گوشی های اقتصادی اندرویدی چینی

معرفی بهترین گوشی های میان رده اقتصادی اندرویدی چینی (بهمن 95)

بعد از معرفی معرفی بهترین گوشی های بالارده اندرویدی چینی و همچنین بهترین گوشی های میان رده اندرویدی چینی در بهمن ماه سال جاری (فوریه 2017)، نوبت به بررسی اقتصادی‌ترین گوشی های میان رده کنونی این بازار به نسبت امکانات و سخت افزار ارائه شده می‌رسد. همانطور که در مطالب پیشین نیز به آن اشاره کردیم، محصولات چینی از دیرباز در رقابت بر سر قیمت پرچمدار بوده‌اند و حتی با گذشت زمان و نوآور شدن نیز همچنان توانایی خود در این بخش از رقابت را حفظ کرده‌اند. با توجه به همین موضوع، بررسی بهترین گوشی های اقتصادی اندرویدی چینی از اهمیت خاصی برخوردار است.

فاصله‌ی زیادی بین گوشی های اقتصادی اندرویدی چینی و میان رده‌های عادی وجود دارد

در لیست بهترین گوشی های اقتصادی اندرویدی چینی نام محصولات بسیار ارزشمندی با قیمت‌های زیر سیصد دلار به چشم می‌خورند. اگرچه این گوشی ها اکثرا مشخصات سخت افزاری قابل قبولی دارند، اما از نظر امکانات و همچنین نحوه طراحی با میان رده‌های معرفی شده در مطلب پیشین فاصله قابل توجهی دارند. در نظر داشته باشید گوشی های اقتصادی اندرویدی چینی معرفی شده در این مطلب، در بالاترین حد ممکن 250 دلار قیمت دارند.

Xiaomi Redmi Note 4

قیمت : 200 دلار

گوشی موبایل تا 800 هزار تومان5.5 اینچ

1920×1080 پیکسل

گوشی موبایل تا 800 هزار تومان
13 مگاپیکسل
5 مگاپیکسل (جلو)
گوشی موبایل تا 800 هزار تومانQualcomm Snapdragon 625
هشت هسته‌ای
رم: 2 یا 3 گیگابایتگوشی های اقتصادی اندرویدی چینی
باتری: 4100 میلی‌آمپر
حافظه: 16 یا 64 گیگابایت
مزایا
  • باتری غول‌آسای 4100 میلی‌آمپری
  • استفاده از حسگر اثر انگشت در یک گوشی میان رده
  • بدنه فلزی شکیل
  • رابط کاربری مملو از امکانات زیاد
معایب
  • رابط کاربری پیچیده از نظر برخی کاربران

شیائومی ردمی نوت 4 (Xiaomi Redmi Note 4) که مدتی قبل به صورت رسمی عرضه شد، اکنون به عنوان یکی از ارزشمندترین و بهترین گوشی های اقتصادی اندرویدی چینی شناخته می‌شود که با وجود داشتن بدنه فلزی فوق‌العاده شکیل به همراه حسگر اثر انگشت سریع و همچنین عملکرد بالا، بدون شک بعد از عرضه در بازارهای در نظر گرفته‌شده، کاربران زیادی را به سمت خود جذب خواهد کرد. نباید فراموش کرد قیمت این گوشی زیر 200 دلار است، در حالی که علاوه بر امکانات یاد شده، یک صفحه نمایش فول اچ‌ دی نیزی در آن وجود دارد و این ویژگی کمتر در یک گوشی اقتصادی یافت می‌شود.

در نظر داشته باشید شیائومی ردمی نوت 4 در نسخه‌های مختلفی عرضه می‌شود، به طوری که هر مدل دارای یک میزان حافظه رم و حتی پردازنده متفاوت است. به عنوان نمونه نسخه عرضه شده در خود کشور چین از یک پردازنده مدیاتک هلیو ایکس 20 استفاده می‌کند. در هر صورت تمامی نسخه‌های این گوشی را باید عضوی از خانواده گوشی های اقتصادی اندرویدی چینی دانست. همانند همیشه امکان خرید این محصول از وب‌سایت‌های مختلف همچون eBay و یا خرده‌فروشان محلی در اروپا وجود دارد، اما به دلیل رسمی نبودن، خبری از گارانتی و دریافت سرویس از شیائومی نخواهد بود.

Honor 6X

قیمت : 250 دلار

گوشی موبایل تا 800 هزار تومان5.5 اینچ

1920×1080 پیکسل

گوشی موبایل تا 800 هزار تومان
12 مگاپیکسل(دوگانه)
8 مگاپیکسل (جلو)
گوشی موبایل تا 800 هزار تومانHiSilicon Kirin 655
دو پردازنده چهار هسته‌ای
رم: 3 یا 4 گیگابایتگوشی های اقتصادی اندرویدی چینی
باتری: 3340 میلی‌آمپر
حافظه: 32 یا 64 گیگابایت
مزایا
  • استفاده از دوربین دوگانه
  • وجود حسگر اثر انگشت
معایب
  • قیمت تقریبا بالا برای گوشی عرضه شده در دسته‌بندی اقتصادی

آنر 6 ایکس (Honor 6X) را باید یک گوشی جذاب همانند دیگر محصولات خانواده آنر یاد کرد که علیرغم نداشتن زرق و برق زیاد در طراحی خود، بسیار شکیل و چشم‌نواز به نظر می‌رسد. همچنین اگرچه ظاهر آن به لطف وجود حسگر اثر انگشت و همچنین دوربین دوگانه بسیار حرفه‌ای به نظر می‌آید، اما برای کاربردهای نه چندان سطح بالا در نظر گرفته شده است. در هر صورت آنر 6 ایکس تصمیم دارد تا در زمره گوشی های اقتصادی اندرویدی چینی قرار بگیرد، هر چند با داشتن یک دوربین دوگانه به عنوان خصیصه‌ای مثبت و از طرفی داشتن قیمتی تقریبا بالا به عنوان خصیصه‌ای منفی، کمی از این دسته‌بندی دور شده و متفاوت از آن‌ها ظاهر شده است.

LeEco Le S3

قیمت : 250 دلار

گوشی موبایل تا 800 هزار تومان5.5 اینچ

1920×1080 پیکسل

گوشی موبایل تا 800 هزار تومان
16 مگاپیکسل
8 مگاپیکسل (جلو)
گوشی موبایل تا 800 هزار تومانQualcomm Snapdragon 652
دو پردازنده چهار هسته‌ای
رم: 3 گیگابایتگوشی های اقتصادی اندرویدی چینی
باتری: 3000 میلی آمپر
حافظه: 32 گیگابایت
مزایا
  • دوربین قدرتمند
  • قابلیت شارژ سریع
معایب
  • رابط کاربری پیچیده

لی اکو لی اس 3 (LeEco Le S3) گوشی بسیار ارزشمندی در برابر قیمت خود محسوب شده و خوشبختانه به صورت رسمی در ایالات متحده آمریکا نیز عرضه شده است. بدنه فلزی این گوشی بسیار ظریف و زیبا طراحی شده و در دست گرفتن آن حس خوبی را به کاربر منتقل می‌کند. فراموش نکنید لی اکو با وجود تازه‌کار به نظر رسیدن در دنیای گوشی های هوشمند، به محبوبیت زیادی نزد کاربران جهانی رسیده است، چرا که پیش از این نیز کاربران آن را به عنوان یک سرویس ویدیویی همانند Netflix می‌شناختند و برند آن در حالت کلی برایشان غریبه نیست.

چیپست اسنپدراگون 625 در کنار 3 گیگابایت حافظه رم به بهترین نحو ممکن محتواها را پردازش کرده و سپس بر روی صفحه نمایش فول اچ‌ دی گوشی به نمایش درمی‌آورند. دوربین قدرتمند این گوشی قادر است تا به ضبط ویدیو به صورت 4K بپردازد، قابلیتی که در بسیاری از پرچمداران گران‌قیمت نیز مشاهده نشده و برای محصولی در زمره گوشی های اقتصادی اندرویدی چینی باورنکردنی به نظر می‌رسد. از دیگر قابلیت‌های استثنایی لی اکو لی اس 3 باید به امکان شارژ سریع آن اشاره کرد. رابط کاربری EUI را باید یکی از پیچیده‌ترین‌ها در بین گوشی‌های اندرویدی عنوان کرد که البته بعد از عادت به استفاده از آن، حس متفاوت‌بودن را به کاربر القا می‌کند.

Xiaomi Mi Max

قیمت : 220 دلار

گوشی موبایل تا 800 هزار تومان6.4 اینچ

1920×1080 پیکسل

گوشی موبایل تا 800 هزار تومان
16 مگاپیکسل
5 مگاپیکسل (جلو)
گوشی موبایل تا 800 هزار تومانQualcomm Snapdragon 650 / 652
هشت / ده هسته‌ای
رم: 3 یا 4 گیگابایتگوشی های اقتصادی اندرویدی چینی
باتری: 4850 میلی آمپر
حافظه: 32 یا 64 یا 128 گیگابایت
مزایا
  • باتری غول‌آسای 4850 میلی‌آمپری
  • استفاده از صفحه نمایش بسیار بزرگ و باکیفیت
معایب
  • ارائه شده به صورت رسمی تنها در کشورهای آسیایی

در بین بهترین گوشی های اقتصادی اندرویدی چینی شیائومی می مکس (Xiaomi Mi Max) را باید متفاوت‌ترین محصول عنوان کرد، چرا که صفحه نمایشی غول‌پیکر با اندازه 6.44 اینچ داشته و بدنه فلزی و نارک آن حس خاصی را به کاربر منتقل می‌کند. از دیگر مشخصه‌های مهم شیائومی می مکس باید به دوربین باکیفیت آن اشاره کرد. عملکرد گوشی قابل تحسین بوده و کاملا بدون نقص است، در حالیکه قیمت آن‌چنان بالایی را در مقابل تمامی این امکانات درخواست نمی‌کند.

به لطف استفاده از صفحه نمایش بزرگتر و در ادامه بدنه بزرگتر، امکان قراردادن یک باتری بزرگ در گوشی مهیا شده، اما این باتری هم از نظر ظرفیت عددی و هم از نظر عملکرد در مقایسه با سایز دستگاه، بسیار فوق‌العاده ظاهر شده است. در پشت شیائومی می مکس یک باتری غول‌پیکر 4850 میلی آمپری مشاهده می‌شود که برای چندین و چند روز استفاده از این غول 6.4 اینچی کافی است. اگر از ساکنین ایالات متحده آمریکا بوده و شدیدا ویژگی‌های شیائومی می مکس شما را جذب خود کرده است، باید بدانید خبری از سرویس‌های رسمی و گارانتی در این کشور نیست.

Meizu M5 Note

قیمت : 200 دلار

گوشی موبایل تا 800 هزار تومان5.5 اینچ

1920×1080 پیکسل

گوشی موبایل تا 800 هزار تومان
13 مگاپیکسل
5 مگاپیکسل (جلو)
گوشی موبایل تا 800 هزار تومانMediatek Helio P10
دو پردازنده چهار هسته‌ای
رم: 3 یا 4 گیگابایتگوشی های اقتصادی اندرویدی چینی
باتری: 4000 میلی‌آمپر
حافظه: 16 یا 32 یا 64 گیگابایت
مزایا
  • باتری 4000 میلی‌آمپری
  • استفاده از صفحه نمایش باکیفیت فول اچ‌ دی
  • ارائه شده در رنگ‌های متنوع
معایب
  • رابط کاربری نه چندان آشنا

میزو ام 5 نوت (Meizu M5 Note) را باید یکی دیگر از بهترین گوشی های اقتصادی اندرویدی چینی دانست که علاوه بر استفاده از یک صفحه نمایش 5.5 اینچی خوب با رزولوشن فول اچ‌ دی، به لطف بهره‌بردن از سیستم عامل سفارشی‌سازی شده فلایم (Flyme) بر اساس اندروید، بسیار متفاوت و جذاب ظاهر شده است. بدنه گوشی بسیار چشم‌نواز بوده و به لطف ارائه در رنگ‌های متنوع، نظر هر کاربر با هر سلیقه‌ای را به سمت خود جلب می‌کند. به عنوان یکی دیگر از خصیصه‌های متفاوت و خاص میزو ام 5 نوت باید به دکمه mBack به کار رفته در آن اشاره کرد که بازگشت به مرحله قبل در منوهای گوشی را میسر می‌کند (در گوشی های ساخت میزو خبری از دکمه اختصاصی برای بازگشت نیست). با زدن یک ضربه بر روی این دکمه به مرحله قبل در هر منوی گوشی و با کلیک بر روی آن به صفحه هوم منتقل می‌شوید.

یکی از خصیصه‌های کمپانی‌های گوشی‌ساز چینی را باید تولید محصولاتی با باتری‌های غول پیکر دانست، چرا که تا پیش از این برندها، ظرفیت پایین باتری و اتمام نیروی دستگاه بعد از مدت کوتاهی استفاده کردن، به یک دغدغه جدی برای کاربران تبدیل شده بود. در میزو ام 5 نوت نیز شاهد یک باتری با ظرفیت 4 هزار میلی‌آمپری هستیم، اگرچه اندازه صفحه نمایش گوشی 5.5 اینچ بیشتر نیست.

Xiaomi Redmi 4

قیمت : 130 دلار

گوشی موبایل تا 800 هزار تومان5.0 اینچ

1280×720 پیکسل

گوشی موبایل تا 800 هزار تومان
13 مگاپیکسل
5 مگاپیکسل (جلو)
گوشی موبایل تا 800 هزار تومانQualcomm Snapdragon 430
هشت هسته‌ای
رم: 2 گیگابایتگوشی های اقتصادی اندرویدی چینی
باتری: 4100 میلی‌آمپر
حافظه: 16 گیگابایت
مزایا
  • باتری غول‌آسای 4100 میلی‌آمپر
  • قیمت بسیار مناسب
  • استفاده از حسگر اثر انگشت
  • قابلیت شارژ سریع
معایب
  • عرضه شده به صورت رسمی تنها برای بازار آسیا

شاید از نظر بسیاری از کاربران، در بین گوشی های اقتصادی اندرویدی چینی مناسب‌ترین گزینه شیائومی ردمی 4 (Xiaomi Redmi 4) باشد، چرا که با وجود بهره‌نبردن از مشخصات سخت افزاری سطح بالا، قیمت فوق‌العاده‌ای داشته و از این نظر، بهترین گزینه محسوب می‌شود. وجود قابلیت‌هایی همچون حسگر اثر انگشت و یا شارژ سریع مواردی نیستند که همیشه در یک گوشی 130 دلاری مشاهده شوند. به عنوان اعجاب‌آورترین مشخصه شیائومی ردمی 4 باید به باتری 4100 میلی آمپری آن اشاره کرد که با در نظر گرفتن صفحه نمایش 5 اینچی و رزولوشن اچ‌ دی آن، بعید به نظر می‌رسد که تا چند روز متوالی نیاز به شارژ مجدد داشته باشد. به لطف استفاده از پلتفرم MIUI و اندروید 6 مارشملو، شیائومی ردمی 4 از نظر ویژگی‌های نرم افزاری بسیار غنی ظاهر شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*