چانگان ایدو ایکس تی

چانگان ایدو ایکس تی (Changan EADO XT)؛ مشخصات هاچ بک چینی جدید سایپا

چانگان (Changan) یکی از قدرتمندترین و بزرگترین خودروسازان چین است و گروه خودروسازی سایپا نیز از مدتی پیش همکاری خود را با این شرکت آغاز کرد. شروع این همکاری با عرضه‌ی دو خودروی CS35 شاسی بلند و EADO سدان همراه شد و به نظر می‌رسد که سایپایی‌ها قصد دارند دو مدل جدید از این شرکت چینی را نیز وارد ایران کنند. در خبرها داشتیم که شاسی بلند CS75 به زودی به بازار کشورمان راه خواهد یافت و اکنون در این مطلب، مشخصات دیگر خودروی جدید سایپا یعنی چانگان ایدو ایکس تی (Changan EADO XT) را بررسی خواهیم کرد.

دو خودروی قبلی چانگان که توسط سایپا در بازار  ایران عرضه شد یعنی شاسی بلند CS35 و سدان EADO به دلیل ظاهر جذاب، کیفیت مناسب، آپشن‌های زیاد و قوای محرکه‌ی رضایت‌بخش با استقبال نسبتا خوب مشتریان مواجه شدند. به همین دلیل سایپا قصد دارد برگ برنده‌ی دیگری را برای رقابت در بازار خودروی داخلی رو کند و  مدل هاچ بک چانگان ایدو ایکس تی (Changan EADO XT) را در نمایشگاه خودروی اصفهان به معرض دید بازدیدکنندگان گذاشت. پیش‌بینی می‌شود که این هاچ بک چینی نیز با توان موتوری بالا، ظاهر جذاب و آپشن‌های کاملش بتواند به جایگاه خوبی در بازار دست پیدا کند.

چانگان ایدو ایکس تی

خوشبختانه سایپا یک پیشرانه قدرتمند را برای این خودروی هاچ بک در نظر گرفته که آن را به یکی از قدرتمندترین‌ خودروها در کلاس خود تبدیل می‌کند. پیشرانه 1.5 لیتری ایدو XT به وسیله یک توربوشارژ بهبود پیدا می‌کند به گونه‌ای که قدرت 168 اسب بخار و گشتاور 230 نیوتن‌متر را ارائه می‌دهد. این میزان قدرت از طریق یک گیربکس 6 سرعته به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. استفاده از گیربکس 6 سرعته در کلاسی که بیشتر رقبا، گیربکس‌های 4 سرعته دارند مزیت بزرگی به شمار می‌رود؛ چرا که هم مصرف سوخت خودرو را کاهش می‌دهد و هم رانندگی اسپرت بهتری را در اختیار رانندگان قرار می‌دهد.

لیست کامل آپشن‌ها برای محصول جدید سایپا

برای چانگان ایدو ایکس تی ، لیست بلندبالایی از آپشن‌های رفاهی و ایمنی ارائه شده و این موضوع باعث می‌شود که EADO XT از این نظر حتی با خودروهای گران‌قیمت بازار نیز رقابت کند. ایربگ های راننده، سرنشین، جانبی جلو و پرده‌ای، ایمنی سرنشینان را در هنگام تصادف در حد بالایی تامین می‌کند. از سوی دیگر، نقاط شکست مناسبی در شاسی خودرو طراحی شده تا در زمان برخورد بتواند بخش عمده‌ای از شدت تصادف را جذب کند و کمترین آسیب را به سرنشینان برساند. سیستم های ترمز ABS و EBD، سیستم کنترل پایداری و کشش و سیستم کمکی حرکت در سربالایی از دیگر سیستم‌های الکترونیکی کمکی و ایمنی چانگان ایدو ایکس تی هستند که ترمزگیری قدرتمند و رانندگی بدون مشکل در پیچ‌ها و مسیرهای شیب‌دار و لغزنده را فراهم می‌کنند.

چانگان ایدو ایکس تی

در زمینه امکانات رفاهی هم EADO XT با فرمان هیدرولیک الکترونیکی عرضه می‌شود که دکمه‌های تنظیم سیستم صوتی و کروز کنترل بر روی آن قرار گرفته است. کامپیوتر سفری خودرو نیز امکانات و اطلاعات زیادی را از وضعیت حرکتی خودرو در اختیار راننده قرار می‌دهد. سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک برای راحتی سرنشینان تعبیه شده که در آن می‌توانید با تنظیم دمای دلخواه، بقیه کار را به سیستم هوشمند خودرو بسپارید تا دمای مورد نظر شما را فراهم کند.

یک صفحه نمایش 7 اینچی، اطلاعات سیستم صوتی و GPS را به نمایش می‌گذارد و می‌توانید آن را از طریق بلوتوث به تلفن همراه خود نیز متصل کنید. کروز کنترل، سنسور دنده عقب برای پارک خودرو، هشدار باد تایرها، ریموت صندوق عقب، هشدار روشن ماندن چراغ‌ها در زمان ترک خودرو، سانروف، چراغ‌های اتوماتیک به همراه دیلایت و چراغ‌های پشت آمپر قابل تنظیم از دیگر امکانات و آپشن‌های چانگان ایدو ایکس تی است. به این ترتیب راننده و سرنشینان این هاچ بک چینی، احساس کمبود از نظر امکانات رفاهی و ایمنی نخواهند داشت.

چانگان ایدو ایکس تی

مشخصات فنی چانگان ایدو ایکس تی

حجم موتور1.5 لیتری توربو
تعداد سیلندر4
قدرت موتور168 اسب بخار
گشتاور230 نیوتن‌متر
مصرف سوخت7.3 لیتر در هر 100 کیلومتر
نوع سوختبنزین
حجم باک52 لیتر
نحوه انتقال قدرتچرخ‌های جلو
ابعاد (طول/ عرض/ ارتفاع)4.425 متر/ 1.815 متر/ 1.485 متر
فاصله بین دو محور2.66 متر

گالری تصاویر هاچ بک چانگان EADO XT

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. برای صبت نام چه مراحل هایی باید طی کرد؟؟