بهترین برند تولید کننده موبایل

نتایج مرحله اول نظرسنجی بهترین برند تولید کننده موبایل در جهان

هفته پیش مرحله اول نظرسنجی بهترین برند تلفن همراه را برگزار کردیم و 18 نامزد مطرح را به چالش کشیدیم. قرار بر این بود تا از بین این 18 مورد، 6 مورد اول انتخاب و به دور دوم کشیده شوند تا از بین آنها، یک برند به عنوان بهترین برند تولید کننده موبایل در جهان انتخاب شود. نتایج کمی قابل پیش‌بینی بود، با این حال، غافلگیری‌هایی را هم در پی داشت.

تا لحظه نوشتن این مطلب، بیش از 12800 کاربر در نظرسنجی ما شرکت داشتند که سامسونگ و اپل -همانطور که پیش‌بینی می‌شد- در رتبه‌های اول و دوم قرار گرفتند و برند محبوب سونی نیز سوم شد. تا اینجای کار همه چیز همانی بود که احتمالا شما نیز فکرش را می‌کردید. اما شاید بتوان عدم حضور اچ تی سی را در بین 6 برند اول کمی ناامیدکننده و غافلگیرکننده دانست. ورود اچ تی سی 10 (HTC 10) به بازار پس از افت نسبی تایوانی‌ها به نظر می‌رسید بتواند این دست این کمپانی را گرفته و از جا بلند کند.

نتایج نظرسنجی بهترین برند تولید کننده موبایل در جهان

ال جی سال گذشته 2 پرچمدار را روانه بازار کرد؛ این کمپانی کره‌ای با تولید گوشی های جی 5 (LG G5) و وی 20 (LG V20) نشان داد قابلیت‌های فراوانی در بخش‌های جدید داشته و قرارگیری آن در رتبه چهارم نظرسنجی بهترین برند تولید کننده موبایل جهان از نگاه کاربران گجت نیوز، محبوبیت این غول دیجیتالی را دربین کاربران ایرانی نشان داد. ال جی گوشی جی 6 را به عنوان یک برگ برنده نگه داشته و قطعا می‌تواند با ورود آن به پشت ویترین فروشگاه‌ها سود سرشاری را علاوه بر محبوبیت بیشتر نصیب خود کند.

حضور پررنگ چینی‌ها

چینی‌ها نیز در سال‌های اخیر بیکار ننشسته و محصولاتی ارزان‌قیمت و محبوب را به بازار فرستادند. کیفیت نسبتا بالای بدنه گوشی ها به همراه امکاناتی جالب توجه در کنار قیمتی پایین کاربران زیادی را به سمت استفاده از موبایل های چینی کشاند. البته در این بین شرکت‌هایی نظیر هواوی با تولید گوشی های رده‌بالا و پرچمداری نظیر پی 9 (Huawei P9) توانست سهم بزرگی از بازار ایران را در اختیار بگیرد که حضور این برند مطرح در رتبه پنجم نشان از محبوبیت بالای آنها دارد. البته اگر بخواهیم کل محصولات ساخت چین را در این لیست بررسی کنیم، خواهیم دید بیش از 33 درصد (یک‌سوم) از مجموع آرا را به خود اختصاص داده‌اند.

آیا نوکیا بازمی‌گردد؟

اما نوکیا چرا؟ اسم نوکیا با نوستالژی و خاطره برای همه ایرانیان همراه است. شاید همه ما اولین گوشی موبایلی که در دست گرفتیم، یکی از محصولات این کمپانی فنلاندی باشد. اما همانطور که می‌دانید، با ورود گوشی های هوشمند و توسعه سیستم‌عامل‌هایی نظیر اندروید و iOS، نوکیا از قافله عقب ماند و بقیه ماجرا که همه از آن اطلاع دارند. حال این کمپانی دوباره برگشته و قصد رسیدن به روزهای اوج خود را دارد. کاربران گجت نیوز نشان این شرکت «دوباره فنلاندی شده» را مورد لطف خود قرار داده و آن را بالاتر از برندهایی مانند اچ تی سی و شیائومی دانستند. ما نیز امیدواریم در آینده‌ای نزدیک، این نشان محبوب را روی گوشی های باکیفیتی ببینیم.

پس 6 برند اول رای‌گیری ما شامل موارد زیر هستند که به دور دوم کشیده شده‌اند:

  • سامسونگ
  • اپل
  • سونی
  • ال جی
  • هواوی
  • نوکیا

نظرسنجی نهایی از ساعت 22:00 امشب آغاز خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. ضمنا من به گوشی اپل رای میدهم

  2. سلام. ممنون از سایت خوب شما
    سوال بنده آینه که آیا گوشی موتورولا Z2 پلی گوشی خوبی است یا خیر؟ آیا فیلمبرداری آن 4k است؟
    آیا از نظر سخت افزاری و سیپیو قوی میباشد؟
    و میشه روی این گوشی حساب باز کرد و ارزش خرید رو داره، ویا انتخاب بنده گوشی دیگری باید باشد.
    آیا دوربینش خوب است از نظر کیفیت؟
    گوشی های گوگل چه طور گوشی هایی هستد از نظر سخت افزاری
    بنده گوشی ای میخواهم که روان باشه و از نظر سخت افزار خیالم راحت باشد.
    یا اینکه باید روی اپل حساب باز کنم؟
    بنده دنبال گوشی ای هستم که سخت افزار قوی، باتری قوی، و دوربینش با کیفیت باشد؟

  3. آقای سید حسن حسینی به جواب بنده حقیر که فرستادم براتون جواب بدین
    دم شما گرم

  4. سلام بنظر دوستان از برند اپل که خیلی گرون هست طرفداری میکنن ملاک موبایل خوب و برند خوب کیفیت ساخت و سخت افزار و سرعت بعد از چند ماه یا چندسال و قیمت مناسب هست. من تا حالا گوشی اصلی نداشتم اولین گوشی اندرویدم همین اکسپریا زد 3 طرح اصل که دارم باهاش نظر میدم هست و گوشی برند لنوو رو میپسندم ولی بخاطر کمبود قطعات سونی رو انتخاب کردم ولی شیائومی و هواوی و لنوو جاشون باید اول بود