قابلیتهای دوربین Motion Eye سونی

بررسی قابلیتهای دوربین Motion Eye سونی در گوشی های جدید اکسپریا

به راستی این روزها چه کسی است که علاقه‌مند فیلمبرداری و عکاسی توسط یک دوربین جدید نباشد؟ عکس های حرفه‌ای را به کمک اپتیک های پیشرفته نگیرد؟ توسط یک لنز قدرتمند و جدید تله فوتو بر روی سوژه مورد نظر زوم نکند و یا از سوژه مورد نظر خودش به صورت مایکرو عکاسی نکند؟ دوربین Motion Eye سونی که در حال حاضر تنها بر روی دو گوشی جدید سونی اکسپریا ایکس زد اس (Sony Xperia XZs) و سونی اکسپریا ایکس زد پریمیوم (Sony Xperia XZ Premium) قرار دارد، به کاربران اجازه خواهد داد تا با نرخ بفریم بسیار بالایی ویدیوهای اسلوموشن ثبت کرده و تجربه تازه‌ای را با دوربین تلفن همراه خود به دست آورند.

قابلیتهای دوربین Motion Eye سونی

هر زمانی که شما بخواهید ویدیوهایی با نرخ سریعتر از 30 فریم بر ثانیه بگیرید، به صورت طبیعی تصاویر گرفته شده به حالت اسلوموشن درمیایند. اگر شکا یک فیلم را با نرخ استاندارد و معمول 30 فریم بر ثانیه پخش کنید، همه چیز با سرعت کمی جلو می‌رود. با ضبط در 60 فریم بر ثانیه سرعت شما به نصف خواهد رسید و با ضبط در 120 فریم برثانیه، این سرعت به یک چهارم سرعت معمول خود می‌رسد.

تا پیش از این ما گزینه‌های جذاب ثبت ویدیوهای اسلوموشن با کیفیت توسط برخی از گوشی های هوشمند را دیده بودیم که به کاربران خود اجازه‌ی ضبط ویدیوهایی با نرخ 420 فریم بر ثانیه می‌دهند، اما دوربین Motion Eye سونی با پروازی مستقیم در بر فراز فریم‌ها، به کاربران توانایی ضبط ویدیوها با نرخ 960 فریم بر ثانیه را می‌دهد. در زیر می‌توانید ویدیویی از عملکرد این دوربین در گوشی جدید سونی اکسپریا را مشاهده کنید.

حالت حرکت آهسته دوربین Motion Eye سونی

دوربین با کمک حافظه‌ای که در پکیج است این نرخ را به دست آورده است. به طور معمول، داده ها از دوربین گوشی به سنسور دوربین منتقل می‌شوند و پیش از این که نرم افزار آن‌ها را لمس کند، از طریق یک پردازشگر خارجی به اجرا درمی‌آیند. در حالی که به صورت طبیعی این اتفاق به خوبی انجام می‌شود، اما این کار بسیار سخت خواهد بود زمانی که ما در مورد مقدار بسیار زیادی از داده‌های مورد نیاز هنگام فیلمبرداری با این نرخ فریم فوق العاده بالا صحبت می‌کنیم. حتی اگر دوربین Motion Eye سونی برای ثبت ویدیوهای اسلوموشن از حافظه انباشته شده کمک بگیرد، باز هم محدودیت‌هایی سر راه قرار خواهد داشت.

قابلیتهای دوربین Motion Eye سونی

بزرگ‌ترین جذابیتی که این سنسور دارد، در واقع زمانی است که شما می‌تواند حتی از یک لحظه بسیار کوتاه شلیک یک گلوله (یا هر کاری که یک الی دو ثانیه بیشتر به طول نیانجامد) نیز فیلمبرداری کنید. هر طوری که به این قضیه نگاه می‌کنیم، دستیابی به چنین تکنولوژی کاملا غیرعملی است، اما سونی به لطف طراحی حالت های مختلف استفاده به کاهش این محدودیت‌ها دست یافته است.

فروشگاه جانبی، حامی گجت نیوز در پوشش ویژه خبری نمایشگاه MWC 2017. لوازم جانبی htc و عرضه لوازم جانبی ایفون با بهترین قیمت و کیفیت همچنین عرضه مستقیم لوازم جانبی Blackberry در جانبی

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*