گوشی اچ تی سی یو اولترا

مقایسه تصویری گوشی اچ تی سی یو اولترا با آیفون 7 پلاس

اگر یکی از دنبال کنندگان اخبار دسته گوشی‌های هوشمند منتشر شده در گجت نیوز باشید، بدون شک در جریان هستید که اچ تی سی به تازگی از گوشی بالا رده جدید خود با نام یو اولترا رونمایی کرده است. در حالی که اوضاع شرکت تایوانی در بازار گوشی‌های همراه روزبه‌روز وخیم‌تر می‌شود، عرضه گوشی اچ تی سی یو اولترا (HTC U Ultra) که به نوعی حتی از آن می‌توان به عنوان برادر بزرگ‌تر اچ تی سی 10 یاد کرد، به دلیل برخورداری از قابلیت‌هایی همچون نمایشگر دوم شاید بتواند روند ضرر دهی اچ تی سی در این بازار را کاهش دهد.

بررسی و مقایسه مشخصات گوشی‌های جدید با پرچمداران بازار بدون شک از جذابیت خاصی برخوردار است از این رو ما نیز در ادامه قصد داریم این محصول بلند قامت اچ تی سی را با آیفون 7 پلاس (iPhone 7 Plus) به صورت اجمالی مقایسه کنیم. 

مقایسه گوشی اچ تی سی یو اولترا با آیفون 7 پلاس

ابعاد

گوشی اچ تی سی یو اولترا

گوشی اچ تی سی یو اولترا حدود 3 درصد از نظر طول و عرض از آیفون 7 پلاس کشیده‌تر و عریض‌تر بوده و این در حالیست که ضخامت بدنه آن نیز حدود 10 درصد بیشتر از گوشی ساخت اپل است.

وزن

گوشی اچ تی سی یو اولترا

البته برخورداری از بدنه‌ای بزرگ‌تر همیشه وقت به معنای سنگین‌تر بودن نیست، به طوری که آیفون 7 پلاس نسبت به گوشی ساخت اچ تی سی حدود 11 درصد سنگین‌تر است.

کیفیت ساخت

گوشی اچ تی سی یو اولترا

اپل و هم اچ تی سی به این نتیجه رسیده‌اند که آلومینیوم بهترین جنس برای استفاده در گوشی‌های همراه است، زیرا هر دو گوشی مورد بحث از بدنه و فریمی آلومینیومی بهره می‌برند. البته ناگفته نماند که قاب پشتی گوشی اچ تی سی یو اولترا با شیشه گوریلا گلس 4 تقویت شده است.

رنگ‌بندی

گوشی اچ تی سی یو اولترا

آیفون 7 پلاس علاوه بر رنگ‌های نقره‌ای، طلایی و رز گلد در نسخه‌های مشکی مات و مشکی براق هم به بازار عرضه شده است. در سوی دیگر گوشی اچ تی سی یو اولترا در سه رنگ آبی کبود و سفید و مشکی قابل سفارش است.

مشخصات نمایشگر

گوشی اچ تی سی یو اولترا

گوشی اچ تی سی یو اولترا از نمایشگری 5.7 اینچی از نوع سوپر ال سی دی 5 (Super LCD 5) با وضوح تصویر QHD بهره برده و این در حالیست که آیفون 7 پلاس دارای نمایشگر 5.5 اینچی از نوع IPS و با رزولوشن فول اچ دی است.

گوشی اچ تی سی یو اولترا

هرچند نمایشگر گوشی ساخت اچ تی سی حدود 7 بزرگ‌تر از پنل به کار در آیفون 7 پلاس است، با این حال وضوح تصویر آن 28 درصد بیشتر است و مساحت بیشتری را هم نسبت به قابل جلویی پوشش می‌دهد.

قابلیت فورس تاچ

گوشی اچ تی سی یو اولترا

آیفون 7 پلاس همچون نسل قبلی این محصول، دارای نمایشگری تخت مجهز به فناوری فورس تاچ است. فناوری مذکور این قابلیت را در اختیار افراد قرار می‌دهند تا بسته به میزان فشار وارد شده به نمایشگر، واکنش‌های قابل شخصی سازی‌های مختلفی را به کار گیرند. گوشی اچ تی سی یو اولترا از داشتن قابلیت مشابهی محروم است.

نمایشگر دوم

گوشی اچ تی سی یو اولترا

در بالای نمایشگر اصلی اچ تی سی یو اولترا یک نمایشگر دیگر برای میزبانی از هوش مصنوعی HTC Sense Companion به چشم می‌خورد که همچون ال ‌جی وی 10 وظیفه نمایشگر اعلانیه‌ها را بر عهده دارد.

مشخصات دوربین

گوشی اچ تی سی یو اولترا

آیفون 7 پلاس به دوربین دوگانه با قابلیت لرزش گیر اپتیکال تجهیز شده است. البته اپل مدعی است که لنز دوگانه 12 مگاپیکسلی آیفون 7 پلاس که دارای زاویه‌ی گسترده‌ی 28 میلی‌متری و تله فوتو 56 میلی متری هستند، نسبت به نمونه‌های رایج در بازار به مراتب عملکرد بهتری را ارائه می‌دهند. گوشی اچ تی سی یو اولترا نیز از سنسوری 12 مگاپیکسلی در قاب پشتی با گشادگی دیافراگم F 1.8 بهره می‌برد. اما در سوی دیگر هرچند به نظر می‌رسد دوربین اصلی آیفون 7 پلاس قابلیت‌های بیشتری را نسبت به سنسور تعبیه شده در اچ تی سی یو اولترا را ارائه می‌کند، با این حال تعداد پیکسل‌های دوربین سلفی گوشی ساخت اچ تی سی بیش از دو برابر بیشتر از پیکسل‌های دوربین سلفی آیفون 7 پلاس است.

سنسور اثر انگشت

گوشی اچ تی سی یو اولترا

هر دو گوشی مورد بحث از روش‌های بیومتریک برای احراز هویت استفاده می‌کنند. بر این اساس، سنسور تاچ آی‌دی آیفون 7 پلاس درون دکمه خازنی هوم تعبیه شده و این در حالی است که سنسور اثر انگشت گوشی اچ تی سی یو اولترا نیز با دکمه فیزیکی هوم یکپارچه شده است.

باتری

گوشی اچ تی سی یو اولترا

باتری 2900 میلی‌آمپر ساعتی آیفون 7 پلاس قادر است در مکالمه شبکه 3G تا 21 ساعت دستگاه را سرپا نگاه دارد که این رقم هنگام وبگردی و برقراری تماس توأم در شبکه‌های 3G یا LTE، به 13 ساعت کاهش می‌یابد. گوشی یو اولترا نیز دارای باتری 3 هزار میلی‌آمپر ساعتی است که عملکرد متوسطی را در تامین انرژی دستگاه از خود به ثبت رسانده است.

پردازنده

گوشی اچ تی سی یو اولترا

گوشی اچ تی سی یو اولترا از تراشه هشت هسته‌ای اسنپدراگون 821 با کلاک فرکانس 2.15 گیگاهرتز بهره می‌برد که در قلب بسیاری از پرچم‌داران 2016 هم قرار گرفته است. هرچند تراشه‌ مذکور به نوبه خود بسیار قدرتمند است، با این حال بنچمارک های تراشه شش هسته‌ای A10 fusion نشان می‌دهد که آیفون 7 پلاس درر سینه میزبان سریع‌ترین تراشه موبایلی است.

حافظه رم

گوشی اچ تی سی یو اولترا

گوشی بلند قامت ساخت شرکت تایوانی اچ تی سی همچون دیگر گوشی‌های بالا رده اندرویدی موجود در بازار دارای 4 گیگابایت حافظه رم است و در سوی دیگر آیفون 7 پلاس از 3 گیگابایت حافظه رم بهره می‌برد.

حافظه داخلی

گوشی اچ تی سی یو اولترا

گوشی اچ تی سی یو اولترا تنها در ظرفیت 64 گیگابایتی به بازار عرضه خواهد شد و این در حالیست که  آیفون 7 پلاس در نسخه‌های 32، 128 و 256 گیگابایتی قابل سفارش است. البته در نظر داشته باشید که امکان دسترسی به فضای ذخیره سازی بیشتر در یو اولترا امکان پذیر بوده، با این حال آیفون 7 پلاس همچون دیگر گوشی‌های ساخت اپل از کارت حافظه میکرو اس دی پشتیبانی نمی‌کند.

قابلیت مقاومت در برابر آب

گوشی اچ تی سی یو اولترا

اکثر گوشی‌های پرچمدار شرکت‌های مشهور موجود در بازار از قابلیت مقاومت در برابر نفوذ آب برخوردار هستند. آیفون 7 پلاس نیز از این قاعده مستثنا نیست. در حقیقت سری آیفون 7 توانسته‌اند مجوز IP67 را دریافت کرده و در برابر آب و گرد و غبار غیر قابل نفوذ شوند. البته ضد آب بودن آن‌ها تا عمق یک متری به مدت 30 دقیقه دوام خواهد شد. در طرف مقابل گوشی اچ تی سی یو اولترا از هیچ استاندارد عایقی پشتیبانی نمی‌کند.

جک هدفون

گوشی اچ تی سی یو اولترا

هیچ کدام از گوشی‌های مورد بحث از درگاه خروجی صدا پشتیبانی نمی‌کنند.

پلتفرم

گوشی اچ تی سی یو اولترا

اچ تی سی یو اولترا به طور پیش‌فرض با قدرت گرفتن از اندروید 7 نوقا به بازار عرضه خواهد شد، اما در سوی دیگر آیفون 7 پلاس نیز از  iOS 10 استفاده می‌کند.

قیمت عرضه

گوشی اچ تی سی یو اولترا

همان‌طور که در تصویر فوق نیز مشاهده می‌شود، قیمت اچ تی سی یو اولترا از مدل پیش‌فرض آیفون 7 پلاس حدود 20 دلار ارزان‌تر است. در سوی دیگر هرچند اپراتورهای تحت قرارداد شرکت تایوانی از هم‌اکنون امکان پیش خرید این گوشی بلند قامت را فراهم کرده‌اند، با این حال اولین سری از یو اولترا در تابستان سال میلادی به دست خریداران خواهد رسید.

گفتنی است که شما عزیزان گجت نیوزی برای گرفتن تصمیم دقیق‌تر در جهت خرید پرچمدار جدید اچ تی سی میتوانید این مطلب که درباره‌ی قابلیت‌ها و امکانات این گوشی تهیه شده‌ است را مشاهده کنید. همچنین خواندن مقایسه‌ی اچ تی سی یو اولترا با گلکسی اس ۷ اج سامسونگ و یا مقایسه اچ تی سی یو اولترا با گوگل پیکسل ایکس ال میتواند تفاوت های دو گوشی از حیث مشخصات و شباهت‌های آنها از حیث طراحی را نیز به خوبی نشان بدهد. قرار گرفتن گوشی جدید اچ تی سی در برابر آیفون ۷ اپل و مقایسه‌ی جدولی ابعاد این گوشی غول‌پیکر با دیگر پرچمداران اندرویدی نظیر ال جی وی ۲۰ نیز از جمله مطالبی است که خواندن آنها را به علاقه‌مندان خرید این محصول پیشنهاد میکنیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*