برای اولین بار در تاریخ یک انیمیشن واقعیت مجازی نامزد دریافت جایزه اسکار شد

برای اولین بار در تاریخ یک انیمیشن واقعیت مجازی نامزد دریافت جایزه اسکار شد

پیشرفت تکنولوژی یکی از آن مسائلی است که به هیچ وجه پنهان باقی نمی‌ماند و حتی کوچکترین تغییرات در فناوری‌ های به کار رفته در دنیای آی تی را ابعاد مختلف زندگی روزمره مشاهده می‌کنیم. حالا اگر این تغییر در حد موضوع بزرگی نظیر تکنولوژی واقعیت مجازی (VR) باشد، مطمئنا جلوه‌های گسترده‌تری از آن در دنیای بیرون مشاهده خواهد شد.

صنعت سینما و فیلمسازی یکی از آن دسته‌هایی است پیوند عمیقی با دنیای فناوری دارد و به خصوص در کشورهای توسعه‌یافته که صاحب تولیدات قدرتمندی در این زمینه هستند، مشاهده می‌کنیم که هر سال ابزار و تکنیک‌های مدرنی وارد سینما می‌شوند و روش‌های سنتی را از میدان خارج می‌کنند. به همین دلیل است که در حال حاضر سینمای هالیوود به عنوان پیشرفته‌ترین نمود هنر هشتم از لحاظ تکنیکی، سال‌ها‌ست که از دنیای تصاویر صامت و سیاه و سفید گذر کرده و امروزه با نمایش فیلم‌های سه بعدی با افکت‌های ویژه‌ی فوق پیچیده بر روی صفحات عظیم سینماهای مخصوص، هر بیننده‌ای را به هیجان وا می‌دارد.

اما شاید زمان آن رسیده است که حتی دوران گذر از فیلم‌های سه بعدی نیز شروع شود و تکنولوژی واقعیت مجازی وارد عرصه‌ی فیلم‌سازی شود. این اتفاق از آنجایی آغاز شده است که امسال برای اولین بار، یک اثر ساخته شده با استفاده از تکنیک واقعیت مجازی ، نامزد دریافت جایزه‌ی اسکار شده است. این انیمیشن هنری که “Pearl” نام دارد، در سال ۲۰۱۶ روانه‌ی پرده‌‌های نمایش هدست‌های واقعیت مجازی شده است و عرضه‌ی آن تحت بستر پروژه‌ی واقعیت مجازی Google Spotlight Story انجام گرفته است.

برای اولین بار در تاریخ یک انیمیشن واقعیت مجازی نامزد دریافت جایزه اسکار شد

اما داستان این انیمیشن چیست که توانسته است یک نامزدی اسکار را برای آن به ارمغان بیاورد؟ طبق توضیحات سازندگان، محتوای اصلی قصه به این صورت است که:

یک موزیسین دوره‌گرد در سراسر کشور به سفر می‌پردازد و در این سفر که با خودروی بدون صندوق قدیمی‌اش انجام می‌دهد، دختر کوچکش نیز او را همراهی می‌کند. این هنرمند عاشق تلاش خواهد کرد که با اجرای هنر خود در ترکیب با جلوه‌های بصری، آسایش نسبی و زندگی راحتی را برای دخترش فراهم کند. در ادامه این دختر رشد می‌کند و بعد از رسیدن به سن کافی، با علاقه‌ای که به موسیقی و هنر پیدا کرده است، به ماجراجویی در این زمینه می‌پردازد و تلاش‌ پدرش برای پرورش دادن این حس خلاقیت در او را جبران می‌کند.

برنده شدن انیمیشن واقعیت مجازی Pearl می‌تواند یک نقطه‌ی شروع باشد

برای اولین بار در تاریخ یک انیمیشن واقعیت مجازی نامزد دریافت جایزه اسکار شد

پاتریک آزبرن (Patrick Osborne)، کارگردان این فیلم، درباره‌ی اثر خود می‌گوید: “من به تمام اعضای تیم هنرمندان و توسعه‌دهندگانی که در سراسر جهان باعث شدند ایده‌ی Pearl به واقعیت تبدیل شود، افتخار می‌کنم. مخصوصا از اعضای تیم Google ATAP که از کار کوچک و عاشقانه‌ی ما پشتیبانی کردند و از آکادمی اسکار به دلیل بها دادن و به رسمیت شناختن این اثر تشکر می‌کنم.”

گفتنی است که در حال حاضر از فناوری واقعیت مجازی بیشتر در عرصه‌ی بازی‌های ویدیویی استفاده می‌شود و عرصه‌ی سینما و به خصوص تولیدات مهمی نظیر انیمیشن Pearl که حرف‌های جدی و هنری زیادی برای گفتن دارند، کمتر از قابلیت‌های این تکنولوژی جدید بهره‌مند شده‌اند. بنابراین در صورت موفقیت این اثر در کسب جایزه‌ی اسکار، مطمئنا شاهد گسترش استفاده از این پلتفرم توسط کارگردانان برجسته و کمپانی‌های بزرگ تولید انیمیشن نظیر دیزنی و پیکسار خواهیم بود.

شما کاربران عزیز گجت نیوز برای مشاهده‌ی این انیمیشن زیبا می‌توانید به این لینک در یوتیوب مراجعه کنید؛ البته طبیعی است که استفاده از یک هدست واقعیت مجازی و تماشای این اثر هنری به صورت ۳۶۰ درجه می‌تواند جلوه‌‌های اصلی آن را نمایان کند و پیام اصلی تیم سازنده را به طور کامل منتقل نماید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*