اپل، مایکروسافت و اوبر به دنبال راهی برای کمک به کارمندان مهاجر خود هستند

اپل، مایکروسافت و اوبر به دنبال راهی برای کمک به کارمندان مهاجر خود هستند

دیگر حتما می‌دانید که اجرای قانون ضد مهاجرتی دونالد ترامپ از ساعاتی پیش به طور رسمی آغاز شده و مهاجرانی که از هفت کشور مسلمان می‌خواهند وارد ایالات متحده‌ی آمریکا شوند، در فرودگاه از ورود آنها جلوگیری می‌شود و این قانون حتی آن دسته از افرادی که دارای گرین کارت و ویزای رسمی و قانونی هستند را نیز از ورود به خاک این کشور منع می‌کند.

ده‌ها هزار نفر از کارمندان عظیم‌ترین کمپانی‌های دنیای تکنولوژی که اکثر آنها نیز داخل کشور آمریکا قرار دارند، از این کشورها می‌آیند و به همین دلیل بعد از گوگل که در حال تلاش برای بازگرداندن کارمندان خود از خارج از مرزهای آمریکا به داخل کشور است، اپل، اوبر، مایکروسافت و چند کمپانی دیگر نیز وارد این میدان شده‌اند تا بتوانند به آن دسته از کارمندان خود که شامل این قانون عجیب و خشن می‌شوند، کمک کنند.

اپل به طور رسمی به کارمندان خود اعلام کرده است که علاوه بر پشتیبانی آنها از همه‌ی لحاظ، در حال برقراری ارتباط با مقامات رسمی کاخ سفید است تا درباره‌ی اثرات منفی این اقدام دونالد ترامپ با آنها گفت و گو کند. مایکروسافت نیز اعلام کرده است که مشاوره‌ی حقوقی و راهنمایی‌هایی را برای کاربران خود فراهم نموده است و البته اوبر نیز تصمیم جالب توجهی گرفته است.

تراویس کالانیک (Travis Kalanick)، مدیر عامل اوبر، در پست جدیدی که بر روی شبکه‌ی اجتماعی فیسبوک منتشر کرده است، به آن دسته از رانندگان خود که این قانون ضد مهاجرتی شامل حال آنها می‌شود، اطمینان داده است که تمام مزایا و حقوق آنها در سه ماه آینده را به طور کامل به آنها پرداخت خواهد کرد و آنها مشکلی از بابت تامین خانواده‌های خود نخواهند داشت. این کمپانی که در زمینه‌ی تاکسی اینترنتی فعالیت می‌کند و رانندگان زیادی را در سراسر آمریکا در ناوگان عملیاتی خود دارد، قرار است طی روزهای آینده اطلاعات بیشتری را در این باره منتشر نماید.

قانون ضد مهاجرتی دونالد ترامپ تاثیرات فراوانی به دنبال خواهد داشت

گفتنی است که در کنار این اقدامات جبرانی، مدیران بزرگترین کمپانی‌‌های سیلیکون ولی که نقش مهمی در اقتصاد ایالات متحده‌ی آمریکا بازی می‌کنند، طی یک اقدام هماهنگ، با قانون ضد مهاجرتی دونالد ترامپ به مخالفت پرداخته‌اند و بسیاری از آنها معتقدند که امور کاری آنها بدون حضور مهاجران سایر کشورها، به سرانجام نخواهد رسید. بسیاری از این مدیران سرشناس علاوه بر تاثیرات منفی این اقدام بر روی مسائل مالی و اقتصادی، معتقدند که با افزایش تنفر از دولت‌مردان آمریکایی و افزایش تنش روانی بین مسلمانان و سایر مردم جهان با ساکنان آمریکا، شرایط از این هم پیچیده‌تر خواهد شد و این قانون چیزی به غیر از خشونت، تنفر و دوری ملت‌ها از یکدیگر را به دنبال نخواهد داشت. جالب است بدانید که علاوه بر مدیران مایکروسافت، اپل، گوگل، اوبر، نت فلیکس، توییتر، موزیلا و Airbnb، ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا که جزو حلقه‌ی مدیریتی افراد نزدیک ترامپ محسوب می‌شود نیز مخالفت خود با این تصمیم را اعلام کرده و او نیز رسما به جمع صدها مخالف اصلی این قانون ظالمانه پیوسته است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*