بیل گیتس، اولین تریلیونر جهان تا سال 2042

بیل گیتس، اولین تریلیونر جهان تا سال 2042

با آنکه بیل گیتس (Bill Gates) همچنان 915.6 میلیارد دلار تا تبدیل شدن به اولین تریلیونر جهان فاصله دارد، اما آخرین تحقیقات بیان می‌کنند که او از آنچه که برخی تصور می‌کنند، به این جایگاه نزدیک‌تر است.

یکی از گزارشات جدید آکسفم با عنوان “اقتصادی برای 99%” به این نتیجه رسیده که در دهه‌ی گذشته، مجموع سرمایه افراد فوق ثروتمندی مانند بیل گیتس رشد بسیار زیادی داشته است. در طی 25 سال آینده نیز سرمایه‌ی بیل گیتس می‌تواند رشد بی‌سابقه‌ای داشته باشد.

بنابر گزارش آکسفم، در سال 2009، 793 میلیاردر در جهان وجود داشتند. در آن زمان، مجموع سرمایه آن‌ها 2.4 تریلیون دلار بود. در سال 2016، مجموع سرمایه همان 793 نفر به 5 تریلیون دلار رسیده است – یعنی رشد 11 درصدی سالانه.

آنطور که در این گزارش آمده: “اگر این روند ادامه پیدا کند، این احتمال قوی وجود دارد که تا 25 سال آینده، اولین تریلیونر جهان را ببینیم.” به بیانی دیگر، اگر روند پیشرفت افزایش سرمایه به همین منوال ادامه یابد، بیل گیتس، که در حال حاضر با سرمایه 84.4 میلیارد دلاری در صدر جدول لیست ثروتمندترین افراد جهان از نظر فوربز قرار دارد، به اولین نفری تبدیل خواهد شد که می‌بایست یک دسته‌بندی جدید به نام “تریلیونرهای جهان” برای وی تعریف شود.

البته به نظر می‌رسد که بیل گیتس تمایل چندانی به تریلیونر شدن ندارد؛ از سال 2006 که گیتس مایکروسافت را ترک کرد، او سرمایه و وقت خود را صرف از بین بردن بیماری‌های واگیردار و همچنین توسعه‌ی آموزش در سراسر جهان کرده و فعالیت‌های خود را از طریق بنیاد بیل و ملیندا گیتس پیگیری می‌کند. بیل گیتس و همسرش با همکاری Warren Buffet پروژه‌ای را طراحی کرده‌اند تا از طریق آن، سایر میلیاردرهای جهان را به مشارکت در امور خیریه و بهبود سطح زندگی جهانی دعوت کنند و بخشی از سرمایه خود را به این کار اختصاص دهند. همچنین بیل گیتس و همسرش اعلام کرده‌اند که قرار نیست سرمایه میلیاردی خود را در اختیار فرزندانشان قرار دهند؛ حال شاید چندین میلیون دلار به فرزندانشان کمک کنند اما به گفته‌ی گیتس، این پول به اندازه‌ای نخواهد بود که باعث شود فرزندانشان به فکر کار کردن نباشند.

تبدیل شدن به اولین تریلیونر جهان برای بیل گیتس تقریبا اجتناب ناپذیر است

اما همانطور که آکسفم به آن اشاره می‌کند، زمانی که سرمایه شما از یک حد مشخصی فراتر می‌رود، هزینه‌های شما دیگر به قدری نخواهند بود که بتوانند باعث اتمام و یا کاهش رشد سرمایه‌تان شود. بنابر این گزارش:

افراد فوق ثروتمند به درآمدهایی دست پیدا می‌کنند که برای مردم عادی قابل دسترس نیست و این درآمدها فاصله‌ی بین فرد فوق ثروتمند را با سایر مردم افزایش می‌دهد. هر چقدر سرمایه‌ی اولیه بیشتر باشد، درآمد بازگشتی آن نیز بیشتر خواهد بود و هزینه‌های سنگین مشاوره و ریسک‌های بالا در سرمایه گذاری، به دلیل احتمال درآمدهای بازگشتی بسیار بالا، توجیه پذیر خواهند بود.

از سال 2013 تا به حال، بیل گیتس بیش از 28 میلیارد دلار به بنیاد بیل و ملیندا گیتس اهدا کرده که صرف هزینه‌های خیریه و تحقیقات شده است. احتمال آن وجود دارد که بیل گیتس در سن 86 سالگی بتواند نام خود را به عنوان اولین تریلیونر جهان ثبت کند، مگر آنکه راهی برای خرج کردن بیشتر پولش پیدا کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*