خرابی جستجوگر ویندوز 10

ویکی گجت: آموزش حل مشکل جستجوی آفلاین در ویندوز 10

به جهت اینکه ویندوز 10 دائما در حال تحول است، مشکلات جدیدی نیز به تبع آن در حال ظهور هستند. با این حال ما تلاش بر این داریم که مشکلات موجود را رفع و رجوع کنیم. یکی از تازه‌ترین ایرادهایی که در سطح این سیستم عامل به چشم می‌خورد، خرابی جستجوگر ویندوز 10 است. جستجوگر ویندوز پس از آپدیت ارائه کننده قابلیت های به مراتب بیش از پیش است. اما برخی از کاربران گزارش داده‌اند که هر بار توسط این بخش قصد جستجو در درایوهای داخلی کامپیوترشان را دارند، ناموفق می‌شوند.

اینطور به نظر می‌رسد که جستجوی اینترنتی کورتانا با جستجوی آفلاین آن تداخلی پیدا کرده است و گاها باعث مشکل برای کاربران می‌شود. بنابراین، شما می‌توانید قابلیت جستجوی محلی را با قطع کردن اینترنت از سر بگیرید. بدیهیست که شما نمی‌توانید زمانی که در حالت هواپیما قرار دارید کارها را انجام دهید، بنابراین شما باید جلوی اتصال کورتانا به اینترنت را بگیرید تا خرابی جستجوگر ویندوز 10 و همچنین عدم جستجوی آفلاین آن را حل کنید.

حل مشکل خرابی جستجوگر ویندوز 10 از طریق فایروال

شما می‌توانید این کار را به راحتی هر چه تمام و با استفاده از اعمال یک قانون از سوی فایروال ویندوز انجام دهید. در ابتدا کلمه Firewall را در استارت منو تایپ کنید و سپس “Windows Firewall” را اجرا کنید. پس از اجرای پنجره جدید، از سمت چپ بر روی گزینه Advanced Settings کلیک کنید. در این پنجره شما باید Outbound Rules را از پنل سمت چپ انتخاب کنید و سپس به دنبال ورودی بگردید که با عبارت Microsoft.Windows.Cortana}@ آغاز می‌شود. بر روی آن دو بار کلیک کنید و سپس با ضدن دکمه “Block this Connection” ارتباط کورتانا با اینترنت را قطع کنید.

خرابی جستجوگر ویندوز 10

توجه داشته باشید که این تکنیک مشکل جستجوی آفلاین ویندوز 10 را حل خواهد کرد، اما همچنین اتصال کورتانا به اینترنت برای جستجوی آنلاین را نیز قطع خواهد کرد. هر زمانی که قصد جستجوی آنلاین داشتید، می‌توانید این گزینه را فعال کنید. البته نگران نباشید، مایکروسافت مشغول کار بر روی حل این باگ بوده و در آینده‌ای نزدیک مشکل خرابی جستجوگر ویندوز 10 را حل خواهد کرد.

اگر به راه حل دیگری دست یافته‌اید، آن را از طریق بخش نظرات همین مطلب با ما و سایر کاربران محترم گجت نیوز به اشتراک بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*