بهترین تبلت های جایگزین برای آیپد پرو اپل

معرفی بهترین تبلت های جایگزین برای آیپد پرو اپل

آیپد پرو اپل (Apple iPad Pro)، یک تبلت بسیار عالی است که می‌تواند به خوبی جایگزین لپ تاپ شما شده و قابلیت های جذابی را در اختیار کاربرانش قرار دهد. اما شاید بزرگترین ایرادی که می‌توان به تبلت های این سری گرفت، قیمت بسیار بالای آن‌ها است؛ در واقع مدل 9.7 اینچی آیپد پرو با آغاز قیمت 599 دلار و مدل 12.9 اینچی آن نیز با آغاز قیمت 799 دلار (قیمت بدون کیبورد) به فروش می‌رسندو به همین خاطر است که بسیاری از کاربران دست رد به سینه این محصول زده و سعی می‌کنند به دنبال بهترین تبلت های جایگزین برای آیپد پرو اپل بگردند. در ادامه قصد داریم به معرفی چندین تبلت مناسب و کاربردی بپردازیم که می‌توانند در سبد خرید شما به خوبی جایگزین این تبلت باشند.

آیپد ایر 2 همراه با کیبورد

بهترین تبلت های جایگزین برای آیپد پرو اپل

آیپد ایر 2 یکی از بهترین تبلت های جایگزین برای آیپد پرو برای لذت بردن از طعم آی او اس

کمپانی اپل در یک فرایند گیج کننده‌ پس از هر چند سال اقدام به تغییر نام سری تبلت های خود می‌کند تا اینک شاهد حضور دو برند متفاوت از تبلت های این شرکت در بازار باشیم. هرچند با توجه به عدم به روزرسانی تبلت های این نسل، به نظر می‌رسد تبلت آیپد پرو 9.7 اینچی به نظر می‌رسد که جایگزین تبلت آیپد ایر 2 (iPad Air 2) و سایر تبلت های مجهز به این سایز شرکت اپل شده است. نام این تبلت به خودیه خود نمایانگر مشخصات آن است، علاوه بر این قیمت آیپد ایر 2 نیز به مراتب کمتر از تبلت های مدل پرو است. این تبلت با قیمتی حدود 200 دلار کمتر نسبت به تبلت آیپد پرو به فروش می‌رسد تا یکی از بهترین تبلت های جایگزین برای آیپد پرو اپل، محصولی از همین شرکت آمریکایی باشد.

هرچند خود عنوان Pro وعده تجربه حرفه‌ای‌تری را می‌دهد، اما مدل آیپد ایر 2 نیز در حالی که مشخص نیست آیا نسل جدید آن عرضه خواهد شد یا خیر، می‌تواند گزینه‌ی خوبی برای خریداری باشد. لازم به ذکر است آیپد ایر 2 اپل از کیبورد کارو و قلم هوشمند اپل (Apple Pencil) پشتیبانی نمی‌کند، اما شما می‌توانید از کیبوردهای سایر شرکتها بر روی آن استفاده کنید که به طبع دارای قیمتی کمتر با همان تجربه کاربری هستند. هرچند این تبلت در اواخر سال 2014 روانه بازار شده است، اما به هیچ عنوان یک دستگاه رده پایین به حساب نمی‌آید. این تبلت مجهز به یک چیپست اپل A8X بوده که نسبتا سریع‌تر از گوشی آیفون 6 اپل می‌کند.

بهترین تبلت های جایگزین برای آیپد پرو اپل

هم اکنون شما می‌توانید نسخه 32 گیگابایتی آیپد ایر 2 را با قیمت 399 دلار خریداری کنید، اما شاید با توجه به قدیمی بودن این مدل، کمی قیمت آن در مناطق مختلف جهان بسته به دسترسی بیشتر نیز باشد. در حال حاضر بهترین کیبوردهایی که ما پیشنهاد می‌کنیم همراه با این تبلت خریداری کنید، تبلت Microsoft Universal Mobile، تبلت Logitech Ultrathin Magnetic Clip-On و همچنین تبلت ClamCase Pro است که می‌تواند چهره‌ی تبلت شما را به یک مک بوک تبدیل کند.

سامسونگ گلکسی تب اس 2 9.7 اینچی با کیبورد

بهترین تبلت های جایگزین برای آیپد پرو اپل

اگر می‌خواهید تبلتی سریع‌تر از آیپد ایر 2 را خریداری کنید، گزینه ی دیگری که پیش روی شماست تبلت گلکسی تب اس 2 9.7 اینچی شرکت سامسونگ خواهد بود که مجهز به سیستم عامل اندروید است. این تبلت حتی از اندازه نمایشگر، نسبت ابعاد صفحه و رزولوشن نیز مشابه آیپد است. هرچند با توجه به این که گلکسی تب اس 2 در اواسط سال 2015 میلادی روانه بازار شد، کمی نسبت به سخت افزار تبلت های امروزی فاصله دارد.

جالب است بدانید که این تبلت از نمایشگری حتی بهتر از آیپد پرو برخوردار است. Samsung Galaxy Tab S2 مجهز به یک نمایشگر سوپر آمولد است که می‌تواند تصاویر سیاه را به خوبی بر روی تبلت شما به نمایش بگذارد. اما شما باید با بدنه فلزی تبلت های سری آیپد خداحافظی کنید (این تبلت مجهز به یک فریم فلزی و یک قاب پلاستیکی مشکی است). همین بدنه پلاستیکی باعث شده تا تب اس 2 حدود 11 درصد سبک‌تر و 8 درصد باریک‌تر از تبلت های آیپد پرو 9.7 و آیپد ایر 2 باشد. زمانی که شما کیبورد اختصاصی سامسونگ را به این تبلت متصل کنید، شما می‌توانید قابلیت‌هایی نظیر ترک پد همراه با ورودی نشانگر را نیز در اختیار داشته باشید که آیپد به شما ارائه نمی‌کند.

بهترین تبلت های جایگزین برای آیپد پرو اپل

در حال حاضر شایعاتی به گوش می‌رسد که بر اساس آن، کمپانی سامسونگ قصد دارد در نمایشگاه MWC 2017 از نسل سوم این تبلت، گلکسی تب اس 3 (Samsung Galaxy Tab S3) رونمایی کند. اگر می‌توانید کمی صبر کنید تا در صورت رونمایی و عرضه، آن نسخه به روزتر را خریداری کنید. لازم به ذکر است که تبلت گلکسی تب اس 2 با قیمت 400 دلار به فروش می‌رسد و کیبورد سامسونگ را نیز می‌توانید با هزینه‌ای 150 دلاری خریداری کنید.

مایکروسافت سرفیس پرو 4 با کیبورد (Type Cover)

بهترین تبلت های جایگزین برای آیپد پرو اپل

پس از 6 نسل آیپد بدون کیبورد و یا قلم استایلوس اختصاصی، چرا اپل به یکباره تبلت خود را تبدیل به یک لپ تاپ می‌کند که از قلم بهره می‌برد؟ این درحالیست که مایکروسافت از همان ابتدا قدرتمندانه پا به عرصه گذاشته است. سرفیس پرو (Microsoft Surface Pro)، یک تبلت لپ تاپ شو قدرتمند است که موفق شد با ورود به بازار به موفقیت بزرگی دست پیدا کند و همراه با هر نسل جدیدی که روانه بازار شد، نقص های گذشته خود را به طور کامل پوشش داد.

تازه‌ترین نسخه از این تبلت که البته یکی از بهترین تبلت های جایگزین برای آیپد پرو هم هست، سرفیس پرو 4 (Microsoft Surface Pro 4) نام دارد. البته به نظر میرسد مایکروسافت تا چند ماه دیگر نسل جدیدی از آن توسط مایکروسافت رونمایی شود؛ بنابراین شاید اگر کمی بیشتر صبر کنید می‌توانید با قیمت پایین‌تری صاحب سرفیس زیبای ردموندی شوید. لازم به ذکر است، با خرید این تبلت، شما یک تبلت مجهز به ویندوز 10 بزرگ خواهید داشت که می‌تواند به یک لپ تاپ تمام عیار تبدیل شود. به یاد داشته باشید که این تبلت بر خلاف تمامی تبلت های اپل، می‌تواند به عنوان یک دسکتاپ کامل به کار گرفته شود و برنامه های کاملی نظیر فتوشاپ و لایتروم را در محیط ویندوز به اجرا دربیاورد.

بهترین تبلت های جایگزین برای آیپد پرو اپل

لازم به ذکر است که شما می‌توانید نسخه بدون کیبورد این تبلت مجهز به پردازنده Core i5 اینتل، رم 4 گیگابایتی و حافظه 128 گیگابایتی را با قیمت 696 دلار خریداری کنید. همچنین قیمت کیبورد اختصاصی مایکروسافت تایپ کاور نیز چیزی حدود 86 الی 111 دلار خواهد بود که می‌توانید با اتصال به این تبلت، از آن نهایت استفاده را ببرید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*