13 مورد از باورهای عجیب ایلان ماسک در حال حاضر

13 مورد از باورهای عجیب ایلان ماسک ؛ این مرد از فضا آمده است!

ایلان ماسک، مدیرعامل کمپانی تسلا، در این اواخر سرش بسیار شلوغ بوده است. او ابتدا در کاخ سفید با پرزیدنت ترامپ ملاقات کرد؛ سپس با مدیر عامل سابق Exxon Mobile دیدار کرد و همچنین دومین فاز رقابت هایپرلوپ را آغاز کرد. در همین حین، مثل همیشه، ماسک درباره‌ی ایده‌ها و نقشه‌های عجیبش نیز صحبت کرد که شامل یک تونل در زیر لس آنجلس و شبکه‌ی دیجیتالی عصبی در مغز می‌شود. حال در اینجا 13 نمونه از باورهای عجیب ایلان ماسک را بیان می‌کنیم.

ماسک می‌خواهد تا سال 2024، انسان‌ها را به کره‌ی مریخ بفرستد

13 مورد از باورهای عجیب ایلان ماسک در حال حاضر

او در این باره گفته: “ما در حال طراحی پروازهایی هستیم که مردم می‌توانند بر روی آن‌ها حساب کنند. تقاطع مدارهای زمین و مریخ هر 26 ماه یکبار اتفاق می‌افتد، پس اولین فرصت در 2018 وجود خواهد داشت، بعدی در سال 2020 خواهد بود و اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، ما احتمالا می‌توانیم در سال 2024 انسان‌ها را نیز به مریخ بفرستیم که در سال 2025 به آن جا خواهند رسید.”

او درباره‌ی دولت حکومتی مریخ نیز صحبت کرده است

13 مورد از باورهای عجیب ایلان ماسک در حال حاضر

“من فکر می‌کنم که به احتمال زیاد، نوع دولت مریخ، دموکراسی مستقیم خواهد بود نه نمایندگی. پس مردم به طور مستقیم درباره‌ی مسائل رأی خواهند داد و فکر می‌کنم که اینگونه بهتر باشد چراکه پتانسیل برای دموکراسی به مقدار زیادی از بین رفته است.”

ماسک فقط به زنده ماندن در مریخ فکر نمی‌کند، بلکه رویای یک شهر کامل را در سر دارد

13 مورد از باورهای عجیب ایلان ماسک در حال حاضر

ماسک در یک پرسش و پاسخ در سایت Reddit بیان کرد که می‌خواهد شهرهای روی مریخ دارای همه چیز، از “کارخانه ذوب آهن گرفته تا پیتزا فروشی” باشند.

ماسک اعلام کرده که اولین مسافران به مریخ باید “آماده‌ی مردن” باشند

13 مورد از باورهای عجیب ایلان ماسک در حال حاضر

او می‌گوید: “اولین سفر به مریخ بسیار خطرناک خواهد بود. خطر مرگ در این سفر بالاست و هیچ چاره‌ای نیز برای آن وجود ندارد.”

اما به عقیده‌ی ماسک، مردن در مریخ چندان هم بد نیست

13 مورد از باورهای عجیب ایلان ماسک در حال حاضر

“من فکر می‌کنم که اگر قرار باشد جایی را برای مردن انتخاب کنید، مریخ انتخاب بدی نباشد.”

ماسک بیان کرده که بدبین کردن مردم نسبت به ماشین‌های خودران، همانند کشتن آن‌هاست

13 مورد از باورهای عجیب ایلان ماسک در حال حاضر

ماسک این سخنان را زمانی بیان کرد که در حال انتقاد از پوشش رسانه‌ها از تصادفات ایجاد شده توسط ماشین‌های خودران تسلا بود.

او گفت: “یک موردی که باید به آن اشاره کنم و حقیقتا بسیار من را آزار می‌دهد، این است که رسانه‌ها به حد زیادی درباره‌ی تصادفات ماشین‌های خودران صحبت می‌کنند. رسانه‌ها بیش از آنچه که باید، تصادفات این خودروها را به چشم می‌آورند در حالیکه سالانه بیش از 1.2 میلیون نفر در تصادفات ماشین‌های دستی جان خود را از دست می‌دهند و به این میزان پوشش رسانه‌ای برای آن‌ها نیست. و بهتر است پیش از این کار، به خوبی درباره‌اش فکر کنید چراکه من در حال نوشتن مقاله‌ای هستم و در آن گفته‌ام که بدبین و منصرف کردن مردم نسبت به ماشین‌های خودران، همچون به کشتن دادن آن‌هاست.”

ماسک مسئولیت‌پذیری شرکتش در برابر تصادفات ماشین‌های خودران را به یک آسانسور تشبیه می‌کند

13 مورد از باورهای عجیب ایلان ماسک در حال حاضر

زمانی که از ماسک پرسیده شد که آیا در زمان وقوع تصادفات ماشین‌های خودران، کمپانی او مسئولیتی قبول خواهد کرد یا خیر، گفت: “نه، من فکر می‌کنم که این موضوع به بیمه‌ی هر شخص مربوط می‌شود. دیدگاه‌ها درباره‌ی ماشین‌های خودران بسیار شبیه گیر کردن در یک آسانسور است. آیا کمپانی سازنده‌ی آن آسانسور مسئولیت تمامی آسانسورهای کل جهان را بر عهده می‌گیرد؟ خیر.”

یکی از باورهای عجیب ایلان ماسک این است که شاید تمدن انسان‌ها، نوعی شبیه‌سازی رایانه‌ای توسط فضایی‌ها باشد

13 مورد از باورهای عجیب ایلان ماسک در حال حاضر

ماسک می‌گوید: “من به قدری بحث در رابطه با شبیه‌سازی داشته‌ام که دیوانه‌کننده است. در واقع، کار به جایی رسید که هر مکالمه‌ی من به بحث در مورد هوش مصنوعی یا شبیه‌سازی ختم می‌شد. در نهایت من و برادرم قرار گذاشتیم که وقتی که در جکوزی هستیم، به هیچ وجه در این باره صحبت نکنیم زیرا لذت آن لحظه را از بین می‌برد.”

اما شاید ایده‌های شبیه‌سازی ماسک چندان هم بی‌راه نباشند، چون احتمال اینکه ما در یک شبیه‌سازی زندگی می‌کنیم زیاد است

13 مورد از باورهای عجیب ایلان ماسک در حال حاضر

به گفته‌ی ماسک: “احتمال اینکه ما در واقعیت زندگی می‌کنیم، یک در یک میلیارد است.”

به عقیده‌ی ماسک، انسان‌ها باید امیدوار باشند که زندگی ما یک شبیه‌سازی باشد چراکه در غیر اینصورت اوضاع وخیم خواهد شد

13 مورد از باورهای عجیب ایلان ماسک در حال حاضر

ماسک در این رابطه گفته: “شاید ما باید امیدوار باشیم که این موضوع صحت داشته باشد، چراکه اگر اینطور نباشد و تمدن ما متوقف شود، این اتفاق به خاطر یک فاجعه‌ی مرگبار خواهد بود که کل تمدن انسان‌ها را از بین خواهد برد. پس شاید بهتر است امیدوار باشیم که این زندگی یک شبیه سازی است چون در غیر اینصورت، یا خود ما شبیه‌سازی‌هایی خواهیم ساخت که از واقعیت قابل تشخیص نیستند یا آنکه تمدن ما به کلی نابود خواهد شد.”

مدیر عامل تسلا فکر می‌‌کند که انسان‌های امروزی یک سایبورگ هستند

13 مورد از باورهای عجیب ایلان ماسک در حال حاضر

ماسک می‌گوید که توانایی ما در حضور دیجیتالی از طریق ایمیل و شبکه‌های اجتماعی، “قدرت‌های ابرانسانی” مانند سایبورگ‌ها را به ما می‌دهد.

به گفته‌ی ماسک: “شما در حال حاضر، از رئیس جمهور آمریکا در 20 سال پیش، قدرت بیشتری دارید. شما می‌توانید به هر سوالی پاسخ دهید، می‌توانید با هر شخصی در هر جای دنیا ویدیو کنفرانس داشته باشید. شما می‌توانید بلافاصله به میلیون‌ها نفر در سراسر جهان پیام بفرستید و کارهای خارق‌العاده‌ای بکنید.”

علاوه بر قضیه سایبورگ، ماسک می‌خواهد که یک لایه هوش دیجیتالی به مغز انسان اضافه کند تا برده‌ی هوش مصنوعی نشویم

13 مورد از باورهای عجیب ایلان ماسک در حال حاضر

ماسک در این رابطه می‌گوید: “من از اینکه انسان‌ها برده‌ی هوش مصنوعی باشند به هیچ وجه خوشم نمی‌آید اما چه راهکاری وجود دارد؟ من فکر می‌کنم که یکی از راهکارهایی که به نظر بهترین است، آن است که یک لایه از هوش مصنوعی را به مغز اضافه کنیم. یک لایه‌ی دیجیتالی سوم که بتواند به خوبی و مسالمت‌آمیز در مغز فعالیت کند.”

ماسک گفته که به زودی خبرهایی را درباره‌ی این ایده که به آن “Neural Lace” می‌گوید، اعلام خواهد کرد.

به عقیده‌ی ماسک، هوش مصنوعی می‌تواند “بزرگترین تهدید وجودی” ما باشد

13 مورد از باورهای عجیب ایلان ماسک در حال حاضر

او تاکنون به دفعات زیاد در این باره صحبت کرده است. در یکی از این مصاحبه‌ها، ماسک می‌گوید: “ما می‌بایست در کار با هوش مصنوعی بسیار محتاط باشیم. من کاملا بر این باورم که می‌بایست یک نظارت جهانی بر روی توسعه‌ی هوش مصنوعی وجود داشته باشد تا مطمئن شویم که کار احمقانه‌ای انجام نمی‌دهیم. کار با هوش مصنوعی مانند آن است که یک شیطان را احضار کنیم.”

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. اقای ماسک ایده جالبی دارند ولی اگر هوش مصنوعی این تراشه ها(Neural Lace) رابسازد ودر مغز ما کار بزارند دیگر این ما نیستیم که به هوش مصنوعی یا ماشین ها فرمان میدهیم بلکه ماشین ها به ما فرمان میدهند این یعنی خطر…