چیپ های 8 گیگابایتی DDR4X

معرفی چیپ های 8 گیگابایتی DDR4X و احتمال به‌کارگیری آنها در گلکسی اس 8

اگرچه در روزهای اخیر شاهد انتشار اخباری مبنی بر تجهیز گلکسی اس 8 (Samsung Galaxy S8) به 8 گیگابایت حافظه رم بودیم، اما در عمل چنین حافظه‌هایی تولید نشده یا حداقل هنوز امکان استفاده از آنها در دستگاه‌های هوشمند امروزی وجود ندارد. اما روز گذشته کمپانی اس کی هاینیکس (SK Hynix) که می‌توان آن را اصلی‌ترین رقیب سامسونگ در زمینه تولید تراشه‌ها و حافظه‌های کامپیوتری دانست، از چیپ های 8 گیگابایتی DDR4X رونمایی کرد تا استفاده از آن در پرچمداران آینده امکان‌پذیر باشد.

در چیپ جدید هاینیکس، دو قطعه 8 گیگابیتی دوکاناله و در چهار لایه مختلف دیده می‌شود که مجموع آن 64 گیگابیت خواهد بود. در این صورت می‌توان مطمئن بود که تجهیز گوشی های هوشمند آینده به 8 گیگابایت حافظه رم امکان‌پذیر است. هاینیکس یکی از بزرگترین کمپانی‌های تولیدکننده حافظه‌ها و تراشه‌ها است که در سال 2013 نیز برای اولین بار، از حافظه رم 1 گیگابایتی DDR3 پرده برداشت.

احتمال تجهیز آیفون 8 به چیپ های 8 گیگابایتی DDR4X هاینیکس

به‌گفته سازندگان، چیپ های 8 گیگابایتی DDR4X که حالا توسط مهندسان این شرکت توسعه پیدا کرده‌اند، تا 30 درصد فضای کمتری را نسبت به گذشته اشغال کرده و از نظر مصرف انرژی نیز 20 درصد بهینه‌تر هستند. به همین جهت، احتمالا تقاضا برای استفاده از این حافظه‌ها در پرچمداران سال 2017 بسیار بالا باشد. از سوی دیگر، شایعات نشان می‌دهند که در گوشی های آیفون 8 و گلکسی اس 8 نیز از این حافظه‌ها استفاده خواهد شد.

اگرچه استفاده از چنین حافظه‌ای برای پرچمدار بعدی سامسونگ دور از انتظار نیست، اما محصولات اپل واقعا نیازی به چنین حافظه‌هایی با ظرفیت بالا ندارند و شاید قبول این موضوع کمی سخت باشد.

هنوز هیچ اطلاعاتی از مشتریان احتمالی این چیپ‌ها و زمان عرضه آنها منتشر نشده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*