سریع‌ترین اتومبیل‌های تاریخ

سریع‌ترین اتومبیل‌های تاریخ از سال 1946 تاکنون (قسمت ششم)

صفحه بعد ——–صفحه ششم——– صفحه قبل

2010 | Bugatti Veyron Super Sport | 431.072 km/h

سریع‌ترین اتومبیل‌های تاریخهمانطور که در دو صفحه قبل نیز به آن اشاره کردیم، بوگاتی ویرون به ثبت رکوردهای بیشتر و بیشتر ادامه داد، اما موتور و بدنه این اتومبیل تا یک حد خاصی جوابگو بودند. در سال 2010، بوگاتی محصولی کاملا به روز شده هم از لحاظ موتور و هم از لحاظ طراحی را به بازار عرضه کرد تا نه تنها رکورد تمامی سریع‌ترین اتومبیل‌های تاریخ تا آن زمان را بشکند، بلکه تا امروز و رسیدن به سال 2017 میلادی نیز مقام اول را به طور رسمی در بین سریع‌ترین اتومبیل‌های تاریخ در دست نگه دارد. بوگاتی ویرون سوپر اسپورت (Bugatti Veyron Super Sport) در ماه ژولای سال 2010 توانست به لطف بهره بردن از یک موتور با توان 1183 اسب بخار، به بیشینه سرعت رویایی 267 مایل بر ساعت (431 کیلومتر بر ساعت) دست پیدا کند و به این وسیله آرزوی دیرینه و دیوانه‌وار بشر برای دست پیدا کردن به سرعت‌های بالا را برآورده کند.

در نظر داشته باشید بوگاتی ویرون سوپر اسپورت در مقایسه با اولین بوگاتی ویرون، به طور کامل از ابتدا مهندسی شد تا به این وسیله با موتور ارتقا یافته‌ی جدید و همچنین بیشینه سرعت در نظر گرفته شده برای آن انطباق داشته باشد و در زمان بیشتر شدن سرعت از چهارصد کیلومتر، نیروی اضافی به بدنه وارد نشود. سوپر اسپورت را باید به عنوان نوک قله محصولات سری ویرون دانست، چرا که علاوه بر افزایش توان موتور به میزان 200 اسب بخار در مقایسه با نخستین محصول سری ویرون با موتور 1001 اسب بخاری و شانزده سیلندره، در تمامی بخش‌ها اعم از اجزای داخلی و بیرونی بهبود یافته است تا به این وسیله سلامت اتومبیل در زمان دست یافتن به سرعت‌های رویایی بالای چهارصد کیلومتر بر ساعت تضمین شود.

در سال 2013، گینس که به عنوان مرجع ثبت برترین‌ها و خاص‌ترین‌ها در تمامی زمینه‌ها شناخته می‌شود، طی یک بیانیه بالاخره قرار داشتن بوگاتی ویرون 16.4 سوپر اسپورت در نوک قله سریع‌ترین اتومبیل‌های تاریخ را تایید کرد.

با آزمایش‌ها و تحقیقات صورت گرفته از سوی انبوهی از متخصصان خارجی، رکوردهای جهانی گینس مفتخر است تا تایید رکورد ثبت شده از سوی بوگاتی ویرون 16.4 سوپر اسپورت و قرار داشتن آن در بالای تمامی سریع‌ترین اتومبیل‌های تاریخ را اعلام کند. در نظر داشته باشید ارتقای محصول جدید در مقایسه با نسخه اولیه خود، در ارزیابی لحاظ شده‌ است. با ارزیابی تمامی اطلاعات مورد نیاز، گینس اکنون قانع شده که تغییر در محدودکننده سرعت، طراحی بنیادی اتومبیل و یا موتور آن را دگرگون نکرده است.

با وجود چاپ چندین مقاله انقادآمیز توسط طرفداران شرکت کوئنکسگ و مخصوصا شرکت هنسی (اتومبیل صفحه بعد)، بوگاتی ویرون 16.4 سوپر اسپورت هنوز به عنوان سریع‌ترین خودروی دنیا شناخته می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. koenigsegg : one کجاس په؟

    • حق با شماست، Koenigsegg One:1 یکی از سریع‌ترین اتومبیل‌های تاریخ محسوب میشه، اما شاید چون تو مسابقه Nürburgring در سال 2016 به دلیل نقص فنی شدید و تصادف از دور مسابقات خارج شد، از این لیست هم حذف شده. عبارت “Koenigsegg One:1 2016 Nürburgring” رو در گوگل جستجو کنید و بعد عکس ها رو تماشا کنید.

  2. با عرض سلام و خسته نباشید
    لیست کامله ولی اصلا به روز نیست .