فعالیت ترامپ در توییتر از روی اجبار و احتیاط است!

فعالیت افراد سیاسی در شبکه‌های اجتماعی روز به روز بیشتر می‌شود که می‌توان دو دلیل برای آن آورد. نخست اینکه برخی افراد نالایق اقدام به ساخت حساب کاربری به اسم افراد سرشناس سیاسی و سپس انتشار اخبار از زبان آنان می‌کنند و خود فرد با ساخت یک حساب کاربری با عنوان رسمی (Official)، دست تمامی اکانت‌های تقلبی را رو می‌کند. دوم اینکه امروز و در زمانی که اخبار دروغین و بدون سند به راحتی تولید و منتشر می‌شوند، هیچ مکانی بهتر از شبکه‌های اجتماعی برای تایید و یا تکذیب آن‌ها به صورت رسمی وجود ندارد. رییس جمهور برگزیده آمریکا، دونالد ترامپ (Donald Trump)، جزو افرادی است که فعالیت پرنشاطی را از مدت‌ها قبل در شبکه اجتماعی توییتر نشان می‌دهد، اما اخیرا مشخص شده فعالیت ترامپ در توییتر ، نه از روی علاقه، بلکه از روی اجبار و احتیاط است.

فعالیت ترامپ در توییتر به زمان انتخابات ختم نمی‌شود

دونالد ترامپ نه تنها از زمان شروع فعالیت کمپین انتخاباتی خود، بلکه از مدت‌ها قبل به عنوان یک فرد سرشناس و سرمایه‌دار، فعالیت زیادی را در شبکه اجتماعی توییتر از خود نشان داده است، به طوری که این فعالیت، به خاطر ارسال برخی توییت‌های جنجالی تبدیل به آلت دست مخالفان برای سرکوب وی شده است. واقعیت این است که فعالیت ترامپ در توییتر ، با به جان خریدن تمامی مسائل و عواقب آن، به خاطر جلوگیری از اتفاقات بدتر و مقابله با مطبوعات است. البته، شواهد حاکی از این موضوع هستند که وی درباره هر مسئله‌ای در توییتر حرف می‌زند.

فعالیت ترامپ در توییترترامپ در هفته گذشته، طی یک مصاحبه خبری اعلام کرد که هیچ علاقه‌ای به فعالیت در شبکه اجتماعی توییتر و توییت‌کردن نداشته و تنها قصد وی از این کار، مبارزه با “مطبوعات بد” است. غرض از فعالیت ترامپ در توییتر زمانی به طور واضح مشخص شد که وی رو به خبرنگار فاکس نیوز (Fox News) گفت:

ببینید، من هیچ علاقه‌ای به توییت‌کردن و ارسال پست در شبکه اجتماعی توییتر ندارم. واقعیت این است که چیزهای مهمتری به منظور انجام دادن برای من وجود دارند.

اگرچه ممکن است فعالیت ترامپ در توییتر، به نظر تنها به خاطر انتخاب وی به سمت ریاست جمهوری آمریکا و تلاش وی برای مقابله با داستان‌سرایی‌‌های خبرگزاری‌ها باشد، اما حقیقت این است که وی مدت‌ها پیش از به دست گرفتن قدرت در ایالات متحده آمریکا، به عنوان یک شخصیت مشهور و ستاره، فعالیت پر جنب و جوشی را در رابطه با موضوعات مختلف در شبکه اجتماعی توییتر داشته است. ذکر این نکته خالی از لطف نیست که چندی پیش روزنامه نیویورک تایمز به بررسی فعالیت ترامپ در توییتر پرداخته و لیستی از پرخاشگری‌های وی در این شبکه اجتماعی، شامل بیش از سیصد مورد اهانت به اشخاص، مکان‌ها و چیزهای مختلف را منتشر کرد.

فعالیت ترامپ در توییتر اگرچه به مدت زمان کسب قدرت در ایالات متحده آمریکا محدود نمی‌شود، اما در زمان شروع کمپین انتخاباتی وی به اوج خود رسید و او از این طریق پیام‌های خود را به طور مستقیم به رسانه‌ها منتقل می‌کرد تا جای هیچ شک و شبهه‌ای در صحبت‌های وی باقی نماند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. اقای ترامپ هیچکدام ازما ایرانی ها تروریست نیستیم اما عربستانی ها تروریست واقعی هستند که تا حالا هزاران امریکای را به قتل رساندند پس الکی بهانه نگیر خودت می دانی ایرانی ها با فرهنگ ترین مردم خا ور میانه وبا اصالت ترین مردم دنیا هستند