا با انتخاب 10 مورد از بهترین عکس‌های خود که سپتامبر گذشته (اوایل پاییز) ثبت کرده، گوشه‌ای از زیبایی‌های طبیعت آمریکای شمالی را به تصویر بکشد.

طبیعت آمریکای شمالی در قالب 10 تصویر خارق‌العاده

شماره یک: تونل درخت سرو، کالیفرنیا

طبیعت  آمریکای شمالی

شاید نمونه چنین تصویری را زیاد دیده باشید، اما تونل درخت سرو (Cypres Tree Tunnel) که یک ساعت با کالیفرنیا فاصله دارد، در یک روز آفتابی و صاف، اسرارآمیز خواهد بود.

شماره دو: آبشار آتاباسکا، کانادا 

طبیعت  آمریکای شمالی

آتاباسکا (Athabasca Falls) یکی از بی‌نظیرترین آبشارهای کاناداست که شما را مسحور خود می‌کند. البته دایانا تمایلی به ایستادن بر لبه صخره نداشته و به صورت اتفاقی، دختری باشهامت در کادر او قرار گرفته است.

شماره سه: دریاچه امرالد، کانادا

طبیعت  آمریکای شمالی

دریاچه امرالد (Emerald Lake) یکی از بهترین جاذبه‌های کاناداست، مخصوصا کلبه فوق‌العاده زیبایی که کنار این دریاچه بنا شده است!

شماره چهار: آنتلوپ کنیون، آریزونا

طبیعت  آمریکای شمالی

در پارک طبیعی آنتلوپ کنیون (Antelope Canyon) مکان‌هایی را می‌توان پیدا کرد که حتی تصورش را هم نمی‌کنید. به تصویر ضمیمه‌شده دقت کنید؛ آیا می‌توانید چهره «شیر» (The Lion) را ببینید؟

شماره پنج: دریاچه پیتو، کانادا

طبیعت  آمریکای شمالی

دریاچه پیتو (Peyto Lake) یکی از مکان‌هایی بود که دایانا از آن بازدید کرد و از آنجایی که او همواره در چادر بود، بعد از بیدار شدن با چنین منظره فوق‌العاده‌ای رو‌به‌رو شده است.

شماره شش: کوه کورت هاوس، کلرادو

طبیعت  آمریکای شمالی

رسیدن به قله کوه کورت هاوس (Courthouse Mountain) کار آسانی نیست. اما اگر چنین کاری را انجام دهید، چشم‌اندازی فراتر از تصور پیش روی شما قرار خواهد گرفت. شاید باور نکنید اما تصاویر این درخت‌های زرد مربوط به فصل پاییز است!

شماره هفت: گلسیر پوینت، کالیفرنیا

طبیعت  آمریکای شمالی

گلسیر پوینت یا نقطه یخچالی (Glacier Point) منطقه‌ای فوق‌العاده در پارک ملی یوسیمیتی (Yosemite) است که شاید این عکس بتواند بخشی از زیبایی‌های آن را نمایش دهد.

شماره هشت: خم نعل اسب، آریزونا

طبیعت  آمریکای شمالی

خم نعل اسب (Horseshoe Bend) نام یک خمیدگی از رودخانه کلرادو است که به نعل اسب شباهت زیادی دارد. احساسی که این تصویر القا می‌کند وصف‌‌نشدنی‌ست.

شماره نه: رودخانه بو، کانادا

طبیعت  آمریکای شمالی

نزدیک دریاچه لوئیز (Lake Louise)، می‌توانید این منقطه خارق‌العاده و عبور قطار از کنار رودخانه بو (Bow River) را تماشا کنید. به‌گفته دایانا، او در دمای 5 درجه سلسیوس نزدیک به 45 دقیقه در انتظار عبور قطار بوده است.

شماره ده: یخچال های طبیعی آتاباسکا، کانادا

طبیعت  آمریکای شمالی

اینجا مکانی بود که دایانا توانست یک غار یخی واقعی را پیدا کند. شاید کمی تصورش سخت باشد، اما برخی قسمت‌های یخچال‌های طبیعی آتاباسکا (Athabasca Glacier) آبی‌تر از آن چیزی هستند که تصور می‌کنید. هرچند فعالیت‌های انسانی تاثیر بسیار بدی بر روی این منطقه داشته و در حال تغییر طبیعت آن هستند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*