تصویری از گلکسی تب اس 3 با نمایشگر خمیده لو رفت؛ خبری از دکمه‌ی هوم نیست

تصویری از گلکسی تب اس 3 با نمایشگر خمیده لو رفت؛ خبری از دکمه‌ی هوم نیست

مدت زیادی است که کاربران منتظر رونمایی از نسل بعدی تبلت های سری تب اس سامسونگ هستند. این مدل که احتمالا گلکسی تب اس 3 (Galaxy Tab S3) نام خواهد گرفت، قرار است که دنباله‌رو راه مدل محبوب تب اس 2 باشد و به همین دلیل عده‌ی زیادی مشتاق هستند که از مشخصات و طراحی ظاهری آن اطلاع پیدا کنند.

تا به امروز تصویر سه بعدی و باکیفیتی را از این محصول ندیده بودیم، اما حالا در یک گزارش جدید که ساعاتی پیش منتشر شده است، تبلت گلکسی تب اس 3 در کنار نسل قبلی دیده می‌شود. در این گزارش سه تصویر جدید منتشر شده که دو تا از آنها، به بررسی دلایل تفاوت این محصول با نسل قبلی و در واقع اثبات این که این تصاویر مربوط به نسل جدید است، می‌پردازند.

اما تصویر سوم که در واقع عکس اصلی مد نظر ماست، تصویری از پنل جلویی و نمایشگر گلکسی تب اس 3 است که طراحی جذاب و یکپارچه‌ی این محصول را به نمایش می‌گذارد. مهمترین تفاوتی که در این تصویر نسبت به سری قبلی تبلت های تب اس سامسونگ دیده می‌شود، نمایشگر خمیده‌ی اس 3 است که از هر دو طرف خمیده است و همان طراحی جذاب و محبوب گلکسی اس ۷ اج را در ذهن کاربران تداعی می‌کند.

این نوع طراحی برای اولین بار در گلکسی اس ۶ اج سامسونگ به تکامل رسید و حالا بعد از گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس که قرار است دارای چنین نمایشگری باشند، تبلت جدید سامسونگ نیز دارای نمایشگری خمیده خواهد بود و این موضوعی است که تا به حال در هیچ گزارشی به آن اشاره نشده بود. البته اگر با دقت به این لبه‌های خمیده دقت داشته باشید، متوجه خواهید شد که آنها دارای تفاوتی با لبه‌های خمیده‌ی گلکسی اس ۷ اج هستند و این موضوع احتمالا به دلیل این است که حمل و استفاده از این محصول با نمایشگر بزرگش، برای کاربران مشکل نشود.

تصویری از گلکسی تب اس 3 با نمایشگر خمیده لو رفت؛ خبری از دکمه‌ی هوم نیست

دکمه‌ی هوم فیزیکی در گلکسی تب اس 3 حذف شده است

یکی دیگر از مهمترین تفاوت‌های این محصول نسبت به مدل‌های قبلی این است که دکمه‌ی هوم فیزیکی در زیر نمایشگر دیده نمی‌شود و در عوض، چهار دکمه‌ی فیزیکی بر روی بدنه قرار گرفته است. حذف دکمه‌ی هوم فیزیکی و عرضه‌ی محصول فقط در یک مدل با نمایشگر خمیده، تغییراتی هستند که برای گلکسی اس ۸ نیز پیشبینی می‌شوند و احتمالا این دو مولفه به تغییرات اصلی مدل‌های آینده‌ی گجت های الکترونیکی هوشمند این برند کره‌ای تبدیل خواهند شد.

دکمه‌های تغییر میزان صدا در قسمت بالایی سمت چپ تبلت واقع شده‌اند و دکمه‌ی پاور نیز در قسمت میانی سمت راست قرار گرفته است. یک دکمه‌ی سخت افزاری جدید نیز در قسمت راست بدنه دیده می‌شود که احتمالا این دکمه مربوط به دستیار صوتی هوشمند سامسونگ به نام Bixby و برای فراخوانی آن به کار خواهد رفت؛ البته نکته ی عجیب این است که در تصویری که از پنل پشتی گلکسی تب اس 3 گرفته شده است، مشاهده می‌کنید که دکمه‌های فیزیکی در محل متفاوتی قرار گرفته‌اند و این موضوع بسیار عجیبی است که منتشرکننده‌ی تصاویر نیز در رابطه با آن توضیحی ارائه نکرده است!

تصویری از گلکسی تب اس 3 با نمایشگر خمیده لو رفت؛ خبری از دکمه‌ی هوم نیست

مشخصات فنی گلکسی تب اس 3

از میان گزار‌ش‌های مربوط به مشخصات سخت افزاری به کار رفته در تبلت گلکسی تب اس 3 می‌توانیم به نمایشگر ۹.۶ اینچی از نوع پنل‌های آمولد با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسلی اشاره کنیم. ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم، ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی، پردازنده‌ی چهار هسته‌ای اسنپدراگون ۸۲۰ که دارای معماری ۶۴ بیتی است، سیستم عامل اندروید نوقا، رابط کاربری اختصاصی و جدید سامسونگ، دوربین ۱۲ مگاپیکسلی بر روی پنل پشتی به عنوان دوربین اصلی و سنسور ۵ مگاپیکسلی برای تصویربرداری سلفی و مکالمه‌ی ویدیویی، نیز دیگر مشخصات اصلی این محصول تشکیل خواهند داد.

گفتنی است که احتمالا سامسونگ این مدل را در دو نسخه‌ی وای فای و مدل سیم‌کارت‌خور (4G LTE) در اختیار خریداران قرار خواهد داد و احتمالا رونمایی و پرده‌برداری اولیه‌ی آن نیز در کنگره‌ی جهانی موبایل (MWC 2017) که حدودا یک ماه دیگر در بارسلون اسپانیا برگزار می‌شود، رخ خواهد داد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*