ماریسا مایر

با خریداری یاهو توسط ورایزن، ماریسا مایر هم از سمت خود استعفا می‌دهد

اگر به یاد داشته باشید، اواسط تابستان بود که کمپانی ورایزن (Verizon) از قرارداد خود با یاهو و خرید این شرکت به ارزش 5 میلیارد دلار خبر داد. اما به‌‌نظر بسیاری از مدیران اصلی یاهو از چنین قراردادی راضی نیستند و حتی ماریسا مایر (Marissa Meyer) که از سال 2012 سکان هدایت این شرکت را بر عهده دارد، قرار است از زمانی‌که ورایزن کنترل یاهو را به صورت رسمی در دست گرفت، همراه با یکی از موسسان شرکت، دیوید فیلو (David Filo) و چهار نفر دیگر، این شرکت را ترک کنند.

بنابر اطلاعاتی که کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) در اختیار خبرنگاران قرار داده، استعفای این افراد به خاطر وجود مشکل یا اختلاف میان اعضا نیست، بلکه یاهو به عنوان یک شرکت سرمایه‌گذاری به بیشتر از 5 نفر برای تصمیم‌گیری نیاز ندارد.

همچنین باید اشاره کنیم که ورایزن، خریدار هسته اصلی یاهو است و قرارداد این دو کمپانی شامل دیگر شرکت‌هایی که پیشتر توسط یاهو تصاحب شده بودند، نمی‌شود. در این صورت، بخش عظیم سرمایه یاهو (که نزدیک به 30 میلیارد دلار تخمین زده می‌شود) در دیگر بخش‌ها همچون گروه علی بابا (Alibaba Group) با نام جدید “Altaba” حفظ خواهد شد؛ هرچند هنوز این تغییر به صورت رسمی تایید نشده است.

ماریسا مایر در بخش جدید نیز هیچ مسئولیتی نخواهد داشت

اینکه چرا ماریسا مایر یاهو را ترک خواهد کرد هنوز مشخص نشده، اما شاید بتوان دلیل آن را عدم وجود هیچ دلیلی برای هدایت این کمپانی در نظر گرفت چراکه مایر اصلا برای هدایت یک شرکت سرمایه‌گذاری روی کار نیامده است. درواقع چنین کاری را می‌توان یک حرکت نمادین در نظر گرفت. به‌علاوه، از آنجایی که مایر هیچ سمتی در بخش جدید نخواهد داشت، می‌توان انجام این قرارداد را پایان فعالیت او در شرکت یاهو اعلام کرد. درنتیجه شاید مایر دیگر نتواند همانند گذشته مورد توجه رسانه‌های مختلف قرار گیرد چراکه بسیاری از افراد او را مسئول مشکلات متعدد یاهو در سال 2016 می‌دانند.

شاید نیازی به گفتن نباشد اما تمامی این موارد زمانی نهایی می‌شود که قرارداد ورایزن و یاهو به سرانجام برسد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*