شیائومی سرج اس 1

شیائومی سرج اس 1 ؛ اولین تراشه اختصاصی شیائومی با قدرت پردازشی بالا

بعد از ورود قدرتمند سامسونگ و هواوی به حوزه تراشه‌های موبایلی، به‌نظر حالا نوبت به شرکت چینی شیائومی رسیده تا از پردازشگرهای اختصاصی خود برای محصولاتش استفاده کند. چند روز پیش شاهد انتشار تیزری رسمی از پردازنده جدید شیائومی موسوم به پاینکان (Pinecone) بودیم و حالا اولین تراشه اختصاصی این شرکت با نام شیائومی سرج اس 1 (Xiaomi Surge S1) به صورت رسمی معرفی شده است.

شیائومی سرج اس 1 با فناوری ساخت قدیمی 28 نانومتری تولید شده است

پیشتر اعلام شده بود که شیائومی در حال تولید دو پردازنده جدید با مدل‌های پاینکان V970 و V670 است که به نظر سرج اس 1، به نسخه ضعیف‌تر از این پردازنده مجهز و با فناوری ساخت قدیمی 28 نانومتری تولید شده است. در ساختار این تراشه، از 8 هسته پردازشگر Cortex-A53 استفاده شده که نیمی از آنها با فرکانس 2.2 گیگاهرتز، مسئول مدیریت اطلاعات سنگین‌تر بوده و مابقی با فرکانس 1.4 گیگاهرتز، دستورات ساده‌تر را انجام خواهند داد.

البته ما با یک تراشه رده پایین یا ضعیف رو به رو نیستیم و شیائومی سرج اس 1 توانایی رقابت با بسیاری از چیپست‌های میان رده و البته قدرتمند فعلی همچون اسنپدراگون 625 را دارد. برای درک این موضوع، بهتر است نگاهی به بنچمارک “AnTuTu” داشته باشیم:

شیائومی سرج اس 1

بنچمارک AnTuTu

با عبور از ساختار اصلی به پردازشگر گرافیکی 4 هسته‌ای Mali-T860 می‌رسیم که این روزها در بسیاری از گوشی های موبایل (با 2 هسته پردازشگر به جای 4 هسته) دیده می‌شود.

شیائومی سرج اس 1

بنچمارک پردازشگر گرافیکی

با توجه به بنچمارک‌های رسمی، شیائومی سرج اس 1 مهمترین تراشه‌های هم‌رده مثل هواوی کایرین 650 (فناوری ساخت 16 نانومتری، پردازنده 8 هسته‌ای Cortex-A53، پردازشگر گرافیکی Mali-T830)، اسنپدراگون 430 (فناوری ساخت 28 نانومتری، پردازنده 8 هسته‌ای Cortex-A53، پردازشگر گرافیکی Adreno 505)، اگزینوس 7580 (فناوری ساخت 28 نانومتری، پردازنده 4 هسته‌ای Cortex-A53، پردازشگر گرافیکی Mali-T860) و مدیاتک MT6738T (فناوری ساخت 28 نانومتری، پردازنده 8 هسته‌ای Cortex-A53، پردازشگر گرافیکی Mali-T860) را مغلوب می‌کند.

شیائومی سرج اس 1

بنچمارک پردازنده

ظهر امروز نیز گوشی هوشمند می 5 سی (Xiaomi Mi 5c) به عنوان اولین گوشی مجهز به سرج اس 1 پیش روی علاقه‌مندان قرار گرفت. حال این پرسش مطرح می‌شود: نسخه قوی‌تر این تراشه همراه با پردازنده پاینکان V970 چه زمانی و همراه با چه دستگاهی معرفی خواهد شد؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*