نام کمپانی تسلا موتورز رسما به تسلا تغییر پیدا کرد

نام کمپانی تسلا موتورز رسما به تسلا تغییر پیدا کرد

ماه‌ها پیش بود که ایلان ماسک خبر از راه‌اندازی استارت آپ جدید و ناشناخته‌ای به نام تسلا موتورز (Tesla Motors) را داد که  قصد دارد با اهدافی بلندپروازانه، برترین خودروهای الکتریکی بازار را تولید کند. حالا چند ماه از آن زمان می‌گذرد و ما شاهد این هستیم که محصولات تسلا موتورز روز به روز پیشرفته‌تر می‌شوند و با گسترش قابلیت‌های فنی و افزایش سطح هوش مصنوعی آنها، حالا دیگر این کمپانی تحت مدیریت ایلان ماسک به برترین نام این بازار تبدیل شده است؛ آن هم در حضور رقبای قدرتمندی که از غول‌های سیلیکون ولی گرفته تا ابرکمپانی‌های آلمانی، در میان آنها دیده می‌شوند.

صبح امروز در یک خبر رسمی، مدیران این کمپانی اعلام کردند که نام تسلا موتورز از این پس به تسلا تغییر پیدا کرده است و پسوند موتورز دیگر به همراه نام این تشکیلات به کار نخواهد رفت. دلیل اصلی این تغییر نام، گسترش فعالیت‌های تسلا موتورز و ورود آن به حوزه‌های جدیدی از دنیای تکنولوژی و انرژی بوده است. تسلا موتورز دیگر تنها خودروی الکتریکی تولید نمی‌کند و در زمینه‌‌ی تولید تجیهزات و فناوری مربوط به انرژی‌های پاک نظیر تولید باتری‌ خانه‌های الکتریکی و سقف‌های خورشیدی نیز به فعالیت می‌پردازد؛ خرید تشکیلات SolarCity توسط تسلا که تحت مدیریت ایلان ماسک قرار دارد و پنل‌های خورشیدی می‌سازد نیز در راستای همین تغییر در سیاست‌های این کمپانی انجام گرفته است.

ایلان ماسک در گذشته و در طول سال‌هایی که تسلا بر روی تولید خودروهای الکتریکی فعالیت می‌کرد، هیچگاه از اعلام نظرات و اهداف بلندپروازانه‌ی خود ابایی نداشت و ماه جولای سال گذشته نیز از طرح ویژه و بزرگی که برای کمپانی تحت مدیریت خود در نظر گرفته است، پرده برداشت. در واقع او برای تسلا برنامه‌های ویژه‌ای داشته و این تغییر نام تنها بخشی از مراحل اولیه‌ی رسیدن به این اهداف به شمار خواهد رفت.

تسلا ، نامی برای شناخته شدن تشکیلات نوآورانه‌ی ایلان ماسک در آینده است

نام کمپانی تسلا موتورز رسما به تسلا تغییر پیدا کرد

این مدیر و کارآفرین محبوب قصد دارد که با عملی کردن ایده‌های جسورانه‌ای نظیر ساخت سقف‌های خورشیدی با عملکرد بدون نقص در کنار باتری‌های خانگی دارای ظرفیت ذخیره‌سازی بسیار بالا، گسترش خطوط تولید خودروهای الکتریکی برای پوشش دادن تمام نیازهای سیستم حمل و نقل و جابه‌جایی کاربران، توسعه‌ی یک سیستم رانندگی خودکار با هوش مصنوعی دارای قابلیت یادگیری ماشینی که ۱۰ برابر از رانندگی دستی و کنترل توسط انسان امن‌تر باشد و حتی کسب درآمد از خودرو حتی زمانی که خودتان داخل آن نیستید، مرزهای فعالیت این کمپانی را گسترش دهد.

شاید بتوانیم این تغییر نام در تسلا موتورز و انتخاب نام تسلا برای آن را به اقدام مشابهی نسبت دهیم که پیش‌تر توسط اپل انجام شده بود. این کمپانی کوپرتینویی حدود ۱۰ سال پیش و زمانی که استیو جابز فقید از اولین نسل گوشی های آیفون رونمایی کرد، پسوند کامپیوتر را از نام خود حذف کرد تا نشان دهد که قصد دارد محدودیت‌های تولیدی خود را بشکند؛ حالا اپل یکی از محبوب‌ترین اسمارت فون‌های جهان را تولید می‌کند و احتمالا چند سال دیگر، چنین جایگاه‌ بلندی برای تسلا و در راس آن، برای ایلان ماسک، نیز به دست خواهد آمد.

نام کمپانی تسلا موتورز رسما به تسلا تغییر پیدا کرد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*