نسل جدید کیا ریو 2017

معرفی نسل جدید هاچ بک کیا ریو 2017 در نمایشگاه خودرو تهران

کیا ریو نامی آشنا برای ایرانیان است. خودرویی که چند سال پیش و نسل اول آن قرار بود جایگزینی برای پراید باشد، اما حالا سومین نسل آن به صورت وارداتی وارد کشور شده و به فروش می‌رسد. اما چندی پیش کمپانی کیا از چهارمین نسل خودرو ریو در نمایشگاه اتومبیل پاریس رونمایی کرد. حالا کیا ریو 2017 (Kia Rio 2017) به دنبال آن است تا جایگاه ویژه‌ی خودروهایی نظیر فور فیستا و فولکس واگن پولو را از آن خود کند. در غرفه محصولات کیا موتورز در نمایشگاه خودرو تهران (تهران اتو شو) نیز شاهد حضور این خودرو جذاب بودیم. به همین بهانه قصد داریم نگاهی نزدیکتر به مشخصات این خودرو داشته باشیم. در ادامه با ما همراه باشید.

کیا ریو 2017 از طراحی نرم و صیقلی با جزئیاتی مشخص و واضح برخوردار است. پوزه‌ی ببر (جلوپنجره ریو را پوزه‌ی ببر می‌نامند) حالا باریک‌تر و کوتاه‌تر از پیش شده و همراه با چراغ های ال ای دی به کار رفته در قسمت جلویی خودرو، شکل U را به خود گرفته است. اما این تغییرات در قسمت پشتی ریو جدید کمتر احساس می‌شود و این چراغ‌های ال ای دی هستند که با تغییر شکل شکل یک تیر را به خود گرفته‌اند. شیشه پشتی کمی عمودی‌تر شده که همین قضیه موجب شده تا بزرگ‌تر از قبل به نظر برسد. گفتنیست که این خودرو، یک سوپر مینی هاچ بک است و خبری از عرضه نسخه 3 در آن نخواهد بود.

نسل جدید کیا ریو 2017

انواع پیشرانه‌های کیا ریو 2017

نسل جدید اتومبیل ریو شرکت کیاموتورز از یک موتور جدید 1 لیتری سه سیلندر توربو بهره می‌برد. این موتور در دو سطح قدرت مختلف 100 و 120 اسب بخار روانه بازار خواهد شد، این درحالیست که هر دو از گشتاور یکسان 172 نیوتن متر بهره می‌برند. به جز این موتور، دو موتور بنزینی 1.25 لیتری و 1.4 لیتری تنفس طبیعی نیز برای کیا ریو 2017 توسعه یافته‌اند که قادر به تولید قدرت 85 اسب بخار – گشتاور 122 نیوتون متر و همچنین قدرت 100 اسب بخار – گشتاور 132 نیوتن متر هستند. یک موتور دیزلی 1.4 لیتری با دو سطح قدرت 70 و 90 اسب بخار نیز در لیست موتورهای جدید ریو جای گرفته است.

با توجه به تعلیق پیشرفته‌تر و بدنه‌ای با استحکام بهتر، باید گفت که به طور کلی رانندگی با کیا ریو 2017 لذت‌بخش‌تر و قابل اطمینان‌تر از قبل شده است و هندلینگ دقیق آن نیز یکی دیگر از محاسن قابل ذکر این خودرو کره‌ای است. به خصوص وقتی می‌شنویم که حجم صندوق عقب این خودرو 325 لیتر (بیشتر از فورد فیستا با 290 لیتر) است، باید شرکت کیا را به جهت طراحی چنین هاچ بک مهندسی سازی تحسین کنیم. این خودرو همچنین موفق شده به لطف سیستم ترمز عالی همراه با سیستم تشخیص عابرپیاده و ترمز اضطراری خودکار خودش 5 ستاره ایمنی را از آزمون های تصادف یوروانکپ به دست آورد.

نسل جدید کیا ریو 2017

سیستم سرگرمی – ناوبری این خودرو متشکل از یک نمایشگر 5 اینچی است که بر روی داشبورد جلویی نصب شده است و از دو پلتفرم Androdi Auto گوگل و CarPlay اپل پشتیبانی می‌کند. موقعیت نصب این نمایشگر به صورت هوشمندانه‌ای به حالت شناور عنوان شده است، می‌تواند جایگزین بسیاری از کلیدهای داشبورد شود. همچنین در هنگام خرید، شما تازه‌ترین نسخه از نرم افزار سیستم ناوبری شرکت کیا را بر روی آن نصب شده دریافت خواهید کرد که شامل قابلیت‌های جذابی نظیر هشدار دوربین های شهری کنترل سرعت، نمایش ترافیک جاده‌ای به صورت لایو و همچنین رفع باگ‌های پیشین است. سیستم صوتی مدرن این خودرو نیز متشکل از 6 بلندگو با قدرت مناسب و مجهز به درگاه ورودی USB است.

نسل جدید کیا ریو 2017

همچنین مشتریان می‌توانند در هنگام خرید از بین تودوزی‌های پارچه‌ای مشکی / خاکستری، چرم مصنوعی مشکی / خاکستری و چرم مصنوعی مشکی / قرمز یکی را برگزینند. در حال حاضر نسخه 2016 این خودرو هاچ بک با قیمت حدود 109 میلیون تومان به فروش می‌رسد و نباید انتظار افزایش قیمت زیادی را از آن داشته باشیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*