سریع‌ترین اتومبیل‌های تاریخ

سریع‌ترین اتومبیل‌های تاریخ از سال 1946 تاکنون (قسمت ششم)

صفحه بعد ——–صفحه سوم——– صفحه قبل

2005 | Koenigsegg CCR | 387.37 km/h

سریع‌ترین اتومبیل‌های تاریخبدون در نظر گرفتن اتومبیل داور 962 ال ای منس که در بین سریع‌ترین اتومبیل‌های تاریخ جایگاه ویژه و همیشگی دارد، مک لارن اف 1 از سال 1995، ده سال تمام به دنیای اتومبیل‌ها حکمفرمانی کرد. البته ده سال تمام پادشاهی این شرکت، در روز بیست و هشتم فوریه سال 2005 میلادی به اتمامی رسید، وقتی که یکی از قدرتمندترین و سریع‌ترین اتومبیل‌های تاریخ پا به عرصه وجود نهاد. خودروی کوئنکسگ سی سی آر (Koenigsegg CCR) با ثبت رکورد 240 مایل بر ساعت (388 کیلومتر بر ساعت) در پیست دوار ناردو در کشور ایتالیا، نخستین محصولی است که در قرن بیست و یکم در بین سریع‌ترین اتومبیل‌های تاریخ قرار گرفت. کوئنکسگ سی سی آر از یک موتور هشت سیلندر و 4.6 لیتری استفاده کرده و با تولید نیروی اعجاب‌آور و خارق‌العاده 806 اسب بخار، قدرتمندترین اتومبیل در تاریخ صنعت خودروسازی تا آن زمان محسوب می‌شد.

کوئنکسگ سی سی آر با دستیابی به بیشینه سرعت 388 کیلومتر بر ساعت، توانست تا سریع‌ترین اتومبیل‌های تاریخ پیشین نظیر مک لارن اف 1 با بیشینه سرعت 372 کیلومتر بر ساعت، فراری انزو (Ferrari Enzo) با بیشینه سرعت 355 کیلومتر بر ساعت، پورشه کررا جی تی (Porsche Carrera GT) و مک لارن مرسدس اس ال آر (McLaren Mercedes SLR) با بیشینه سرعت 344 کیلومتر بر ساعت و لامبورگینی مرسیلاگو (Lamborghini Murcielago) با بیشینه سرعت 340 کیلومتر بر ساعت را پشت سر بگذارد. شتاب صفر تا صد کیلومتر کوئنکسگ سی سی آر در 3.2 ثانیه کسب شده و گفته می‌شود که در آزمایش‌های غیر رسمی و معمولی، تا سرعت 395 کیلومتر بر ساعت نیز پیش رفته است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. koenigsegg : one کجاس په؟

    • حق با شماست، Koenigsegg One:1 یکی از سریع‌ترین اتومبیل‌های تاریخ محسوب میشه، اما شاید چون تو مسابقه Nürburgring در سال 2016 به دلیل نقص فنی شدید و تصادف از دور مسابقات خارج شد، از این لیست هم حذف شده. عبارت “Koenigsegg One:1 2016 Nürburgring” رو در گوگل جستجو کنید و بعد عکس ها رو تماشا کنید.

  2. با عرض سلام و خسته نباشید
    لیست کامله ولی اصلا به روز نیست .