تصمیم اپل برای ساخت آیفون 8 با نمایشگر OLED باعث به تکاپو افتادن دیگر سازندگان تلفن های همراه شده است

تصمیم اپل برای ساخت آیفون 8 با نمایشگر OLED باعث به تکاپو افتادن دیگر سازندگان تلفن های همراه شده است

دیگر برای همه‌ی کارشناسان و منابع تامین سخت افزاری مسجل شده است که اپل حداقل یکی از نسخه‌های نسل بعدی آیفون های خود را با نمایشگری ساخته شده از پنل های OLED طراحی و روانه‌ی بازار خواهد کرد. این تصمیم اپل که قصد دارد بعد از گذشت سال‌ها از ساخت اولین آیفون، در آیفون 8 (iPhone 8) برای اولین بار پنل های ال سی دی را کنار گذاشته و به سراغ نمایشگرهای اولد برود، باعث به تکاپو افتادن دیگر سازندگان دنیای تلفن های همراه هوشمند شده است.

در واقع اپل یکی از بزرگترین سفارش‌دهندگان قطعات الکترونیکی مورد استفاده در گوشی های هوشمند محسوب می‌شود و زمانی که این برند کوپرتینویی تصمیم می‌گیرد به سراغ قطعه‌ی خاصی برود و میلیون‌ها واحد از آن را سفارش دهد، آن قطعه بلافاصله در بازار نایاب شده و کار دیگر تولیدکنندگان سخت می‌شود. به همین دلیل و طبق گزارشی که ساعاتی پیش منتشر شده است، برندهای چینی نظیر هواوی، اوپو و ویوو که به لطف حمایت‌های دولتی و محبوبیت بالا در بازار چین و کشورهای اروپایی توانسته‌اند از حیث فروش در بازار، سهم خود را افزایش داده و در پشت سر اپل و سامسونگ قرار بگیرند، با عجله‌ای فراوان در حال خریداری پنل های اولد هستند.

این برندها و چندین سازنده‌ی دیگر، باید تا دیر نشده و اپل تمام منابع تامین سخت افزاری را به خود اختصاص نداده است، وارد میدان شوند و قراردادهایی را برای تامین قطعات مورد نیاز خود ثبت کنند. سامسونگ به عنوان بزرگترین تولیدکننده‌ی پنل های اولد در سایز کوچک، قراردادی را برای ساخت و تامین ۱۰۰ میلیون پنل نمایشگر اولد با اپل به ثبت رسانده است و زمانی که این دو کمپانی کار ساخت اسمارت فون‌های جدید خود را در سال ۲۰۱۷ به پایان برسانند، تقریبا پیدا کردن این قطعه برای دیگر کمپانی‌ها به شدت سخت خواهد بود.

نمایشگر OLED آیفون 8 تقریبا تمام بدنه‌ی آن را می‌پوشاند

تصمیم اپل برای ساخت آیفون 8 با نمایشگر OLED باعث به تکاپو افتادن دیگر سازندگان تلفن های همراه شده است

طبق گفته‌ی منابع آگاه در خطوط تامین قطعات سخت افزاری کشور چین، تولیدکنندگان بعد از منتشر شدن تحلیل‌های کارشناسان مبنی بر روی آوردن اپل به استفاده از پنل های اولدی که تقریبا تمام پنل جلویی آیفون نسل بعدی اپل را می‌پوشاند، با عجله دست به کار شده‌اند و در حال محکم کردن قراردادهای خود با خطوط تولید برای تامین پنل های اولد با سایز کوچک و متوسط هستند؛ موضوعی که در نهایت مطمئنا به کمبود منابع در سال جاری منجر خواهد شد.

اما آیا این به معنای آن است که ما شاهد ساخت و عرضه‌ی اسمارت فون‌های بیشتری با پنل های اولد از سوی برندهای چینی خواهیم بود؟ بله احتمالا پاسخ مثبت است. برندهایی نظیر ویوو با عرضه‌ی اسمارت فون ویوو ایکس پلی ۶ (Vivo Xplay 6) که دارای نمایشگری اولد و با طراحی خمیده از دو طرف همراه خواهد بود و نسخه‌ی مخصوصی از گوشی آنر مجیک که برای کشور چین عرضه خواهد شد، تنها دو نمونه از محصولاتی هستند که از این نوع نمایشگر بهره خواهند برد. به نظر می‌رسد که بار دیگر یکی از تصمیمات اپل در دنیای گوشی‌های هوشمند در حال همه‌گیر شدن است و تولید آیفون 8 با نمایشگر OLED می‌تواند به این معنا باشد که دیگر نمایشگرهای ال سی دی موبایل به زمان مرگ خود نزدیک شده‌اند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. شخصا اصلا از این حالت لبه (edge )دار شدن گوشی لذت نمی برم که هیچ بدم هم میاد اگه تا حالا با s7 نسخه edge بازی کرده باشید میفهمید چقدر سخته اصلا باید عین سامسونگ تو دو نسخه گوشی ها رو عرضه کنن یکی ساده یکی لبه دار هر چند انگار خود سامسونگ هم دیگه نمی خواد نسخه ساده تولید کنه این برای من خیلی خبر بدیه