حلقه های زحل

تصاویری شگفت انگیز از نزدیکترین نما از حلقه های زحل

فضاپیمای کاسینی که سال‌های زیادی مشغول تصویربرداری از زحل و قمرهای آن بوده، به فاز پایانی عمر خود نزدیک می‌شود. این فضاپیمای کهنسال، هم اکنون در مرحله عبور خراشان از حلقه های زحل به سر می‌برد و به تازگی تصاویری شگفت‌انگیز از حلقه‌های دومین غول گازی منظومه خورشیدی ارسال کرده است.

به گفته ناسا، تصاویر جدید نزدیک‌ترین تصاویری هستند که تا به حال از بخش بیرونی حلقه های اصلی زحل گرفته شده‌اند. کاسینی در گذشته نیز عکس‌های زیبای زیادی از این حلقه‌ها گرفته بود، اما هیچکدام تا این حد شامل جزییات دقیق نبودند.

حلقه های زحل

در این بخش از حلقه های زحل ، نوارهای تیره‌ای مشاهده می‌شود که توسط یکی از 62 قمر آن ایجاد شده است. حفره نواری شکلی که در میان انبوه نوارهای روشن به خوبی نمایان است.

Matthew Tiscareno، یکی از دانشمندان پروژه کاسینی می‌گوید:

این نماهای بسیار نزدیک، پنجره جدیدی را به سوی حلقه های زحل باز می‌کند. به علاوه در ما‌ه‌های آینده، تصاویر هیجان‌انگیزتری نیز از بخش‌های درونی‌تر حلقه‌ها در انتظار ماست.

حلقه های زحل

ماه‌های آینده خبرهای خوشی از تصاویر ارسالی کاسینی به ما می‌رسد. اما در طرف دیگر ماجرا، وضعیت چندان خوشایند نیست، چرا که کاسینی در حال پایان دادن به زندگی بیست ساله خود است؛ مرگی دردناک با سقوط در جو سیاره زحل!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*