اپل نام سامسونگ را از لیست تامین کنندگان مموری چیپ های مورد نیاز حذف کرد

براساس گزارش یک منبع که نامش ذکر نشده و به نقل از Korea Economic Daily که امروز این مطلب را منتشر نموده است، نام سامسونگ از لیست تامین کنندگان مموری چیپ های مورد نیاز سری اول آیفون توسط شرکت اپل حذف شده است. البته این منبع اعلام کرد که نام این شرکت کره ای هنوز هم در لیست اولیه تهیه کنندگان قطعه برای آیفون ۵ اپل قرار دارد.

سامسونگ تعدادی از قطعات مورد نیاز اپل برای آیفون را تهیه می کند که از جمله آنها می توان به پروسسورها، صفحه نمایش ها مسطح و تراشه های حافظه اشاره نمود. این تراشه های حافظه یا مموری چیپ هایی که اپل به دنبال جایگزین کردن آن با DRAM  و NAND سامسونگ می باشد، توسط سازندگان مختلفی از جمله Toshiba, Elpida و SK Hynix ساخته شده اند.

همچنین منبع دیگری به خبرگزاری رویترز گفته است که اپل همچنان نام سامسونگ را در لیست تامین کنندگان چیپ های مموری حفظ کرده است اگر چه سفارشات اپل از سامسونگ رو به کاهش می باشد. سامسونگ می خواهد کمبود فروش خود در بخش تراشه های حافظه را با استفاده از این قطعات در گوشی های هوشمند خود جبران نماید، اسمارت فون هایی که فروش آنها رو به افزایش است.

بخش بزینس اسمارت فون های سامسونگ حدود دو سوم از سود این شرکت را تامین می کند، همانطور که می دانید سامسونگ موفق شد تا بیش از ۲۰ میلیون اسمارت فون Galaxy S III را در ۱۰۰ روز به فروش برساند که این آماری خیره کننده برای این شرکت به حساب می آید.

البته منبع رویترز هر گونه ارتباطی بین دادگاه اخیر سامسونگ و اپل که منجر به جریمه حدود ۱ میلیارد دلاری سامسونگ شد با کاهش سفارشات اپل از سامسونگ را رد کرده است. به نظر می رسد که این تصمیم اپل به دلیل عدم تمرکز این شرکت برروی شرکتی خاص گرفته شده است و به همین دلیل است که آنها به دنبال استفاده از منابع مختلف برای تهیه قطعات می باشد.

منبع Korean Economic Daily همچنین اعلام می کند که نام سامسونگ حتی از لیست تامین کنندگان باتری آیفون ۵ اپل نیز حذف شده است و اپل شرکت های چینی Amperex Technology Ltd و ژاپنی Panasonic Corp را جایگزین تهیه منبع قدرت برای نسل ششم از اسمارت فون های خود کرده است، اما این شرکت کره ای در حال حاضر تنها منبع تهیه ریزپردازنده ها برای دو محصول آیفون و آیپد اپل می باشد و همین موضوع می تواند اهرم قدرتی را در اختیار سامسونگ در برابر اپل قرار دهد.

به گفته Morgan Stanley، سامسونگ حدود ۱۳ میلیارد دلار فروش در بخش قطعات در سال آینده میلادی خواهد داشت که نتیجه آن حدود ۲.۲ میلیارد دلار سود عملیاتی برای این شرکت می باشد.


منبع : phonearena

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*