تصاویر ناسا

برخی از زیباترین تصاویر ناسا توسط یک موسیقیدان روسی تولید شده‌اند!

چند روز پیش ناسا تصویری از مشتری که توسط فضاپیمای جونو تهیه شده بود را منتشر کرد. این تصویر توسط موسیقیدان روسی به نام Roman Tkachenko پردازش شده بود. شخصی که بخشی از وقتش را صرف تصاویر ناسا کرده و با گرفتن داده‌های خام از ماموریت‌های مختلف، آنها را به تصاویر زیبایی که ما می‌بینیم تبدیل می‌کند.

فضاپیمای جونو از ابتدای تابستان امسال، مشغول بررسی جو و مگنتوسفر سیاره مشتری است. جونو حین چرخش در اطراف مشتری تصاویر بسیار زیبایی نیز از آن تهیه می‌کند.

تصاویر ناسا

یکی از تصاویر ناسا از سیاره مشتری که توسط تلسکوپ فضایی جونو تهیه شده است.

Tkachenko می‌گوید که از کودکی شیفته آسمان بوده و دیدن دنباله‌دارهایی چون Hyakutake و Hale-Bopp از جمله تاثیرگذارترین تجربه‌های زندگی‌اش محسوب می‌شوند. پس از آن با جدیت بیشتری و با تلسکوپ 65 میلی‌متری خودش به کاوش در دنیای ستارگان و سیارات می‌پردازد.

از زمان رسیدن جونو به مشتری، Tkachenko سرگرم تولید تصاویر زیبایی از این غول گازی بوده است.

تصاویر ناسا

Tkachenko کار پردازش عکس را با ماموریت فضاپیمای افق‌های نو آغاز کرد. تصاویری که پلوتو و قمرش، چارون را در کنار هم نشان می‌دادند. علاوه بر این، وی تجربه کار با تصاویر ارسالی ماموریت کاسینی از زحل و مریخ را در کارنامه خود دارد.

چند ماه پیش، Tkachenko عکسی مقایسه‌ای از دو مرحله قبل و بعد از پردازش تصویر را منتشر کرد که در زیر می‌بینید:

تصاویر ناسا

تصویر سمت چپ، حاصل ترکیب 40 عکس خام در سه فیلتر قرمز، سبز و آبی است. در حالی که سمت راست همان تصویر را بعد از پردازش و برجسته کردن جزییات و کنتراست بیشتر، نشان می‌دهد.

Tkachenko این کار را به صورت دستی انجام می‌دهد. به این صورت که تصاویر خامی که در فیلترهای مختلف، توسط یک تلسکوپ فضایی گرفته می‌شود را با هم ترکیب می‌کند. سپس با استفاده از فتوشاپ روی نمایش بهتر جزییات تصویر کار می‌کند. ادامه کار شامل تصحیح رنگی، بهبود شارپنس و تصحیح عمق رنگ‌هاست.

Tkachenkoبر روی تصاویر زیادی از ناسا کار کرده و به گفته خودش تصاویر مختلف نیاز به نوع کار و ابزار متفاوت در پردازش تصویر دارند. تهیه چند کلیپ تصویری نیز از جمله کارهای این علاقه‌مند به نجوم روسی است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*