رها سازی 104 ماهواره توسط راکت هندی

تماشا کنید: لحظه رها سازی 104 ماهواره توسط راکت هندی در مدار زمین

در روز گذشته شاهد شکسته شدن رکورد پرتاب دست جمعی چندین ماهواره به دست سازمان تحقیقات فضایی هند بودیم. اغلب این ماهواره‌ها (بیش از نود مورد) به آمریکا تعلق داشته و مابقی آن‌ها به چند کشور دیگر اختصاص داشتند. در لحظه رها سازی 104 ماهواره توسط راکت هندی ، شاهد شناور شدن هر یک از آن‌ها به صورتی منظم و حساب شده در مدار زمین بودیم تا به این وسیله در جایگاه مورد نظر خود برای انجام اهدافشان قرار بگیرند.

انجام ماموریت رها سازی 104 ماهواره توسط راکت هندی نتیجه تجربه چند دهه فعالیت است

کشور هند توانمندی‌های فوق‌العاده‌ای را از خود در عرضه هوا و فضا نشان داده به همین دلیل مشاهده رها سازی این تعداد ماهواره چندان عجیب محسوب نمی‌شود، هر چند در این ماموریت، رکورد پیشین که با ارسال 37 ماهواره به صورت یکجا به روسیه تعلق داشت را به میزان سه برابر بهبود بخشیده است! سازمان فضایی این کشور در نظر دارد تا به زودی سفر به مشتری و همچنین زهره را در پیش بگیرد. هند را باید نخستین کشوری دانست که در اولین تلاش خود موفق شد تا به مدار سیاره مریخ دست پیدا کند.

در ویدیوی زیر ماموریت رها سازی 104 ماهواره توسط راکت هندی را تماشا خواهید کرد که طی آن یک ماهواره‌ی رصد زمین با وزن 714 کیلوگرم و 103 ماهواره شرکتی دیگر مجموعا به وزن 664 کیلوگرم در مدار زمین قرار گرفتند:


پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. خیلی خوب و جذاب بود .