گالری عکس سونی اکسپریا ایکس ای 1

نگاه نزدیک به گوشی سونی اکسپریا ایکس ای 1 : میان‌رده‌ای با دوربین قدرتمند

در نمایشگاه MWC 2017 شاهد معرفی چهار گوشی موبایل جدید از طرف سونی، شامل دو پرچمدار و دو میان‌رده بودیم. با مقایسه میان‌رده‌های سونی با پرچمداران از نظر طراحی ظاهری، به عدم وجود کناره‌های گرد در آن‌ها پی می‌بریم که البته نکته منفی محسوب نمی‌شود. بارزترین ویژگی سونی اکسپریا ایکس ای 1 و اکسپریا ایکس ای 1 الترا (Xperia XA1 و Xperia XA1 Ultra) را باید دوربین‌های فوق‌العاده قدرتمند آن‌ها دانست. امروز حتی در کمترین پرچمدار گران‌قیمتی شاهد استفاده از یک دوربین اصلی 23 مگاپیکسلی هستیم. در ادامه گالری عکس سونی اکسپریا ایکس ای 1 به عنوان مدل کوچکتر را ورق زده و ویدیوی نگاه نزدیک آن را تماشا می‌کنیم.

سونی، امروز به عنوان تامین‌کننده سنسورهای دوربین گوشی های هوشمند بسیاری از کارخانه‌های محبوب دنیا شناخته می‌شود، به همین دلیل طبیعی است تا بهترین سنسورهایش را برای محصولات خود به کار ببرد. همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم، مهمترین ویژگی میان‌رده‌های جدید سونی به بخش دوربین مربوط می‌شود. دوربین اکسپریا ایکس ای 1 دارای رزولوشن 23 مگاپیکسل بوده و بیشینه ISO آن به سه هزار و دویست رسیده است. از دیگر قابلیت‌های دوربین آن باید به اپرچر f/2.0 و فوکوس خودکار هیبریدی اشاره کرد.

گالری عکس سونی اکسپریا ایکس ای 1به لطف این ویژگی، دوربین می‌تواند در عرض 0.6 ثانیه بر روی سوژه مورد نظر فوکوس کند. البته این گوشی در بخش فیلم‌برداری نتوانسته تا پای خود را فراتر از دیگر میان‌رده‌ها بگذارد و حداکثر رزولوشن فیلم‌برداری در اینجا، همچنان فول اچ‌دی است.

از دیگر مشخصه‌های سخت افزاری مهم اکسپریا ایکس ای 1 باید به چیپست مدیاتک هلیو پی 20 (Helio P20) در کنار 3 گیگابایت حافظه رم و 32 گیگابایت فضای داخلی اشاره کرد. تمامی این امکانات فوق‌العاده به نظر می‌رسند، اما انتظار داشتیم تا سونی نیز به جمع برخی از گوشی‌سازان همچون هواوی اضافه شده و حسگر اثر انگشت را در محصولات میان‌رده خود به کار ببرد. همچنین باید به باتری 2300 میلی‌آمپر ساعتی اکسپریا ایکس ای 1 اشاره کنیم که نشان می‌دهد سونی، تصمیمی برای افزایش ظرفیت باتری محصولات خود ندارد!

گالری عکس سونی اکسپریا ایکس ای 1یک نقطه ضعف قابل توجه دیگر نیز با وجود تمامی مزایای گوشی به چشم می‌خورد. اگرچه کاربران قادر به ثبت تصاویر فوق‌العاده باکیفیتی هستند، اما در ادامه مجبورند تا آن‌ها را در یک صفحه نمایش 5 اینچی اچ‌دی تماشا کنند. سایز تقریبا کوچک و کیفیت متوسط صفحه نمایش، در تصاویر گالری عکس سونی اکسپریا ایکس ای 1 مشهود است. گفتنی است این گوشی در تاریخ بیست و ششم آوریل (شش اردیبهشت 96) به قیمت 299 دلار روانه بازار خواهد شد.

اگر به داشتن یک صفحه نمایش بزرگ دارای رزولوشن فول اچ‌دی اصرار دارید، بهتر است تا اکسپریا ایکس ای 1 الترا را انتخاب کنید. در ادامه به بررسی اجمالی مشخصات گوشی پرداخته و سپس ویدیوی نگاه نزدیک و گالری عکس سونی اکسپریا ایکس ای 1 را تماشا می‌کنیم.

مشخصات فنی گوشی موبایل اکسپریا ایکس ای 1 :

  • ابعاد 145 در 67 در 8 میلی‌متر
  • وزن 143 گرم
  • دو سیمکارت با پشتیبانی از شبکه‌های GSM / HSPA / LTE
  • نمایشگر آی‌پی‌اس ال‌سی‌دی 5 اینچی با وضوح HD (رزولوشن 720 در 1280 پیکسل) / تراکم پیکسلی 294 پی‌پی‌آی / نسبت صفحه به بدنه 70.9 درصد / شیشه ضدخش
  • سیستم عامل اندروید 7.0 نوقا
  • چیپست مدیاتک هلیو پی 20 شامل دو پردازنده چهار هسته‌ای (چهار هسته 2.3 گیگاهرتزی Cortex-A53 + چهار هسته 1.6 گیگاهرتزی Cortex-A53)
  • پردازنده گرافیکی Mali-T880MP2
  • 3 گیگابایت رم
  • 32 گیگابایت حافظه داخلی
  • دوربین اصلی 23 مگاپیکسلی / 1/2.3 Exmor RS / بیست و چهار میلی‌متری / زاویه باز / اپرچر f2.0 / دارای فلاش ال‌ای‌دی
  • دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی
  • باتری غیر قابل تعویض 2300 میلی‌آمپر ساعتی با قابلیت شارژ سریع
  • یواس‌بی نسخه C

ویدیوی نگاه نزدیک به گوشی سونی اکسپریا ایکس ای 1 :

گالری عکس سونی اکسپریا ایکس ای 1 :

فروشگاه جانبی، حامی گجت نیوز در پوشش ویژه خبری نمایشگاه MWC 2017. لوازم جانبی htc و عرضه لوازم جانبی ایفون با بهترین قیمت و کیفیت همچنین عرضه مستقیم لوازم جانبی Blackberry در جانبی

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*