پتنت جدید اپل یکی از شایعات مهم درباره‌ی آیفون 8 را تایید می‌کند

پتنت جدید اپل یکی از شایعات مهم درباره‌ی آیفون 8 را تایید می‌کند

یکی از شایعات مهم پیرامون مدل ویژه‌ی نسل بعدی پرچمداران اپل یعنی آیفون 8 (iPhone 8) این است که سنسور تشخیص اثر انگشت از روی بدنه‌ی این محصول حذف شده و به جای دکمه‌ی هوم، به زیر قسمت شیشه‌ای نمایشگر گوشی منتقل خواهد شد. با وجود این که تغییر محل قرارگیری سنسور اثر انگشت آیفون (تاچ آی دی) موضوع پیچیده‌ای از لحاظ فنی محسوب شده و احتمال کمی برای عملی شدن آن در آیفون‌ های بعدی وجود دارد، اما اپل به تازگی پتنتی را به ثبت رسانده است که این فرضیه را تقویت می‌کند.

بعد از خریداری LuxVue که یکی از پیشگامان عرصه‌ی تکنولوژی موسوم به میکرو ال ای دی محسوب می‌شود، اپل فناوری‌های پیشرفته‌ای را از این گروه برای استفاده در محصولات بعدی خود دریافت کرده است که یکی از آنها، متودهایی برای تولید نمایشگرهای قبل انعطاف با ضخامت بسیار پایین هستند که گفته می‌شود قرار است از آنها در نسل بعدی اپل واچ استفاده شود.

پتنتی که به تازگی توسط این کمپانی به ثبت رسیده است نیز از بخشی از تکنولوژی‌های توسعه یافته توسط این گروه وام گرفته است که به آنها اجازه می‌دهد نمایشگری را تولید کنند که دارای فرستنده‌های رادیو نوری مادون قرمز و سنسورهای درهم آمیخته با دیودهای RGB عادی است و این امکان را فراهم می‌کند که خواندن تاچ و لمس کاربر بر روی صفحه، به اندازه‌ای دقیق و با رزولوشن بسیار بالا انجام بگیرد که تشخیص آثار بر روی سر انگشتان او امکان‌پذیر شود.

پتنت جدید اپل یکی از شایعات مهم درباره‌ی آیفون 8 را تایید می‌کند

 

این پتنت می‌تواند سرنخی کلیدی درباره‌ی حذف دکمه‌ی هوم آیفون 8 باشد

بنابراین همانطور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، این تکنولوژی به وضوح نشان می‌دهد که اپل چگونه قادر خواهد بود بعد از حذف دکمه‌ی هوم فیزیکی که به احتمال بسیار بالایی اتفاق خواهد افتاد، سنسور اثر انگشت را به زیر نمایشگر منتقل کند و قسمتی از صفحه‌ی تاچ اسکرین، به عنوان اسکنر بیوزیستی نیز ایفای نقش نماید. مینگ چی کو به تازگی تحلیل جدیدی در این باره منتشر کرده و اعلام نموده‌ است که آیفون 8 با نمایشگر اولد، دارای دکمه‌ی هوم فیزیکی نخواهد بود و به جای این دکمه، از یک ناحیه‌ی عملگرا در قسمت پایینی نمایشگر بهره خواهد برد؛ این ناحیه‌ی عملگرا در واقع بخشی از تاچ اسکرین دیوایس بوده و ممکن است که این تغییر در سبک طراحی تاچ آی دی نیز در همین قسمت اتفاق بیافتد.

البته این تنها روش برای عملی کردن ایده‌ی حذف دکمه‌ی هوم نیست و پیش از این نیز شاهد ثبت پتنتی توسط اپل بودیم که نشان می‌داد سنسور تشخیص اثر انگشت می‌تواند بر روی پنل پشتی دیوایس قرار بگیرد. هرچند که پتنت امروز از جزییات بالاتری برخوردار است و به نظر، به‌کارگیری آن در نسل بعدی آیفون‌های اپل عملی‌تر به نظر می‌رسد.

گفتنی است که کمپانی‌های دیگر نیز به سراغ حذف سنسور اثر انگشت به شکل سنتی رفته‌اند و از میان آنها می‌توانیم به فناوری Sense ID کوالکام اشاره کنیم که از امواج اولتراسونیک (مافوق صوت) برای تشخیص آثار و خطوط بر روی سر انگشت بهره می‌برد. از قابلیت‌هایی که تا به حال برای آیفون 8 شمرده شده است می‌توانیم به نمایشگر لبه به لبه با انحنای محدود در طرفین و حاشیه‌های بسیار کم از لبه‌های بدنه، حذف دکمه‌ی هوم فیزیکی، نمایشگر ساخته شده از پنل‌های اولد و اسکنر چهره برای تایید هویت کاربر اشاره کنیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*