میتسوبیشی ای اس ایکس 2017 (Mitsubishi ASX 2017)

پرده برداری از میتسوبیشی ای اس ایکس 2017 (Mitsubishi ASX 2017) در تهران

نمایشگاه خودرو تهران، فرصت بسیار عالی برای خودنمایی اتومبیل‌های شرکت های خارجی بود و نباید میتسوبیشی موتورز را نیز از این قضیه مستثنا بدانیم. شرکت آرین موتور به نمایندگی از این شرکت ژاپنی با حضور در تهران اتو شو، از تازه‌ترین نسخه اتومبیل های این شرکت رونمایی کرد. یکی از این خودروها، میتسوبیشی ای اس ایکس 2017 (Mitsubishi ASX 2017) یک اتومبیل شاسی بلند محبوب است که در ادامه قصد داریم بررسی کوتاهی از آن را داشته باشیم.

میتسوبیشی ای اس ایکس 2017 یکی از معدود کراس اوورهای بازار خودرو ایران است که هم به عنوان یک اتومبیل شهری می‌توان بر روی آن حساب کرد و هم باید از آن به عنوان یکی از گزینه‌های مناسب آف رود نام برد. این خودرو ژاپنی در حالت استاندارد دیفرانسیل جلو بوده و قابلیت تبدیل به حالت 4WD را نیز در خود می‌بیند. ای اس ایکس جدید شرکت میتسوبیشی مجهز به یک موتور 2 لیتری و گیربکس اتوماتیک سی وی تی (CVT) همراه با قابلیت تعویض 6 سرعته دستی و البته اهرم های تعویض دنده پشت فرمان خود است. این خودرو در بخش ایمنی خود نیز همراه با سیستم ضد قفل (ABS)، ترمز کمکی در سطوح شیبدار (HSA)، کنترل فعال پایداری (ASC)، کنترل کننده کششی (TCL)، سیستم توزیع الکتریکی نیروی ترمز (EBD) و 7 کیسه هوا (شامل کیسه هوای زانویی) در سطح بسیار مناسبی قرار دارد. ناگفته نماند این خودرو موفق به دریافت 5 ستاره ایمنی از موسسه معتبر Euoro Ncap شده است.

طراحی خارجی میتسوبیشی ای اس ایکس 2017

از نظر طراحی، این کراس اوور اصالت طراحی قدیمی شرکت میتسوبیشی را حفظ کرده است؛ اگرچه در فیس لیفت جدید شاهد کمی تغییرات نیز هستیم که به مدرن‌تر شدن هر چه بیشتر این خودرو کمک کرده است. به طور واضح‌تر باید به استفاده از طرح Dynamic Shield اشاره کرد که ظاهر ای اس ایکس را جذاب‌تر از پیش کرده است.

میتسوبیشی ای اس ایکس 2017 (Mitsubishi ASX 2017)

در قسمت جلوی خودرو شاهد حضور دو چراغ بزرگ هستیم که همراه با جلو پنجره و سپر ذوزنقه‌ای شکل جلوه‌ی زیبایی را به این خودرو داده است. جنس این سپر و جلوپنجره ترکیبی از خطوط پلاستیکی و کرومی بوده تا همچنان این اتومبیل نسبت به رقبای قدرتمند بازار عقب نماند.

میتسوبیشی ای اس ایکس 2017 (Mitsubishi ASX 2017)

با این حال در طراحی قسمت پشتی، نمی‌توانیم نمره خوبی را به میتسوبیشی بدهیم؛ چرا که هیچ چیز هیجان انگیزی وجود نداشته و نسبت به نسل پیشین میتسوبیشی ای اس ایکس 2017 نمی‌توانیم تغییرات محسوسی را بیابیم. با کمی دقت بیشتر می‌توان گفت که طراحان این شرکت خودروساز، برای طراحی قسمت پشتی ای اس ایکس از مدل قدیمی‌تر خودرو اوتلندر الهام گرفته‌اند که می‌تواند نمره منفی برای آن به حساب آید. هر چه نمای پشتی ما را مایوس می‌کند، در عوض نمای جانبی این خودرو با دقت فراوانی طراحی شده است تا زیبایی آن در نخستین نگاه چشمان شما را گیرد. به خصوص این که رینگ های آلومینیومی 18 اینچی بسیار زیبایی به صورت پیشفرض بر روی چرخ‌ها تعبیه شده است تا در حین قدرتمند بودن بدنه، زیبایی آن نیز شما را شگفت زده کند.

طراحی داخلی میتسوبیشی ای اس ایکس 2017

با ورود به کابین نکات مثبت زیادی نسبت به نسل گذشته ASX قابل رویت است. از این موارد می‌توان به جنس بسیار مناسب مواد اولیه لوازم و البته صندلی‌های باکیفیتی اشاره کرد که با روکشی از جنس چرم پوشیده شده‌اند. همچنین صندلی‌های ردیف پشتی نسبت به مدل پیشین جادارتر شده‌اند تا سرنشینان احساس بهتری را در طول مدت سواری تجربه کنند. اما به طور کلی، طراحی داخلی ساده و کمی خسته کننده میتسوبیشی ای اس ایکس 2017 یکی از بزرگ‌ترین نقاط ضعف آن نسبت به سایر رقبای هم رده خود در بازار است که می‌تواند روی مشتریان را از آن برگرداند.

میتسوبیشی ای اس ایکس 2017 (Mitsubishi ASX 2017)

بر روی داشبورد میانی قسمت جلو یک سیستم سرگرمی – ناوبری مجهز به نمایشگر 7 اینچی به چشم می‌خورد و 4 اسپیکر همراه با 2 تیوتر نیز در این خودرو تعبیه شده است. کاربران می‌توانند تلفن هوشمند خود را از طریق هندزفری بلوتوثی به آن متصل کرده و از قابلیت‌های موجود استفاده کنند.

سایر مشخصات

این کراس اوور ژاپنی قادر به طی کردن 0 تا 100 در مدت زمان 9.5 ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن نیز 185 کیلومتر است. علاوه بر این باید به حجم باک 63 لیتری، تجهیز به استاندارد آلایندگی یورو 5 و البته سوخت ترکیبی 8.4 لیتر در هر 100 کیلومتر رانندگی اشاره کرد.

شرکت آرین موتور برای نسخه فول خودروی میتسوبیشی ای اس ایکس 2017 قیمتی برابر با 173 میلیون تومان را در نظر گرفته است که با توجه به حضور خودروهایی نظیر رنو کولئوس، ام جی جی اس و کیا اسپورتیج در حدود این رنج قیمتی، نسل جدید ASX ژاپنی‌ها با چالش بزرگی در بازار ایران دست و پنجه نرم خواهد کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*