قابلیت های جدید ویندوز 10

قابلیت های جدید ویندوز 10 در آپدیت بعدی چه خواهند بود؟

تازه‌ترین آپدیت ویندوز 10 اینسایدر با بیلد 15002 یکی از بزرگ‌ترین به روزرسانی‌هایی است که پیش از آپدیت Creator ویندوز (قابل عرضه در ماه آینده) در اختیار کاربران برنامه اینسایدر قرار گرفته است. یکی از قابلیت های جدید ویندوز 10 فیلتر نور آبی است که می‌تواند یکی از بهترین‌های آن نیز لقب بگیرد.

اگر با این قابلیت آشنایی ندارید، شایان ذکر است که این قابلیت دقیقا مشابه با چنین قابلیتی است که در گوشی های هوشمند جدید یافت می شود. این قابلیت به بهبود کیفیت خواب پس از استفاده از نمایشگرها در شب کمک می‌کند که توسط اپلیکیشن f.lux به دست خواهد آمد. تحقیقات نشان می‌دهد که طول موج آبی ساطع شده از نور باعث بیدار نگه داشتن ذهن و در نتیجه خود شما خواهد شد.

قابلیت های جدید ویندوز 10

یکی دیگر از قابلیت های جدید ویندوز 10 که در آپدیت Creator مشاهده خواهیم کرد، قابلیت تنظیم خودکار درجه حرارت نمایشگر بر اساس تنظیم ساعت از سوی کاربر و یا تنظیم دستی به طور کامل توسط خود کاربر است. به صورت پیشفرض، شما باید به قسمت Settings رفته، بر روی System کلیک کنید و سپس در زیرمجموعه‌های بخش Display به دنبال این گزینه بگردید. اما شما می‌توانید این قابلیت را با استفاده از اضافه کردنش به تنظیمات سریع پنل نوتیفیکیشن‌ها از طریق Settings و Notifications & Actions، آسوده‌تر فعال کنید.

خیلی واضح است که این به روزرسانی کاربران را از نصب بسیاری از برنامه های جانبی بی نیاز خواهد کرد و خود برخی از قابلیت‌ها را خود ارائه می‌کند. به خاطر داشته باشید که در حال حاضر این قابلیت های جدید ویندوز 10 تنها در اختیار کاربران ویندوز اینسایدر خواهد بود، اما به زودی و پس از عرضه آپدیت Creator ویندوز در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

قابلیت های جدید ویندوز 10

اما این موارد تنها قابلیت های جدید ویندوز 10 نیست و صدها قابلیت دیگر را نیز در این به روزرسانی خواهیم دید. در زیر می‌توانید با تعدادی از این قابلیت‌ها آشنا شوید:

مهمترین قابلیت های جدید ویندوز 10

  • یک بخش تنظیمات برای سرفیس دایال (Surface Dial) و دیگر لوازم جانبی که شما می‌توانید از آن‌ها در اپلیکیشن های مختلف استفاده کنید
  • صفحه مرگ آبی اینک برای کاربران اینسایدر به صفحه مرگ سبز تبدیل شده است
  • شما اینک می‌توانید آپدیت های ویندوز را تا 35 روز متوقف کنید و آپدیت های درایو ها را برای نصب به صورت جداگانه تنظیم کنید
  • شما اینک می‌توانید با کلید میانبر CTRL+Shift+B به بخش پنل ایموجی های Pinyin بروید. در اینجا استیکرهای جذابی اضافه شده است
  • مایکروسافت اج اینک صاحب یک دکمه جدید به نام Tab Preview شده است که به شما پیش نمایشی از تمامی تب های در حال اجرا را نشان می‌دهد
  • شما همچنین می‌توانید تب ها را کنار بگذارید و هر زمانی که خواستید آن‌ها را بازگردانید
  • اپلیکیشن های بیشتری به نرمی تغییر سایز پیدا خواهند کرد تا DPI بهتری را ارائه کنند
  • در اینجا سرانجام یک ابزار تهیه اسکرین شات تعبیه شده است که می‌توانید با کلیدمیانبر Win+Shift+S فعال کنید
  • شما می‌توانید کاشی‌های منو استارت را پوشه بندی کنید
  • شما می‌توانید از طریق منو Settings رزولوشن صفحه را تغییر دهید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. سلام
    خسته نباشید
    میخاستم بدونم که اپدیت اول سالانه ویندوز10 شامل اپدیت های ماهانه میشود؟
    اگر آپدیت سالانه ویندوز رو دریافت کنیم ایا لازم است که اپدیت های ماهانه رو نیز دریافت کنیم؟
    چگونه باید آپدیت اول سالانه ویندوز 10 رو دریافت کنیم؟
    تفاوت اپدیت سالانه با اپدیت ماهانه در چیست؟
    چون من اصلا قاطی کردم که چگونه اخرین اپدیت ویندوز رو داشته باشم
    لطفا به صورت مجزا سوالات بنده رو جواب بدید
    ممنون میشم

    • درود بر شما. آپدیت سالانه آپدیت سالانه کاملا متفاوت با آپدیت های ماهانه ای هستش که ارائه میشه.
      در هر آپدیت قابلیت ها و موارد جدیدی به ویندوز و نرم افزارهای مرتبط نظیر مایکروسافت آفیس اضافه میشه. در آپدیت های ماهانه تمرکز بر روی امنیت سیستم شما هست و در آپدیت سالانه قابلیت های جذابتری در اختیار کاربرا قرار میگیره.
      آخرین آپدیتها رو میتونین مستقیم از طریق خود ویندوز دانلود کنید. البته نرم افزارهایی هم عرضه شده که به شما امکان مدیریت دانلود آپدیتارو میده تا بهتر از قسمت آپدیت خود ویندوز بتونین دریافتشون کنین.