تایید شد: ال جی جی 6 به پردازنده‌ اسنپدراگون 835 مجهز نمی‌شود!

تایید شد: ال جی جی 6 به پردازنده‌ اسنپدراگون 835 مجهز نمی‌شود!

چند هفته‌ی پیش برایتان گزارشی را منتشر کردیم که نشان می‌داد سامسونگ قصد دارد بخش عظیمی از فاز اولیه‌ی تولید پردازنده‌ های اسنپدراگون 835 کوالکام را به خود اختصاص دهد و از این رو دیگر رقبا نظیر ال جی جی 6 (LG G6) قادر نخواهند بود که به جدیدترین نسل از پردازنده‌ های موبایل این کمپانی مجهز شوند.

در آن زمان عده‌ای از کاربران گجت نیوز معتقد بودند که این گزارش حقیقت ندارد و محال است که پرچمدار جدید ال جی به پردازنده‌ای به غیر از اسنپدراگون ۸۳۵ مجهز شود. اگر شما هم جزو این دسته از کاربران هستید و هنوز هم امیدوارید که آن خبر حقیقت نداشته باشد، باید بگوییم که متاسفانه خبرهای بدی برایتان آورده‌ایم!

سامسونگ در حال همکاری مشترک با کوالکام برای تولید پردازنده‌های اسنپدراگون سری ۸۳۵ این کمپانی است و با بهره‌گیری از تکنولوژی طیف‌نگاری ۱۰ نانومتری این برند کره‌ای، قرار است که پردازنده‌های جدید از بهینه‌سازی بالاتری در بحث مصرف باتری و قدرت پردازشی بالاتر برخوردار باشند. یکی از بندهای این همکاری مشترک این است که سامسونگ تمام ظرفیت تولید اولیه‌ی این چیپست را برای خود به غنیمت خواهد برد تا از آن در ساخت نسل جدید پرچمدارانش یعنی گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس بهره ببرد. حالا طبق تصویری که به تازگی منتشر شده است، بار دیگر این موضوع تایید شده و تصمیم قطعی ال جی در به‌کارگیری اسنپدراگون ۸۲۱ نشان داده می‌شود.

تایید شد: ال جی جی 6 به پردازنده‌ اسنپدراگون 835 مجهز نمی‌شود!

این تصویر که در نمایشگاه سی ای اس دوره‌ی گذشته گرفته شده است، به نظر مربوط به مشخصات ال جی جی 6 است و شما می‌توانید نمای بسیار مختصری از این گوشی را در سمت راست عکس مشاهده کنید. این عکس که از هر نظر مطابق رندرها و تصاویر لو رفته از جی ۶ تا به اینجای کار است، در کنار سیستم پخش صدای quad DAC، مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار، سنسور اثر انگشت بر روی پنل پشتی و در کنار دوربین و یک نمایشگر ۵.۷ اینچی که عبارت Full Vision در کنار آن به صفحه نمایش دارای رزولوشن ۲۸۸۰ در ۱۴۴۰ پیکسلی و با نسبت تصویر ۱۸:۹ این گوشی اشاره دارد، از جمله مشخصاتی هستند که در این پوستر برای پرچمدار جدید ال جی شمرده شده‌اند.

پوستر تبلیغاتی ال جی جی 6 مشخصات پردازنده‌ی آن را لو می‌دهد!

اما صرف نظر از تمام این مشخصات، بخش مهمی که در این تصویر مد نظر ما قرار گرفته است، نوع پردازنده‌ی به کار رفته در ال جی جی 6 است که در خط اول به آن اشاره شده است. با توجه به مشخصات مدلی که در مقابل فیلد CPU درج شده است، به طور قطعی مشخص و قبل از رونمایی از جی ۶ مشخص می‌شود که کمپانی کره‌ای قصد دارد به سراغ استفاده از اسنپدراگون ۸۲۱ به عنوان مغز متفکر پرچمدار جدید خود برود.

گزارش تکمیلی منتشر شده در کنار این تصویر نیز دلیل این موضوع را بیشتر برایمان روشن می‌کند. با توجه به نحوه‌ی برنامه‌ریزی تولید در صنعت چیپست‌های موبایل و میزان سفارشاتی که سامسونگ بر مبنای فروش گسترده‌ی هفته‌ی اول گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس پیش‌بینی کرده است، دیگر تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند اگر بخواهند از اسنپدراگون ۸۳۵ در دیوایس‌های خود برخوردار شوند، باید حداقل تا اواخر ماه می و حتی اوایل ماه ژوئن (اواخر اردبیهشت تا اواسط خرداد ماه سال آینده) منتظر بمانند. حتی ممکن است که در آن زمان نیز با توجه به درخواست بازار و افزایش فروش گلکسی اس ۸، سامسونگ تنها قادر به تولید این پردازنده برای پرچمدار خود و نهایتا یک دیوایس دیگر باشد. بنابراین منطقی به نظر نمی‌رسد که ال جی و دیگر سازندگان قصد داشته باشند رونمایی و عرضه‌ی پرچمداران خود را تا تابستان سال آینده به تاخیر بیاندازند.

برنامه‌ی ال جی برای عرضه‌ی جی 6 چگونه است؟

تایید شد: ال جی جی 6 به پردازنده‌ اسنپدراگون 835 مجهز نمی‌شود!

در حال حاضر پیش‌بینی می‌شود که این کمپانی پرچمدار سری ال جی جی 6 خود را در تاریخ ۲۶ فوریه (۸ اسفند ماه) و در جریان برگزاری کنگره‌ی جهانی موبایل بارسلون (MWC 2017) رونمایی کند و فروش آن در بازار نیز از چند هفته‌ی بعد و در اوایل ماه مارس آغاز شود. بنابراین اگر ال جی بخواهد تا زمان فراهم شدن ظرفیت لازم از اسنپدراگون ۸۳۵ منتظر بماند، این تاریخ حداقل سه ماه به تاخیر خواهد افتاد و این بازه‌ی زمانی با توجه به حضور اس ۸ در بازار، می‌تواند کاهش شدیدی را در آمار فروش پرچمدار جدید ال جی به وجود بیاورد.

از سوی دیگر نیز با استفاده از اسنپدراگون ۸۲۱ و عرضه ی زودهنگام، ال جی جی 6 می‌تواند به مدت ۶ هفته در بازار گوشی های هوشمند کره‌ی جنوبی یکه‌تازی کند و قبل از این رقیبی ترسناک به نام گلکسی اس ۸ وارد این بازار شود، مشتریان فراوانی را به سمت خود جذب نماید. بنابراین در حال حاضر استراتژی اتخاذ شده از سوی مدیران این برند کره‌ای این است که جلو انداختن تاریخ عرضه به قیمت از دست دادن قابلیت‌های ویژه‌ی سری جدید پردازنده‌های کوالکام، ارزش اجرایی شدن را دارد؛ هرچند که تفاوت در قیمت‌گذاری نیز می‌تواند به عنوان یک عامل مهم در تعیین موفقیت این اسمارت فون و رقیب مستقیمش در بازار کره و دیگر کشورهای جهان ایفای نقش کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. خدا کنه قیافش مثل s8 باشه و در دوربین قدرتمند باشه به فروش خوبی می رسه.

  2. بنظرم در صورت قیمت کمتر در مقابل بقیه پرچمدار ها میتونه تا حدی موفق باشه اما اگه بخواد با بقیه پرچمدارا هم قیمت باشه صددرصد شکست میخوره