آپدیت جدید گوگل مپس برای اندروید سرعت رسیدن به مقصد را بالاتر می‌برد

آپدیت جدید گوگل مپس برای اندروید سرعت رسیدن به مقصد را بالاتر می‌برد

گوگل امروز عرضه‌ی آپدیت جدید نرم افزار گوگل مپس (Google Maps) را برای سیستم عامل اندروید آغاز کرد. در این نسخه بر افزایش سرعت رسیدن کاربران به مقصد تمرکز شده است تا بدون توجه به این که آنها در حال قدم زدن باشند، در خودروی شخصی خود سوار شده و یا با یک اتوبوس به سمت محل کار خود در حال حرکت باشند، سریع‌ترین مسیر برای رسیدن آنها به مقصد پیشنهاد شود و راهنمایی‌هایی هوشمند اپلیکیشن نیز در این زمینه به او کمک خواهند کرد.

یک صفحه‌ی شناور به قسمت زیرین صفحه اضافه شده است که اطلاعات موجود در آن، در سه تب “Places” ،”Driving” و “Transit” به نمایش درمی‌آیند. در تب Places همانطور که از نام آن مشخص است، مراکز خدماتی و تفریحی نزدیک به کاربر نظیر رستوران‌ها، کافه‌ها، هتل‌ها، پمپ‌های بنزین و هر مکان دیگری که مد نظر کاربر قرار دارد را به او نشان خواهد داد. به طور مثال شما می‌توانید برای یافتن هتل‌های ارزان، عبارت “cheap eats” و برای یافتن رستوران‌های شیک و حرفه‌ای، عبارت “fancy restaurants” را در این تب جستجو کنید تا نزدیک‌ترین مکان که با مسیر شما نیز مطابقت دارد، بر روی نقشه نمایش داده شود و سریع‌ترین مسیری که می‌تواند شما را به آنجا برساند، برایتان به نمایش دربیاید.

در تب Driving، اگر شما مکان‌های دقیقی را به عنوان خانه و محل کار خود بر روی نقشه تعیین کرده باشید، مدت زمان تخمینی برای رسیدن به این دو مکان از محلی که در آن قرار دارید، به شما نمایش داده می‌شود. این اطلاعات به همراه وضعیت ترافیک مسیر به طور زنده برایتان به نمایش در خواهد آمد و اگر میخواهید همان مسیر معمولی را طی کنید، می‌توانید با تپ کردن بر روی دکمه‌ی “start driving”، همان اطلاعات ترافیکی را بدون نمایش اطلاعات جزئی درباره‌ی مسیر، دریافت کنید.

آپدیت جدید گوگل مپس برای اندروید سرعت رسیدن به مقصد را بالاتر می‌برد

امکانات ورژن جدید گوگل مپس برای کاربران حمل و نقل عمومی

در انتها نیز اگر از جمله استفاده‌کنندگان همیشگی از سرویس‌های حمل و نقل عمومی در طول روز هستید، می‌توانید از اطلاعات موجود در تب Transit بهره ببرید تا دیگر نیازی نباشد چندین بار در طول روز به دنبال اتوبوس بدوید! در این قسمت اطلاعات مربوط به مسیر شما و این که باید از اتوبوس استفاده کنید و یا از یک قطار مترو، برایتان به نمایش درمی‌آید و مواردی نظیر نزدیک‌ترین ایستگاه و زمان رسیدن اتوبوس یا قطار بعدی به شما نشان داده خواهد شد؛ البته بعد از این که مقصد خود را تعیین کنید، اطلاعات مربوط به مدت زمان تخمینی مورد نیاز برای رسیدن به مقصد و زمان‌بندی حرکت آن وسیله‌ی نقلیه‌ی عمومی به طور زنده در اختیارتان قرار خواهد گرفت.

گفتنی است که آپدیت جدید گوگل مپس برای اندروید در حال حاضر در فروشگاه گوگل پلی قرار گرفته است و هنوز هیچ صحبتی از عرضه‌ی ورژن جدید برای سیستم عامل آی او اس وجود ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*