گوشی قابل انعطاف گلکسی ایکس در سال ۲۰۱۸ رونمایی می‌شود

گوشی قابل انعطاف گلکسی ایکس در سال ۲۰۱۸ رونمایی می‌شود

تا به حال اکثر کارشناسان تصور می‌کردند که گوشی قابل انعطاف سامسونگ تحت عنوان گلکسی ایکس (Samsung Galaxy X) قرار است اواخر سال میلادی جاری معرفی شود، اما گویا این تاریخ زیادی خوش‌بینانه است و حداقل تا یک سال دیگر، این اتفاق جذاب برای کاربران رخ نخواهد داد.

گوشی قابل انعطاف این کمپانی که با نام رمزی پروژه‌ی Valley دنبال می‌شود، احتمالا منجر به تولید اسمارت فونی خواهد شد که می‌تواند زبان طراحی سامسونگ را متحول کند و محصولی انقلابی در دنیای تلفن‌های همراه هوشمند محسوب شود. اما طراحی و ساخت چنین دیوایسی، گویا بیشتر از آن چیزی که تا به اینجا تصور می‌کردیم دشوار خواهد بود و طبق گزارشی که ساعاتی پیش از سوی منابع خبری کره‌ی جنوبی منتشر شده است، این رونمایی تا قبل از سال ۲۰۱۸ عملی نخواهد شد.

طبق اعلام منابع تامین سخت‌ افزاری آگاه از این موضوع، تولید گلکسی ایکس به شدت وابسته به ماده‌ی اولیه‌ای تحت عنوان نوار پلی آمید (polyimide film) است. این نوارها دارای ضخامت بسیار کمی هستند و مقاومت بالایی در برابر گرما دارند. این مقاومت به ماده اجازه می‌دهد که در انواع شرایط دمایی از محیط‌های بسیار سرد گرفته تا هوای داغ و سوزان، به خوبی شکل خود را حفظ کند و آسیبی نبیند.

تامین مواد اولیه باعث تاخیر در ساخت گلکسی ایکس شده است

گوشی قابل انعطاف گلکسی ایکس در سال ۲۰۱۸ رونمایی می‌شود

این ماده علاوه بر ضخامت بسیار پایینی، انعطاف‌پذیری بالایی نیز دارد و از این رو در تولید گوشی‌های هوشمند با نمایشگرهای قابل انعطاف و البته گلکسی ایکس ، نقش مهمی ایفا خواهد کرد. طبق این گزارش سامسونگ قرار است برای تامین پلی آمید از یک تولیدکننده‌ی کشور کره‌ی جنوبی به نام Kolon Industries کمک بگیرد. این کمپانی اعلام کرده است که توانایی تولید پلی آمید به میزان زیاد را تا نیمه‌ی اول سال آینده نخواهد داشت و بعد از تکمیل تحقیقات و سرمایه‌گذاری بر روی کارخانجات مورد نظر برای تولید این ماده که ماه ژانویه‌ی ۲۰۱۸ (اولین ماه سال میلادی آینده‌) به پایان می‌رسد، فاز گسترده‌ی تولید مدت کمی بعد از آن آغاز خواهد شد.

یکی از مقامات رسمی حاضر در این صنعت که نامش فاش نشده نیز اعلام کرده است که نمونه‌های آزمایشی گوشی قابل انعطاف گلکسی ایکس احتمالا طی ماه‌های آینده دیده خواهد شد، اما تولید عمومی و عرضه‌ی تجاری آن به دلیل زمان‌بندی اعلام شده برای تامین مواد اولیه، تا نیمه‌ی اول سال آینده‌ی میلادی عملی نخواهد شد. بنابراین بعد از دریافت پتنت اسمارت فون قابل انعطاف توسط اپل و ورود نام‌های دیگری همچون ال جی، لنوو و نوکیا به این عرصه، به نظر می‌رسد که گلکسی ایکس سامسونگ کار سختی برای رقابت با دیگر غول‌های بازار خواهد داشت و کمپانی کره‌ای باید نهایت تلاشش را برای عرضه‌ی به موقع آن انجام دهد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*